Pagina 1 van 2
Turbo V50 d2.0 opgeblazen
Geplaatst: 12.05.2006 - 11:59
door Bornfree
Helaas, bij 43000 km afgelopen maandag op de duitste autobahn is mijn turbo in de soep gedraaid.
Ongeveer 20 min met 190 km/hr heerlijk te hebben gereden in een file beland. Na 5 minuten klonk het als een wat slippend/fluitend geluid dat eigenlijk direct overging in een echte koffiemolen.
Auto achtergelaten bij een Volvo dealer in Neuss, Volvo heeft helaas de turbo niet op voorraad dus wacht nu al een week , Volvo heeft als vervangend vervoer een SAAB 93 Sportswagen 1.8 turbo geleverd ????
Ik houd jullie op de hoogte
Eric
Geplaatst: 12.05.2006 - 12:09
door arisvh
Is je auto orgineel of gechipt ?
Geplaatst: 12.05.2006 - 13:18
door Bornfree
Geheel origineel, dus daar ligt het niet aan.
Re: Turbo V50 d2.0 opgeblazen
Geplaatst: 12.05.2006 - 13:54
door vOlOv
Bornfree schreef:...Na 5 minuten klonk het als een wat slippend/fluitend geluid dat eigenlijk direct overging in een echte koffiemolen....
Eric
Voo jou inmiddels niet echt spannend, maar was dat hard gefluit of zacht schraal op de achtergrond?
Geplaatst: 12.05.2006 - 15:35
door Bornfree
Nee het was vrij zacht, dacht eerst even aan mijn koppelingsplaten.
Geplaatst: 15.05.2006 - 14:53
door mcwk
Beetje ouderwets probleem, vroeger moest je een turbo motor na zwaar gebruik altijd 10min of zo stationair later draaien zodat ie wat af kon koelen.
Dit riekt trouwens wel een beetje naar een fabricage fout.
Geplaatst: 15.05.2006 - 22:23
door Bornfree
Vandaag gebeld vanuit Duitsland, nieuwe turbo geplaatst. Hij wil alleen niet meer starten ?? zijn ze al 2 dagen mee bezig, via de hotline in Zweden.
Voorlopig rijdt ik dus nog wel even in de Saab 93 Sportestate.
Geplaatst: 16.05.2006 - 09:20
door Summum
Bornfree schreef:Voorlopig rijdt ik dus nog wel even in de Saab 93 Sportestate.
En? Bevalt ie? Is het heel anders dan je V50, of redelijk vergelijkbaar?
Geplaatst: 16.05.2006 - 16:33
door +++t blijft behelpen+++
aj!
Motor helemaal opgeblazen ?
Geplaatst: 16.05.2006 - 18:07
door drowel
das balle! even wachten op nieuwe turbo dan maar

Geplaatst: 17.05.2006 - 20:16
door Bornfree
Inmiddels gebeld door Volvo duitsland en Volvo assistance NL, de nieuwe turbo is geplaatst en nog wat andere onderdelen vervangen.
Na 4 dagen proberen hebben ze de motor nog steeds niet aan de praat

Volvo Zweden heeft een speciale "hotline" die dagelijk overlegt met Volvo duitsland.
De Saab 93 SportEstate heeft vooral achter iets meer ruimte, de wegligging is compleeet ander (mede door 18" LM met 225/40 banden).
De 1,8 Turbo motor kan niet tippen aan de V50 2.0D !!!!
Laterrrr.
Eric
Die nog liever in zijn 945 Gl rijdt dan de 2 weken oude Saab.
Geplaatst: 18.05.2006 - 23:43
door +++t blijft behelpen+++
en nu?
Geplaatst: 19.05.2006 - 19:16
door Bornfree
Inmiddels staat de V50 niet meer in Neuss maar in Munchen bij Volvo Duitsland, de lokale dealer krijgt hem niet aan de praat. Ik begin langzaam te wennen aan de Saab

(
Geplaatst: 19.05.2006 - 19:21
door NOS
Dat gedoe met die Saab moet niet té lang gaan duren!
Sterkte met de v50!
Geplaatst: 05.06.2006 - 22:53
door Bornfree
Hoera, sinds 2 juni mijn v50 terug uit Duitsland. Loopt weer als een tierelier, mag ook wel na bijna 4 weken ????
Wat er precies allemaal is vervangen weet ik nog niet maar in iedergeval de Turbo

Ik heb ineens wel een paar eigenaardigheden ontdekt, op de display staat dat de auto nu 3 sleutels heeft, mijn oude reserve werkt dus niet meer (sleutel fout).
Nog leuker op de display staat bij het uitzetten van de auto " guard volledig" heb ik nooit gehad ??? Druk ik dan op het schakelaartje in de dakconsole staat er guard aangepast " zie handleiding" Heb ik nu ineens een alarm ???.
Waarschijnlijk is ook de computer vervangen want rechts achter in bagageruimte hing het paneel nog gedeeltelijk los.
Ik hou jullie op de hoogte.
Eric
Geplaatst: 05.06.2006 - 22:56
door Paul
Dat klinkt niet echt lekker allemaal! Sterkte en laat hem maar snel door een Nederlandse dealer bekijken!
Geplaatst: 05.06.2006 - 22:56
door V50 Edition Sport
Nou ik ga mn volvo dadelijk ook maar in duitsland onderhouden als ie zo wordt ge upgraded ..
Theo
Geplaatst: 05.06.2006 - 23:31
door Robbocop
Mooi dat j'm terug hebt. Nog een extraatje erbij gehad? Ik vind nl deze storing niet echt kunnen.
mcwk schreef:Beetje ouderwets probleem, vroeger moest je een turbo motor na zwaar gebruik altijd 10min of zo stationair later draaien zodat ie wat af kon koelen.
Bij vrachtauot's dien je nog steeds de turbo uit te laten draaien en af te laten koelen, weliswaar 30 sec, maar ok. Gelukkig hoeft dit bij auto's niet meer, maar ik doe het wel. Meestal en seconde of 10.
Groet Rob.
Geplaatst: 06.06.2006 - 12:12
door Bornfree
Heren,
het probleem is gewoon ontstaan tijdens de File met een draaiende motor, staat dus geheel los van koelen of wat dan ook.
Als ik het technisch document binnenkrijg laat ik het haoren .
Geplaatst: 06.06.2006 - 12:44
door Peter
spannend.
