Volvo mag auto's bouwen in China
Geplaatst: 20.03.2013 - 22:02
AMSTERDAM -
Volvo heeft goedkeuring gekregen om auto's te gaan bouwen in China. Daarvoor heeft de zogeheten National Development and Reform Commission akkoord gegeven, zo melden bronnen aan Automotive News. Volvo moet nog wel goedkeuring ontvangen van de lokale overheid, maar de kansen op afwijzing zijn uiterst klein.
Chengdu
Met de goedkeuring wordt het voor Volvo mogelijk om auto's te bouwen in China en deze goedkoper aan te bieden omdat exportkosten afnemen. Bovendien vervallen de in China geldende importkosten van 25 procent. Volvo heeft de intentie auto's te produceren in een fabriek in Chengdu. Wanneer de productie daar start is nog niet bekend.
Regels overheid
Op het moment dat de Zhejiang Geely Holding Group de Zweedse autobouwer in 2010 kocht van Ford, had Geely topman Li Shufu direct de hoop om Volvo uit te bouwen tot een grote speler in China met behulp van lokale productie. De Chinese overheid is echter streng als het gaat om het toetreden van buitenlandse automerken tot de Chinese automarkt. De overheid heeft daar diverse regels voor opgesteld. Li had niet verwacht dat de Chinese autoriteiten dezelfde regels zou opleggen als andere automerken omdat de aankoop van Volvo door een Chinese partij werd gedaan.
De verkopen van Volvo zitten in China in een stijgende lijn. In de eerste twee maanden van dit jaar namen de verkopen met 31 procent toe naar 8.719 exemplaren. Momenteel verkoopt Volvo zeven modellen in China.
bron
Volvo heeft goedkeuring gekregen om auto's te gaan bouwen in China. Daarvoor heeft de zogeheten National Development and Reform Commission akkoord gegeven, zo melden bronnen aan Automotive News. Volvo moet nog wel goedkeuring ontvangen van de lokale overheid, maar de kansen op afwijzing zijn uiterst klein.
Chengdu
Met de goedkeuring wordt het voor Volvo mogelijk om auto's te bouwen in China en deze goedkoper aan te bieden omdat exportkosten afnemen. Bovendien vervallen de in China geldende importkosten van 25 procent. Volvo heeft de intentie auto's te produceren in een fabriek in Chengdu. Wanneer de productie daar start is nog niet bekend.
Regels overheid
Op het moment dat de Zhejiang Geely Holding Group de Zweedse autobouwer in 2010 kocht van Ford, had Geely topman Li Shufu direct de hoop om Volvo uit te bouwen tot een grote speler in China met behulp van lokale productie. De Chinese overheid is echter streng als het gaat om het toetreden van buitenlandse automerken tot de Chinese automarkt. De overheid heeft daar diverse regels voor opgesteld. Li had niet verwacht dat de Chinese autoriteiten dezelfde regels zou opleggen als andere automerken omdat de aankoop van Volvo door een Chinese partij werd gedaan.
De verkopen van Volvo zitten in China in een stijgende lijn. In de eerste twee maanden van dit jaar namen de verkopen met 31 procent toe naar 8.719 exemplaren. Momenteel verkoopt Volvo zeven modellen in China.
bron