Pagina 1 van 3
Klepstoters D5 185pk
Geplaatst: 30.03.2013 - 22:35
door erik brouwers
Ik heb toch maar mij motor voorzien van 20 nieuwe tuimelaars en stoters. Ik heb er nog niet heel veel problemen mee gehad, maar hij begon toch het bekende BOOT geluid te maken. Ik moet zeggen dat ie nu veeeeeeeel stiller is geworden. Ook vooraf nog even de motor gespoeld met motor flush van forte. de motor heeft nu 180 dkm gedraait en was toch zeer vervuild. Bij mij komt er nu gewoon elke 10 dkm nieuwe olie in

.
Ik ben ook van mening dat de motor hier door schoner blijft.
De reparatie is vrij goed te doen.
zie de foto,s
Geplaatst: 31.03.2013 - 01:40
door mjeuring
Is dit iets wat bij alle 185PK D5's een keer moet gebeuren?
Mooie foto's trouwens!
Geplaatst: 31.03.2013 - 01:43
door Thijs
Welk bouwjaar?
Geplaatst: 31.03.2013 - 08:32
door rsnhakan
Aan zijn profielfoto te zien, het oude model S60. Bovendien worden de 185 pk D5 motoren niet meer gemaakt.
Geplaatst: 31.03.2013 - 08:34
door V70/2.4D/2003
Ook gelijk even een nieuw oliefilter en brandstofleidingen gemonteerd? En als je toch bezig was en het zaakje los had liggen, de distributieriem en waterpomp?
Geplaatst: 31.03.2013 - 09:45
door Johan s60
Wat is de staat van de oude onderdelen, kun je slijtage waarnemen?
Dat dit al bij 180000 km moet gebeuren, is wel erg vroeg.
Geplaatst: 31.03.2013 - 09:55
door erik brouwers
Ik uiteraard ook olie en filter vervangen. Distributie was 10 dkm. Geleden al vervangen, maar ik heb nu nog ff de waterpomp vervangen. En uit mijn ervaring moeten de meeste 185pk motors bij 250 dkm nieuwe stoters of ze slaan de kleppen krom. Maar ik heb het bij mijn auto maar preventief vervangen. Er waren bij mij 9 van de 20 stoters minder.
Geplaatst: 31.03.2013 - 10:01
door Johan s60
Pfff elke 250 dkm nieuwe stoters, waarom niet net als bij de benzine motoren vaste stoters, want kleppen slaan haast niet in bij een diesel.
Is dit ook te voorzien bij bijv. een D3 in een nieuwe V40?
Geplaatst: 31.03.2013 - 10:11
door erik brouwers
Ik heb nog ff naar de brandstof leidingen gekeken maar die zagen er prima uit😉
Geplaatst: 31.03.2013 - 10:11
door V70/2.4D/2003
En uit mijn ervaring moeten de meeste 185pk motors bij 250 dkm nieuwe stoters of ze slaan de kleppen krom. Maar ik heb het bij mijn auto maar preventief vervangen. Er waren bij mij 9 van de 20 stoters minder.
En deze bewering heeft niet toevallig betrekking op de dag van morgen?
Dat is voor het eerst dat ik kennis neem van dergelijke zaken ten aanzien van de 185 PK D5 en doe mij best wel de schrik om het hart slaan. En 9 van de 20 stoters die minder zijn is dan best wel weer veel maar, minder in welke mate? Hij had immers "al wel 180 dkm gelopen".
Beetje bizar allemaal, geldt dit overigens alleen voor de 185 Pk's of hebben andere D5-en daar ook last van, is daar nog iets met bouwjaren?
Geplaatst: 31.03.2013 - 10:13
door erik brouwers
Ze zeggen bij Volvo dat de nieuwe stoters beter zouden zijn!
Ik heb er in ieder geval geen last meer van.
Geplaatst: 31.03.2013 - 10:34
door erik brouwers
Thijs schreef:Welk bouwjaar?
Hij is van 2005 modeljaar 2006
Geplaatst: 31.03.2013 - 10:39
door V70/2.4D/2003
Nou ja zeg, dat riekt welhaast naar garantie-claims.
Lopen er hier meer met dat type motor en dito, kennelijk slechte, klepstoters?
Welk type motor hebben we het precies over?
Ramon&Ramon, MarioC70, kom er eens in.
Geplaatst: 31.03.2013 - 11:06
door Bakboord1
Wel even in het goede topic plaatsen.
Moderater svp.
Geplaatst: 31.03.2013 - 11:19
door erik brouwers
V70/2.4D/2003 schreef:En uit mijn ervaring moeten de meeste 185pk motors bij 250 dkm nieuwe stoters of ze slaan de kleppen krom. Maar ik heb het bij mijn auto maar preventief vervangen. Er waren bij mij 9 van de 20 stoters minder.
En deze bewering heeft niet toevallig betrekking op de dag van morgen?
Dat is voor het eerst dat ik kennis neem van dergelijke zaken ten aanzien van de 185 PK D5 en doe mij best wel de schrik om het hart slaan. En 9 van de 20 stoters die minder zijn is dan best wel weer veel maar, minder in welke mate? Hij had immers "al wel 180 dkm gelopen".
Beetje bizar allemaal, geldt dit overigens alleen voor de 185 Pk's of hebben andere D5-en daar ook last van, is daar nog iets met bouwjaren?
Ik zou maar eens Google op D5 185PK 2005.
Ik weet ook wat het probleem is EGR!
En de intervallen die Volvo voor schrijft 30 dkm met de zelfde olie.
En daarbij vervuilen de kleppen en bijven ze niet helemaal soepel, met als gevolg klepsteel krom en kop kapot.
En nog maals ik wilde deze ellende allemaal voorkomen.
Vandaar de reparatie

Geplaatst: 31.03.2013 - 11:36
door V70/2.4D/2003
Helder, logisch en verstandig. Drie woorden die jouw actie helemaal dekken lijkt mij zo.
Geplaatst: 31.03.2013 - 11:58
door erik brouwers
Motor code is:D5244T4 er zijn bepaalde chassis nrs. Die toen een modificatie hadden. Dit was bij die van mij het geval. Ze hadden dit echte nooit uitgevoerd. Dus helaas geen coulance.
Geplaatst: 31.03.2013 - 12:00
door erik brouwers
V70/2.4D/2003 schreef:Helder, logisch en verstandig. Drie woorden die jouw actie helemaal dekken lijkt mij zo.
Geplaatst: 31.03.2013 - 12:20
door V70D5AWD
Ja hoor, goede actie ! Mijn V70 uit 2007 zou het volgens de dealer ook hebben. Kmstand 160.000. De dealer rekent 2200 €. Daar zit dan distributie en waterpomp bij. Blijf het belachelijk veel geld vinden. Hoe kun je zien dat een klepstoter minder is ? Veert minder in of zo ?
Geplaatst: 01.04.2013 - 12:15
door erik brouwers
Dat is wel stevig geld voor deze ingreep😳
Maar goed dat is ook het dealer uurloon;)
Ik moet zeggen dat het een leuk werkje is, maar je moet er een beetje verstandig aan werken!
