Pagina 1 van 7
V60 PIH - leveren
Geplaatst: 28.03.2013 - 16:21
door TMacD
maar goed als er 3,000 PIH naar nederland gaan komen en ze beginnen met uitleveren ergens in Juni en moeten voor 31-12 klaar zijn moeten ze er toch 100 per week op de weg gaan zetten (hoeveel volvo dealers zijn er eigenlijk in NL)
Geplaatst: 28.03.2013 - 16:23
door RichieB
Er zijn zo'n 100 Volvo dealers (die het inderdaad erg druk gaan krijgen).
Geplaatst: 28.03.2013 - 16:25
door Moose1975
Wat ik heb begrepen gaan ze week 20 beginnen met produceren ... de capaciteit is 125 per week... dus snelle rekensom leert dat ze er dan 4000 kunnen maken dit jaar... hoe ze dan aan het aantal 6000 komen in 2013 weet ik ook niet .. maar goed.. waarvan 3000 dus voor de Ned. markt.
Geplaatst: 28.03.2013 - 16:25
door Moose1975
Naja druk... dat betekend dus gemiddeld 1 per week per dealer... kunnen ze mooi een week poetsen

Geplaatst: 28.03.2013 - 16:29
door TMacD
klopt maar is MY14 dus die kan ook nog in 2014 de weg op, wil iemand met ons delen hoeveel er nu in totaal verkocht zijn, wereldwijd en voor Nederland, ben toch benieuwd hoe groot ons kleine landje in dit geheel is......
Geplaatst: 28.03.2013 - 16:30
door YoVol
Was dat niet 6000 voor modeljaar 2014?
Geplaatst: 28.03.2013 - 16:32
door TMacD
Moose1975 schreef:Naja druk... dat betekend dus gemiddeld 1 per week per dealer... kunnen ze mooi een week poetsen

Klopt maar er moeten toch 100 per week naar Nederland komen, hoe doen ze dat eigenlijk, lijkt me toch een mooi gezicht een trailer / trein vol met de V60 PIH.....

Geplaatst: 28.03.2013 - 16:36
door Moose1975
Ja klopt volens mij 6000 MY2014... in 2013 dan... dus de Ned Markt meer dan de helft heb ik begrepen...
Nope geloof dat die op de boot gaan... Kan me namelijk nog herinneren dat een aantal jaar geleden een volle boot gezonken is met XC 90's ... pffff t' zal je maar gebeuren... staat je autootje op zo'n boot... zinkt ie!!!

Geplaatst: 28.03.2013 - 17:04
door YoVol
Is dat dan 6000 verdeeld over 10 maand = 600 per maand waarvan ongeveer 2/3 voor NL? En dat is dan 7 (jun t/m dec) * 400 = 2800?
Geplaatst: 28.03.2013 - 17:11
door TMacD
Nee 6000 verdeeld over 7 maanden (juni t/m december) min de vakantie van pak em beet 3 weken.......(heel zweden gaat hiken....) dus neem een week of 28 :
Totale productie (indicatief) : 6,000 / 28 = 214 per week
Voor Nederland (certificaten) : 3,000 / 28 = 107 per week
Nu denk ik dat er wel ongeveer 3000 certificaten in Nederland zijn geschreven die hopelijk voor ons voor 31/12 op kenteken gaan, niemand van ons heeft een idee over hoeveel er daadwerkelijk wereldwijd verkocht zijn....
Geplaatst: 28.03.2013 - 20:48
door Arnold
Ik heb me laten vertellen dat de nummering van de 3300 certificaten niet gelijk behoeft te zijn aan de volgorde van produceren. Dat komt omdat een aantal certificaten productieplaatsen van uit het buitenland zijn gekomen.
Voorbeeld (getallen zelf gekozen). Certificaat nummer 1850 kan bij Volvo in de productie wel op nummer 1100 staan, omdat deze al is ingepland in het land van herkomst en later naar Nederland is verhuisd.
Geplaatst: 30.03.2013 - 16:14
door Superfunky
TMacD schreef:maar goed als er 3,000 PIH naar nederland gaan komen en ze beginnen met uitleveren ergens in Juni en moeten voor 31-12 klaar zijn moeten ze er toch 100 per week op de weg gaan zetten (hoeveel volvo dealers zijn er eigenlijk in NL)
Waar haal je vandaan dat ze die 3.000 PiH's nog allemaal dit jaar gaan leveren? Volgens mij wordt er al een hele tijd verteld dat alleen de vroege inschrijvers dit jaar de auto gaan zien en dat als bijvoorbeeld pas in januari getekend hebt, 't zeker pas in 2014 leveren gaat worden.
Of heb ik iets gemist?
Geplaatst: 30.03.2013 - 17:18
door TMacD
dat weet ik ook niet 100% zeker, eind 2012 ging het verhaal dat alle certificaten die toen uitgegeven werden met redelijke mate van zekerheid in 2013 geleverd zouden worden - mocht het niet mogelijk zijn om de wagen in 2013 op kenteken te krijgen zou dit de enige ontbindende reden zijn om als consument om onder het certificaat uit te komen......
kan ook zijn dat het een verhaal is geweest dat hier op het forum is geboren en een heel eigen leven is gaan lijden......
Geplaatst: 30.03.2013 - 17:31
door jvov60
Het verhaal is toch echt wel dat de mensen die een certificaat hebben onder de +/- 3300 nog in 2013 geleverd krijgen. Het verhaal is van Volvo NL.
Geplaatst: 30.03.2013 - 21:28
door YoVol
Ik heb zo'n standaard formulier ondertekend. Daarop staat dat ze rond juli uitsluitsel gegeven of levering in 2013 gaat lukken. Als ze dan al weten dat het niet lukt, kan je van je certificaat afzien. Als ze zeggen dat het gaat lukken en er het lukt ze toch niet...tja, dat staat er niet expliciet vermeld. Maar volgens mij ben je dan 5 jaar 7% bijtelling armer. Ik neem het Volvo niet kwalijk als ze mensen lekker maken (lekker samenstellen, dealer lastig vallen, verhalen op het forum aanhoren, vertellen tijdens feestjes dat je een dikke auto in bestelling hebt staan)...en per 2014 zijn ze toch nogsteeds 1 van beste qua bijtellings/kwaliteitsverhouding. Ik heb ook makkelijk lullen met certificaat rond de 350. Maar ik ben benieuwd wat straks achteraf in NL rondrijdt.
Geplaatst: 30.03.2013 - 21:56
door Superfunky
YoVol schreef: Ik heb ook makkelijk lullen met certificaat rond de 350. Maar ik ben benieuwd wat straks achteraf in NL rondrijdt.
Eens. Met 3 certificaten rond 100 maak ik me geen zorgen, maar bij nummertje 2.000 had ik echt wel laten weten dat na 1/1/2014 een no-go is.
Geplaatst: 30.03.2013 - 23:31
door V60_PHEV
YoVol schreef:tja, dat staat er niet expliciet vermeld..
Volgens mij staat het er wel vrij expliciet vermeld: als Volvo zegt dat levering in 2013 te verwachten is heb je afname plicht en die vervalt niet als levering in 2013 later toch niet mogelijk blijkt.
Die regeling heb ik zo dan ook niet geaccepteerd.
Geplaatst: 31.03.2013 - 07:56
door Superfunky
Superfunky schreef:
Eens. Met 3 certificaten rond 100 maak ik me geen zorgen, maar bij nummertje 2.000 had ik echt wel laten weten dat na 1/1/2014 een no-go is.
Helemaal niets, zeg alleen dat ik geen open cheque zou tekenen die het risico bij de klant ipv de leverancier legt.
Geplaatst: 31.03.2013 - 09:15
door bart simpson
Superfunky schreef:Superfunky schreef:
Eens. Met 3 certificaten rond 100 maak ik me geen zorgen, maar bij nummertje 2.000 had ik echt wel laten weten dat na 1/1/2014 een no-go is.
Helemaal niets, zeg alleen dat ik geen open cheque zou tekenen die het risico bij de klant ipv de leverancier legt.
dat heb jij (en ieder ander die een voorinschrijving getekend heeft) anders wel gedaan
Geplaatst: 31.03.2013 - 09:36
door Superfunky
bart simpson schreef:Superfunky schreef:Superfunky schreef:
Eens. Met 3 certificaten rond 100 maak ik me geen zorgen, maar bij nummertje 2.000 had ik echt wel laten weten dat na 1/1/2014 een no-go is.
Helemaal niets, zeg alleen dat ik geen open cheque zou tekenen die het risico bij de klant ipv de leverancier legt.
dat heb jij (en ieder ander die een voorinschrijving getekend heeft) anders wel gedaan
Zeker niet. Ik teken geen open cheque. Ik heb bij het aangaan van de order aangegeven dat het leuk is dat Volvo in juli wil aangeven of zij voor 1/1 gaat leveren, maar dat dit mij niet uitmaakt. Het is Volvo die inzicht heeft in haar productieproces en het risico dat hierbij hoort kan zij niet afwentelen op de klant. We gaan er geen juridisch topic van maken, maar de afname verplichting houdt nooit stand. Het is Volvo die in juli gaat zeggen: we leveren voor of na 1/1 en als het "misschien" wordt, dan doet de certificaathouder er goed aan formeel te laten weten dat zij Volvo houdt aan de afgegeven leverdatum. Als Volvo vanaf een bepaald nummer geen 2013 meer kan garanderen, dan behoort zij de klant dat te melden en is de levering in principe 2014 en wordt het 2013, dan heeft de klant mazzel. Zo is hoe het juridisch behoort te gaan en als Volvo een bepaalde groep klanten in juli nog in de waan laat dat zij in 2013 geleverd gaan krijgen terwijl zij redelijkerwijs kon weten dat dit niet haalbaar is, dan wens ik Volvo veel succes bij het afdwingen van de afname verplichting, maar daar gaat geen rechter in mee.