Pagina 1 van 1

stationeer slecht lopende 2.0D v50

Geplaatst: 11.03.2013 - 20:59
door rubst3r
hallo,

ik heb een volvo v50 2.0d uit 2005
hier erg tevreden mee !
alleen heb ik 1 ding wat mijn een beetje dwars zit!
de motor schud erg als hij stationeer staat te draaien...
ook heb ik het idee dat als je strak bv 80 blijft rijden dat de motor ook niet echt zuiver loopt..

als ik aan mijn dieselfilter bak kom gaan er wel kleine luchtbellen door de diesel leiding... (filter al vervangen)

zijn er mensen die hier mij mee verder kunnen helpen?
alvast erg bedankt!

Geplaatst: 11.03.2013 - 21:09
door peterconijn
Hi,

Ik heb hiervoor ook de 2.0d V50 gehad, 2006 weliswaar maar dat schudden kwam pas vanaf de 200.000km. Bij de garage is op gegeven moment een turbo vervangen (versleten) en toen leek het iets beter te gaan. Maar vanaf de 220.000 tot aan de 275.000 is het blijven schudden.

Ik vond het alleen niet heel erg en wat mag je verwachten met zo'n kilometerstand. Hoeveel km's heeft de jouwe al gelopen?

Geplaatst: 11.03.2013 - 21:13
door rubst3r
hi peterconijn, bedankt voor je reactie!

net 250.000 oke maar turbo is bij stationeer toch niet vol op bezig voor je motor?

klopt bij deze klm standen mag er ook wel iets zijn maar als ik voor stoplicht sta wil ik wel gewoon op me stoel kunnen blijven zitten :P

ik ben van mening dat een auto met 300.000 ook nog goed en mooi kan lopen!

Geplaatst: 12.03.2013 - 14:06
door jwtje
Is het trillen meteen over als je beetje gas geeft? En wat is je RPM stationair?

Geplaatst: 12.03.2013 - 14:24
door Ramon&Ramon
Uitlezen brengt de oplossing denk ik?
Een injector die niet goed inspuit of lekt ?

Geplaatst: 12.03.2013 - 15:20
door ex-Mooseman
gare motorsteun ?

Geplaatst: 12.03.2013 - 21:17
door rubst3r
motorsteunen zijn goed...
de sensor die op het bovenste wiel van de distriem zit zat ook los bdp?
deze kun je stellen maar ik denk niet dat dit wil op goed gevoel
duss idd aan de kast maar weer..
ik hoop dat dit het kan zijn...

Geplaatst: 12.03.2013 - 21:18
door rubst3r
toerental is net boven de 1000...

Geplaatst: 12.03.2013 - 21:24
door E.T.
Een kapot dualmassa vliegwiel ?

Geplaatst: 12.03.2013 - 21:29
door sequence
rubst3r schreef:toerental is net boven de 1000...
Stationair toerental?
Dat zou rond de 800 moeten zijn....

Geplaatst: 12.03.2013 - 21:30
door rubst3r
is vervangen duur ding...
heb 2 weken geleden de bak er achterweg gehad drukgroep plaat vliegwiel vervangen...

was wel even schrikken van de prijs scheelde wel dat ik dit zelf kon doen.

Geplaatst: 12.03.2013 - 21:31
door rubst3r
kun je bdp sensor zelf afstellen?

Geplaatst: 12.03.2013 - 21:54
door E.T.
rubst3r schreef:is vervangen duur ding...
heb 2 weken geleden de bak er achterweg gehad drukgroep plaat vliegwiel vervangen...

was wel even schrikken van de prijs scheelde wel dat ik dit zelf kon doen.
Kunnen we daar een streep door zetten :)

Geplaatst: 13.03.2013 - 00:26
door MarioC70
rubst3r schreef:kun je bdp sensor zelf afstellen?

Nee,dat kan niet,ik zou de auto eerst is goed uit laten lezen bij Volvo.

Geplaatst: 13.03.2013 - 12:27
door BG_Volvoforum
Trekt de motor nog goed door?

Kan zoveel zijn, egr klep hangt vast, lucht massa meter kapot, motorsteun kapot, vliegwiel, en ga zo maar door.

Uitlezen dus.

Geplaatst: 13.03.2013 - 13:56
door Fredhead
sequence schreef:
rubst3r schreef:toerental is net boven de 1000...
Stationair toerental?
Dat zou rond de 800 moeten zijn....
Of met ingeschakelde airco 950

Geplaatst: 13.03.2013 - 14:39
door rubst3r
Oke jongens, ik ga om 4 uur naar de dealer om hem uit te lezen.
bij het weg rijen viel mij laatst ook op dat je bij de eerste 2 meter in een keer een (klik) hoort onder de motorkap..

motor trekt als een leeuw!

Geplaatst: 13.03.2013 - 17:39
door rubst3r
terug van dealer...

nokkenassensor heeft soring gegeven maar komt niet meteen terug na reset.

egr klep heeft storing gegeven maar komt niet meteen terug na reset.

turbodruksensor het zelfde...

met andere woorden geen stap verder...

moren nokkenas sensor vervangen en egr klep er tussen uithalen.
deze goed schoonmaken en kijken of de klep goed in beweging is...

ik laat weten als ik suc6 heb (ben er bang voor)

Grt Ruben

Geplaatst: 14.03.2013 - 00:14
door Obbetuning
komplete motor en egr reiniging ?

Geplaatst: 14.03.2013 - 02:20
door dutchlimits
peterconijn schreef:Hi,

Ik heb hiervoor ook de 2.0d V50 gehad, 2006 weliswaar maar dat schudden kwam pas vanaf de 200.000km. Bij de garage is op gegeven moment een turbo vervangen (versleten) en toen leek het iets beter te gaan. Maar vanaf de 220.000 tot aan de 275.000 is het blijven schudden.

Ik vond het alleen niet heel erg en wat mag je verwachten met zo'n kilometerstand. Hoeveel km's heeft de jouwe al gelopen?
2 tot 3 ton is niks. op me werk rijden auto's als nieuw met 5 ton op de klok :) (maar die rijden dan ook de hele dag door)