hallo!
ik heb een fantastische V70 D5 Summum, 185pks, loopt als een zonnetje.
De wegligging vind ik niet optimaal. De auto is wat zoekende/ zwevend, bij alle snelheden.
Advies van de Volvo Dealer is om de schokbrekers en veren te vervangen,de auto heeft 205.000kms gelopen en de huidige veren 'lui' zijn geworden.
Ze raden af om er sportveren etc onder te zetten, omdat totaal niet comfortabel zou rijden.
Wat is wijsheid om de wegligging te verbeteren?
Geplaatst: 14.03.2013 - 22:33
door mjeuring
Paar banden kan een wereld van verschil maken. Slappe wang en de auto ligt als een dweil op de weg.
Luie veren? Ik weet het niet..
Oh ja,uitlijning in orde?
Geplaatst: 14.03.2013 - 22:39
door Gast
Zijn de rubbers in de ophanging al eens vervangen?
Geplaatst: 14.03.2013 - 23:27
door themull
Banden mee eens, binnenkort nieuwe zomerbanden dat gaat vast uitmaken, maar niet genoeg.
De rubbers zijn ook vervangen.
Is een sportset met kleine verlaging echt inboeten op comfort?
En wat die luie veren betreft , wie kan dat beamen?
Geplaatst: 15.03.2013 - 12:57
door ovwest
Ik kan de luie veren niet beamen maar je zou wel kunnen stellen dat alles slijt! Ook je veren.
Geplaatst: 15.03.2013 - 13:09
door edraket
Luien veren? Flauwelkul. Dan had de auto ook gezakt moeten zijn. Jouw auto is max 7 jaar oud en heb nog nooit problemen gezien met de veren.
Ik denk eerder aan uitlijning, draagarmen en banden. Bij 205.000 km zijn de schokbrekers echt niet versleten. Heb al vaker bij deze km stand de schokbrekers vervangen, maar het verschil is minimaal. Dat is een teken dat de schokbrekers nog ok zijn bij deze stand.
Ga eerst met goede zomerbanden rijden, is het dan nog niet ok laat de draagarmen checken en dan de uitlijning. Zeker op de snelweg moet het weggedrag erg stabiel zijn.
Heb je het idee dat je vaak moet corrigeren, of alleen een zweverig gevoel?
Geplaatst: 15.03.2013 - 13:24
door diesel01
Ik heb hetzelfde ervaart bij mijn V70 '07 sports edition.
Ook 17" velgen met Amerk banden maakt het geen strak rijdende auto.
Lange doordraaiers op de autobahn gaf een gevoel dat de auto naar buiten dribbelde op zowel de voor als achteras het schijnt allemaal een producteigenschap te zijn.
Mijn huidige XC zou, doordat hij hoger op de wielen staat, helemaal dramatisch moeten zijn maar die durf ik hogere snelheden in bochten te geven dan de vorige V70.
Hij was overigens voorzien van niveaumat..
Geplaatst: 15.03.2013 - 16:00
door V70 T5 assen
Hoort ook een beetje bij deze auto , het zal nooit een bmw worden.
Goede banden en evt massieve ophang rubbers in draagarmen doen wel (kleine) wonderen.
Geplaatst: 15.03.2013 - 16:18
door Bakboord1
Zelf vind ik de losse kont met nivomats ook niet echt een veilig gevoel geven. Ik moest een tijdje terug uitwijken in een lange doordraaiende bocht en vond de kont van de auto erg losjes.
In rechte lijn op snelheid is mijn auto overigens wel erg stabiel.
Iemand ervaring met een veerpootbrug aan de voorkant om het inzetten bij een bocht te verminderen?
Ook ik vraag me af wat je kunt verbeteren aan de scherpte van de auto.
Verlagen met een samset is nog altijd een optie.
Geplaatst: 15.03.2013 - 16:31
door diesel01
Bakboord1 schreef:Zelf vind ik de losse kont met nivomats ook niet echt een veilig gevoel geven. Ik moest een tijdje terug uitwijken in een lange doordraaiende bocht en vond de kont van de auto erg losjes.
In rechte lijn op snelheid is mijn auto overigens wel erg stabiel.
Iemand ervaring met een veerpootbrug aan de voorkant om het inzetten bij een bocht te verminderen?
Ook ik vraag me af wat je kunt verbeteren aan de scherpte van de auto.
Verlagen met een samset is nog altijd een optie.
Exact mijn punt.
Zolang je de ingezette koers houd is er niets aan de hand maar zodra je op snelheid een lastwisseling moet maken dan kan het spannend worden.
De vraag is: wat is goedkoper aan de gang met het onderstel of een advance rijtraning.
Geplaatst: 15.03.2013 - 17:39
door lint
Verwacht je niet teveel van dit type auto?
De V70 is geen echte bochtenridder meer een comfortabele reisauto.
Geplaatst: 15.03.2013 - 17:52
door MN-NL
Rijd eens een versie met sportonderstel af fabriek met FourC.....scheelt een bak!
Marc
Geplaatst: 15.03.2013 - 20:55
door Teebonk
Probeer de inserts van IPD eens uit in je subframe rubbers.
En controleer eens of je stuurhuis wel ok is. Die hebben nog wel eens problemen.
Bovenstaande deed bij onze S80 wonderen.
Grt Thijs
Geplaatst: 15.03.2013 - 21:04
door Bakboord1
?? Ik ken ipdusa maar kun je even een linkje kunnen posten want dit ga ik niet vinden helaas.
Geen idee welke rubbers je bedoelt. Of bedoel je de draagarmen?
Geplaatst: 15.03.2013 - 21:29
door M@rcel
Teebonk schreef:Probeer de inserts van IPD eens uit in je subframe rubbers.
En controleer eens of je stuurhuis wel ok is. Die hebben nog wel eens problemen.
Bovenstaande deed bij onze S80 wonderen.
Grt Thijs
Vertel! want ik zit er sterk over te denken om die inserts ook te plaatsen.
Deze hebben ze trouwens bij European Tuning in Moergestel....
Geplaatst: 15.03.2013 - 21:37
door M@rcel
Teebonk schreef:Deze hebben ze trouwens bij European Tuning in Moergestel....
Wat merk je van de inserts? Positief en negatief?
Geplaatst: 15.03.2013 - 21:46
door Teebonk
Veel strakker sturen, minder zoekend weg gedrag.
Had wel het idee iets meer motor geluid / trillingen waar te nemen. Hier ben ik trouwens toevallig laatst weer eens over na aan het denken, nadat ik las dat er een modificatie was die de voorpijp steun naar subframe vervangt.
Kan dus zijn dat ik door het wegnemen van ruimte bij de subframe rubbers, een andere niet goed functionerende uitlaat ophang demper ben tegen gekomen...