Pagina 1 van 1

Inbouw LPG, welke do's en don'ts qua inbouwstation

Geplaatst: 23.03.2013 - 22:03
door rammstein01
Hallo,




Na 3 jaar een S70 2.5T G3 te hebben gereden heb ik het oog laten vallen op een XC90 2.5T MY 2003 160K. Ik ben van plan er LPG3 in te laten bouwen.

Zijn er hier XC90 rijders die dit ook later hebben laten doen?

Ik zou graag een paar zaken willen weten;

Waar heb je het laten inbouwen, enwat waren de bevindingen tijdens en na de inbouw
Wat zijn betrouwbare adressen in de buurt van Oosterhout N-B

De voorstelronde op de XC pagina volgt zsm.

Groetjes,

Rob

Geplaatst: 23.03.2013 - 22:14
door M@rcel
Geen XC90, wel een 2.5T van MY2004:
De Vialle installatie is door Mesman uit Son ingebouwd bij 110.000 km. Inmiddels staat de teller bijna op 300.000km. De motor draait nog steeds probleemloos. Er is wel een kleppensmeersysteem (traditionele Flashlube) gemonteerd die ik trouw bijvul.

Ik heb een keer een kapotte LPG-pomp in de tank gehad. Verder niets dat aan de LPG-installatie gerelateerd kan worden, zelfs de kleppen zijn nog nooit gesteld.

Motor is, zo'n 100.000km geleden, door Fasttech getuned en draait als een zonnetje.

Geplaatst: 23.03.2013 - 22:22
door rammstein01
M@rcel schreef:Geen XC90, wel een 2.5T van MY2004:
De Vialle installatie is door Mesman uit Son ingebouwd bij 110.000 km. Inmiddels staat de teller bijna op 300.000km. De motor draait nog steeds probleemloos. Er is wel een kleppensmeersysteem (traditionele Flashlube) gemonteerd die ik trouw bijvul.

Ik heb een keer een kapotte LPG-pomp in de tank gehad. Verder niets dat aan de LPG-installatie gerelateerd kan worden, zelfs de kleppen zijn nog nooit gesteld.

Motor is, zo'n 100.000km geleden, door Fasttech getuned en draait als een zonnetje.
Waar kan ik qua extra kosten op rekenen bij aanschaf van een kleppensmeer systeem bovenop de inbouwkosten?

Geplaatst: 23.03.2013 - 22:25
door t5power
Mesman heeft mij eens een 2.5T op gas in een XC90 afgeraden omdat die te hard moest werken voor een XC90 en daarom vrij warm werd.
Ben benieuwd of hij dat nu weer zegt, wellicht is er e.e.a. in de tussentijd verbeterd.

Volgens staat op de site ook iets op gas voor een V8, dus dat doet hij in ieder geval.

Geplaatst: 23.03.2013 - 22:27
door rammstein01
t5power schreef:Mesman heeft mij eens een 2.5T op gas in een XC90 afgeraden omdat die te hard moest werken voor een XC90 en daarom vrij warm werd.
Ben benieuwd of hij dat nu weer zegt, wellicht is er e.e.a. in de tussentijd verbeterd.

Volgens staat op de site ook iets op gas voor een V8, dus dat doet hij in ieder geval.
Bedankt voor je input. Heb bij Mesman al een offerteaanvraag liggen die binnenkort wel beantwoord zal worden.

Geplaatst: 23.03.2013 - 22:27
door M@rcel
Mijn auto heeft een traditioneel systeem. Dat zat erin toen ik hem kocht. Als ik mocht kiezen zou ik voor een wat geavanceerder systeem kiezen met een pomp(je). Deze zijn beter in staat om ten alle tijde de kleppen van een turbo-motor van bescherming te voorzien. Het traditionele (op onderdruk gebaseerde) systeem is daar "wat minder goed in".

Kosten weet ik niet, even googlen.

Geplaatst: 23.03.2013 - 23:23
door Johan s60

Geplaatst: 24.03.2013 - 21:59
door rammstein01
t5power schreef:Mesman heeft mij eens een 2.5T op gas in een XC90 afgeraden omdat die te hard moest werken voor een XC90 en daarom vrij warm werd.
Ben benieuwd of hij dat nu weer zegt, wellicht is er e.e.a. in de tussentijd verbeterd.

Volgens staat op de site ook iets op gas voor een V8, dus dat doet hij in ieder geval.
Mesman niet in een Roffel? Boertien in Wezep en Emmen wel, en nog wel netjes ook. Vraag dealer wel even hoe zij tegenover een Vialle systeem staan.

Bedankt voor je reactie.

Geplaatst: 26.03.2013 - 21:38
door rammstein01
Zo, even een update.

1 met een lach en een echte traan.

Eerst maar de lach; voor volgende week bij Mesman een afspraak gemaakt voor inbouw Vialle LPI met flashlube. Het er met Mesman nog over gehad dat bij eerdere berichtgeving omtrent LPG in de XC niet kon. Dat zijn achterhaalde berichten en volledig verbannen naar het rijk der fabelen.

Nu de traan; Het is alof de duivel ermee speelt. Mijn S70 2,5T uit MY 99 is gedeeltelijke aan een bypass toe. De automaatbak gaat bij inschakelen in R niet meer achteruit. Diagnose bij Bluekens Oosterhout -Overleden- Met 186000 km op de tellerringen is dit heelheel jammer.

Misschien is er voor een knutselaar nog eer aan te behalen. Staat op 850-forum

Rob, die volgende week donderdag zijn voorstelronde doet.

Geplaatst: 26.03.2013 - 22:03
door t5power
Succes met de inbouw in een XC90. Ben benieuwd naar de foto's. Waren er nog nieuwe ontwikkelingen de laatste tijd op LPG gebied? Of heb je het daar niet over gehad.

Geplaatst: 26.03.2013 - 22:28
door rammstein01
t5power schreef:Succes met de inbouw in een XC90. Ben benieuwd naar de foto's. Waren er nog nieuwe ontwikkelingen de laatste tijd op LPG gebied? Of heb je het daar niet over gehad.
Bedankt, ik ga wel met enige interesse naar Mesman. En zal wel even kijken wat men allemaal heeft bedacht tav veranderingen. Het WEL plaatsen in een 2.5T vindt ik al een verbetering. En wel omdat het mij goed uitkomt. Ik had namelijk in mijn S70 een zelfde systeem sitten van Mesman maar dan zonder Flashlube. Laat me daar ook goed over informeren.

Een debacle als nu met mijn S kan ik niet meer gebruiken. Ben te zeer voor mijn werk afhankelijk van goed en deugdelijk vervoer. En dat dat nu nog comfortabeler gaat worden is alleen maar fijn.

Rob

Geplaatst: 05.06.2013 - 13:14
door BG_Volvoforum
Kan iemand een idee geven van wat het verbruik dan doet op gas?

Ik zoek een 6 zitter, lees, eentje waar echt 6 volwassenen inkunnen.

Weet niet of die derde rij echt bruikbaar is, en weet al dat ik geen diesel ga nemen.

Geplaatst: 05.06.2013 - 13:18
door rammstein01
Hallo BG,

Het verbruik van mijn 2.5T is - als ik me aan de snelheid hou - op de snelweg 1 op 7,5. In de stad kom ik aan de 1 op 6.

Voor een echte 6 zitter kom je met een XC90 7 persoons ook niet ver. De 2 zitplaatsen extra zijn echt voor kinderen. Daar wil je als volwassenen echt niet willen zitten.

Succes met je zoektocht.

Rob

Geplaatst: 05.06.2013 - 13:25
door Ben
Een Volvo met 6 volwassen zitplaatsen is niet standaar leverbaar.
Bij Nilsson Special Vehicles in Zweden kunnen ze er wel een voor je bouwen.
Of je gaat zoeken naar de 264TE, de limousine die in de 70er jaren gebouwd werd.

Geplaatst: 06.06.2013 - 11:17
door ToineR
In de XC90 waar we voor de XC60 mee getest hebben kon onze zoon van 6 jaar net achterin, volwassenen enkel dubbel gevouwen of over de 2 stoelen heen..
Bij de dealer in Göttingen waar ik vorige week onze CX60 heb gekocht stond een 740 in de hoek als limo..
Zier er ongeveer zo uit: http://i172.photobucket.com/albums/w39/ ... ne1989.jpg
Daar kunnen er wel 6 in. :wink:

Geplaatst: 06.06.2013 - 13:28
door t5power
Je kunt toch de middelste stoelen verschuiven in een 7 zitter? Lijkt me sterk dat het voor max 6 jaar geschikt is achterin nl.

Geplaatst: 06.06.2013 - 14:02
door ToineR
Ik ben 1.82mtr en heb er even gezeten. Met die ervaring zou ik er niet graag een langere rit maken.
Zoonlief is 1.20mtr en die vond zat er best.