Pagina 1 van 1

V70 D3

Geplaatst: 27.03.2013 - 07:43
door MN-NL
Collega kijkt naar een recente V70 diesel automaat. Nu heeft hij zijn oog laten vallen op een D3 van zomer 2012. Aantrekkelijk plaatje maar wat is die D3 voor een motor? 136 pk en het rijdt voor hem prima. Maar nieuw gaat het van D2 naar D4 en D5.

Ze kunnen vast wel tellen bij Volvo :twisted: dus hoe zit dat?

Is die D3 nog een beetje te kietelen, wat is de basis motor, kortom: uw wijsheden graag!

(en voor de 131pk daaromtrent fractie: de 136 pk van de D3 zijn als voldoende en prettig rijdend gekwalificeerd!)

Gr. Marc

Geplaatst: 27.03.2013 - 09:54
door Jers3n
Het zal, als het een origineel Nederlandse auto is, dan waarschijnlijk een MY12 zijn, die is nl wel als D3 (2L 5-cyl, 163 pk) geleverd. Kijk ook eens in DEZE prijslijst.
Ik weet er het fijne niet van maar meen dat omdat er met MY13 een 136 pk variant is geïntroduceerd van de 2L 5-cyl diesel (niet in NL), is de 163pk omgedoopt tot D4 en is de nieuwe 136pk variant nu D3. (Lekker overzichtelijk toch?)

Maar als het een import is dan zou te natuurlijk ook nog een D3 136 pk MY13 kunnen zijn....
Heb je een www adres waar de betreffende auto te zien is?

Geplaatst: 27.03.2013 - 10:44
door least
mijne is gewoon 163 pk met automaat en een prima combinatie!

Geplaatst: 27.03.2013 - 12:10
door MN-NL
Ik denk my2013

Ze staan bij Bluekens, staan er meerdere.

Makkelijk te kietelen?

Geplaatst: 27.03.2013 - 12:25
door least
als je met kietelen bedoelt tunen: nee niet zoveel winst te behalen, Polestar de officiele Volvo tuner heeft er geen optie voor, links- of rechtsom kun je er zo'n 20 pk bijkrijgen.

Geplaatst: 27.03.2013 - 12:44
door Discovery
Is gewoon een geknepen D4, dus te zetten naar orgineel 163pk/400Nm of net zoals D4 nog verder te tunen. Rica biedt dit beide aan.

Geplaatst: 27.03.2013 - 16:08
door Thom
Is 163pk en 400Nm niet voldoende voor een degelijke familiewagen? Volgens mij kom je niets tekort met die prachtige 5 cilinder.

Geplaatst: 27.03.2013 - 17:22
door lint
Als je collega tevreden is met deze motor, gewoon kopen en niets meer aan doen met tuning of zo.

Geplaatst: 27.03.2013 - 18:23
door Jers3n
MN-NL schreef:Ik denk my2013

Ze staan bij Bluekens, staan er meerdere.

Makkelijk te kietelen?
Even op de site van Bleukens gekeken en zo snel deze kunnen vinden.
69-XVG-5 (V70 D3) is volgens RDW 120kw/163pk.
33-ZSZ-4 (V70 D3) is niet bekend bij RDW-site. (Kan duiden op import, zeker gezien 33-ZSZ-5 in eind januari 2013 is uitgegeven) MY/pk's dus niet duidelijk.
Ook één uit 2012 met een afbeelding van een nieuw kenteken 5-KBG-15, ook niet bekend bij RDW-site, MY/pk's dus niet duidelijk.. Maar dat lijkt me een import..

Maar er staan er inderdaad ook een aantal met 136 pk, ook niks mis mee hoor :wink: , maar je collega moet wellicht ff goed informeren indien hij pk's belangrijk (genoeg) vind.

Geplaatst: 27.03.2013 - 19:04
door MN-NL
Dank allemaal,
heb de info doorgesluisd.

We gaan het afwachten :-)

Gr. Marc

Geplaatst: 27.03.2013 - 20:56
door Bakboord1
Zo'n D3 rijdt erg aangenaam is mijn ervaring. Met een automaat er achter zou ik m wel op mijn oprit willen. (in twillight bronze)

Geplaatst: 29.03.2013 - 07:48
door BlackcurrantV70
Wj hebben de D3 in de C70 met geartronic, rijdt super.

De D3 in een C70 heeft wel maar 150pk, de reden weet ik niet, maar het is zeker een vlotte motor met een mooie 5 cyl brom.