Pagina 1 van 3
Kosten wiellager vervangen Volvo S60
Geplaatst: 13.03.2013 - 10:49
door bassiej
Goedemorgen,
Ik ben benieuwd naar wat de kosten mogen zijn om een wiellager linksvoor te vervangen.
Ik zat een beetje op het internet rond te kijken en kwam voornamelijk bedragen van de 200,-- tegen.
Bij volvo dealer geweest welke aangeeft dat het vervangen van 1 lager 358,-- gaat kosten. Vind ik zelf aardig verschil met wat ik hier en daar zie.
Dus ik was benieuwd of die 358 reeel is of dat het gewoon echt teveel is.
Gaat om een S60 D5 uit 2003.
Alvast mijn dank!
Geplaatst: 13.03.2013 - 11:16
door FRANQ
Heb even gekeken.
En enkel een imitatie wiellager kost al 209 euro.
Ik heb vorig jaar bij mijn 850 het wiellager laten vervangen bij een dorpsgarage. Daar was ik ook al een kleine 300 euro kwijt. (is een vergelijkbare constructie)
Heeft ook met de constructie te maken. Je vervangt niet enkel het lager maar ook alles daar omheen. Voordeel is dat het gewoon los en vast bouten is, je hoeft niet te persen.
Dus de 358 van de dealer vind ik zo gek nog niet.
Blijft een hele hoop geld...
Geplaatst: 13.03.2013 - 11:18
door M@rcel
vergeet het uitlijnen niet!
Geplaatst: 13.03.2013 - 11:36
door MN-NL
http://www.parts4swedes.nl/nl/product/w ... c70/#tab-1
Dit onderdeel van een van de forumsponsors?
Ik zie de noodzaak tot uitlijnen niet trouwens, de onderdelen die daarin invloed hebben kunnen allemaal blijven zitten toch?
Geplaatst: 13.03.2013 - 12:10
door EnnoE34
http://www.daparto.de/Teilenummernsuche ... peId=52877
Niets mis mee, FAG / INA produkt, onderdeel van de zelfde groep als LuK koppelingen (Schaeffler). In toenemde mate een belangrijke speler in de vervangingsonderdelen markt. Veel onderdelen zoals riemspanners, looprollen zijn van INA (eerste montage OE) Dit wetende zal een FAG wiellager ook goed zijn. Zit er bij mij al weer 40000 km op en werkt nog steeds.
Montage bij een universele garage zal ook niet al te veel kosten en dan ben je volgens mij voor onder de 200 EUR klaar voor deze reparatie.
Uitlijnen, kan geen kwaad. Er moet aardig wat los gemaakt worden om het wiellager te vervangen. Als je dan toch bezig bent, zorg dan gelijk dat je uitlijning weer klopt.
Geplaatst: 13.03.2013 - 12:21
door Ramon&Ramon
160 euro lager,uur werk..
Geplaatst: 13.03.2013 - 12:29
door FRANQ
Nou ik geloof dat je bij Ramon&Ramon moet afspreken.
Mooie deal, daar kan ik het zelf niet eens voor doen.
Mvg,
Frank
Geplaatst: 13.03.2013 - 12:38
door EnnoE34
Behalve dat een FAG / INA wiellager net over de grens maximaal 100 EUR hoeft te kosten.
Verzendkosten vallen ook wel mee.
Geplaatst: 13.03.2013 - 12:49
door Ramon&Ramon
EnnoE34 schreef:Behalve dat een FAG / INA wiellager net over de grens maximaal 100 EUR hoeft te kosten.
Verzendkosten vallen ook wel mee.
Die site wil ik dan wel is zien,onder de 100 euro lukt dat niet vrees ik.
Of je krijgt die oostblokmeuk..die uit elkaar vallen na verloop van tijd..
Er stond laatst een artikel in de Autoweek over deze materie,levensgevaarlijk.
Geplaatst: 13.03.2013 - 13:02
door edraket
Geplaatst: 13.03.2013 - 13:11
door Ramon&Ramon
Dan in duitsland kopen zou ik zeggen en iemand zoeken die hem wil monteren.
Als ze dan 100 euro rekenen voor het monteren,dan schiet het niet echt op.
Geplaatst: 13.03.2013 - 13:22
door FRANQ
Een garage staat meestal niet te springen om zelf meegebrachte onderdelen te monteren.
Dan moet je toch al snel uitwijken naar een kleine garage op de autosloop.
Dat SKF lager is dus even boven de 200 op winparts.nl, je hebt daar ook een budget lager, maar dat zou ik zelf nooit kiezen.
Geplaatst: 13.03.2013 - 13:22
door EnnoE34
http://www.ersatzteile-info.de/?OEN=713 ... er=daparto
Incl. verzendkosten in het slechste geval 105 EUR.
Montage is altijd wel ergens te vinden. En veel hoger dan 150 EUR all in dus inclusief het zelf aangeschafte wiellager kom je dan niet.
Geplaatst: 13.03.2013 - 13:28
door Ramon&Ramon
FRANQ schreef:Een garage staat meestal niet te springen om zelf meegebrachte onderdelen te monteren.
Dan moet je toch al snel uitwijken naar een kleine garage op de autosloop.
Dat SKF lager is dus even boven de 200 op winparts.nl, je hebt daar ook een budget lager, maar dat zou ik zelf nooit kiezen.
Inderdaad...
Dan heb je ook geen garantie enz.
Geplaatst: 13.03.2013 - 14:00
door EnnoE34
Als je producten kiest van de premium merken (FAG, INA, Sachs, Boge, Lemfoerder, SKF) dan is de kans op vroegtijdig defect van het zojuist gemonteerde onderdeel redelijk klein.
De reden waarom veel garages niet graag zelf meegebrachte onderdelen zien zal waarschijnlijk nog een andere reden hebben. En dat is niet zo zeer de garantie vraag. Of misschien moet ik zeggen dat heeft waarschijnlijk met het risico van opnieuw moeten monteren te maken i.g.v. garantie.
Ben je als consument bereid zelf het risico te dragen dat i.g.v. aanspraak op productgarantie de montage kosten voor eigen risico zijn dan kun je mijns inziens nog aanzienlijk besparen op dit soort reparaties.
Geplaatst: 13.03.2013 - 14:02
door OGA244
neem je ze dat kwalijk?
Geplaatst: 13.03.2013 - 14:17
door Ramon&Ramon
Je rijdt een dure auto en je weet van te voren dat een Volvo wel iets kost wat onderdelen en reparaties betreft.
Dat moet je dus van tevoren goed in calculeren.
En zelf onderdelen mee brengen,daar heb ik zo mijn eigen menig over.
Heb ik al eerder gezegd,bij een restaurant kun je ook niet met je eigen gemaakte pannetje soep binnen komen..
Geplaatst: 13.03.2013 - 16:19
door piotrV70
Je eigen wijn meenemen naar een restaurant kan dan weer wel

Geplaatst: 13.03.2013 - 16:25
door DrRossi
Het gros van de garages wil gewoon van twee walletjes eten.
En ze berekenen bruto prijzen en het uurloon.
En dan verzinnen ze er nog bij, gebruik werkplaats, computer, klein materiaal ect.
Op sommige onderdelen bij een auto materialenzaak krijgt een regelmatige klant gewoon 20 a 50 % korting.
Maar in dit geval zou ik niet te lang lopen klooien en het snel door Ramon&Ramon laten doen.
Die vraagt vast geen 80 euro per uur, wel?
Staan jullie al op de kaart ;o)
Geplaatst: 13.03.2013 - 16:30
door bart simpson
Het gros van de garages kan de kost niet meer verdienen en valt om.
Heb even langs zien komen wat speciaalgereedschap, certificering en scholing kosten voor die PIH, dat ga je binnen 5 jaar nog niet terugwinnen