Pagina 1 van 1

afstandsbediening S70 bi-fuel bj 2000 hapert/werkt niet

Geplaatst: 17.03.2013 - 16:43
door Veezeventig
Sinds 2 maanden ben ik nu de trotse bezitter van een S70 Bi-fuel, BJ 2000 bij aanschaf met 379000 km en nu 384000 km op de teller. Bij aanschaf was duidelijk dat er een paar dingen vervangen moesten worden (veren achter, stuurkogel linksvoor, linker aandrijfas). Nu alleen nog de remmen voor en achter compleet nog even vervangen en hij is weer tip top.

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan.

Mijn Volvo is voorzien van een originele alarminstallatie!

De afstandsbediening om de deuren mee te openen begon afgelopen week te haperen. Steeds vaker moest ik meerdere keren op unlock drukken om de deuren van het slot af te krijgen. Gister, zaterdag 16-3, na > 10 x drukken openden de deuren zich.
Ook het sluiten leverde het zelfde probleem op. Gister na > 10 x op unlock drukken te zijn geopend en na terugkomst van het boodschappen doen ging het met de lock knop al na 2 x goed dat de deuren op slot gingen.
Vandaag, zondag 17-3, ........... helaas pindaboter, ik krijg de deuren niet meer met de afstandsbediening open. Ik heb een nieuwe batterij gekocht en deze vervangen in de afstandsbediening (type batterij: CR2016). Dit leverde geen resultaat op, de afstandsbediening werkt nog steeds niet.

Het met de sleutel opendraaien in het slot aan de bestuurderszijde werkt ook niet, ook niet met de 2e sleutel. Als ik de deuren kan openen ga ik dus ook maar eens het verbindingsstuk controleren bij het slot. Wel werken de sleutels op de kofferbak slot, echter daarbij gaat dan wel het alarm af.

Met een lange stevige ijzerdraad aan de bestuurdersportier naar binnen gegaan en de stift/knop omhoog kunnen trekken in de hoop dat ik dan de deur kon openen, ook dit was helaas pindaboter niet mogelijk.
Met dezelfde stevige ijzerdraad geprobeerd de knop bij de raambediening bestuurdersdeur in te drukken om de auto zo van het slot af te krijgen. Ook hier helaas pindaboter, de ijzerdraad was daar net iets te zwak voor en kon daardoor niet genoeg kracht op die knop zetten om de deuren te openen. Bij deze laatste mogelijkheid kreeg ik zojuist, maandag 18-3, nog de tip om dat nog eens te proberen met een spaak van een wiel, hierover meer als ik dat geprobeerd heb.

Met WD40 de printplaat van de afstandsbediening ingespoten, geen resultaat.
Vanmiddag, maandag 18-3, ga ik, nadat ik nog iets was tegen gekomen op het forum hierover, de printplaat van de AB nog even met perslucht schoon proberen te blazen en dan m.n. tussen de schakelknopjes.

Heeft iemand nog tips om de deuren open te krijgen met zo min mogelijk beschadiging(en)?

Wordt dus nog vervolgt.

Wie heeft er nog meer/andere oplossingen of tips??

Geplaatst: 20.03.2013 - 06:39
door Veezeventig
Gistermiddag met perslucht de printplaat schoon geblazen en dan m.n. bij de drukschakelaars van alle kanten.

IT'S ALIVE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

De AB's werken weer!!!!!!!!!

Geplaatst: 15.04.2013 - 11:41
door Veezeventig
En het was dus van korte duur!

De afstandsbediening(en) werken weer eens niet meer!
Was naar Groningen gegaan, familiebezoekje, en had de auto afgesloten met de afstandsbediening. Kreeg hem bij vertrek met geen mogelijkheid meer open! De auto staat daar nu nog steeds en ben met de auto van familie terug gereden.
Ik ben er inmiddels achter om de deuren met de sleutel(s) te kunnen openen ik bij het slot moet aan de bestuurdersdeur. De sleutels kunnen wel het cylinderslot draaien, maar de deuren gaan niet open.
Er zit een alarm op mijn auto, MET sensoren in de B-stijl.
A.s. donderdag of vrijdag ga ik weer naar Groningen en rij dan langs een volvo sloop om daar een 2e hands bestuurdersdeur te kopen. De huidige deur heeft een deuk en is daarmee dan ook meteen weg. Ik ben van plan om het raam van die deur af te plakken met ducktape en een klein gaatje open te laten en het raam in te slaan. Sleutel in het contact en op stand I en daarna op stand II te draaien. Hopende dat daarmee het alarm wordt uitgezet. Vergvolgens de deur uitbouwen en de "nieuwe" 2e hands deur in te bouwen. Het cylinderslot over te zetten en dan maar hopen dat ik dan weer gewoon kan rijden en het cylinderslot wel goed werkt.
V.w.b. de afstandsbedieningen, het houdertje waar de batterij in geschoven wordt zijn de klemmetjes van afgebroken. Ik had die plastic houdertjes vervangen, maar ook daarvan zijn die klemmetjes weer afgebroken. Misschien nog een keer dat plastic houdertje vervangen, want na vervanging werkte het 2 x goed, daarna niet meer.

OF
als iemand nog een ander idee heeft, verneem ik het graag! TIPS zijn dus altijd welkom.