Pagina 1 van 1
Ongelijke hoogte voorkant V70 d5 AWD
Geplaatst: 02.04.2013 - 20:51
door Royal King
Bij mijn V70 d5 AWD uit 2003, bijna 400.000 km ,is de voorzijde rechtsvoor lager dan linksvoor ( 2cm verschil.)
banden en badenspanning gelijk.
Heeft vermoedelijk iets met de vering te maken. Is er iets instelbaar?
of moet er iets vervangen worden om de hoogte weer aan beide zijden voor gelijk te krijgen?
Graag advies.
Harry
Geplaatst: 02.04.2013 - 21:17
door jpwg001
Misschien is er een veer afgebroken.
Geplaatst: 02.04.2013 - 21:41
door lint
Volgens mij is de rijhoogte niet in te stellen, is waarschijnlijk een breuk in een voorveer.
Geplaatst: 02.04.2013 - 21:47
door Royal King
Dank zover,
Ik laat het morgen nakijken.
Geplaatst: 02.04.2013 - 21:51
door Jers3n
Staat de auto bij het meten wel geheel vlak? Dus ook achter? Dat kan nl best wat uitmaken in de gemeten hoogte tussen band en wielkast voor.
Geplaatst: 02.04.2013 - 23:19
door Royal King
Ja, hij stond in een parkeergarage , betonnen vloer.
Zou dus redelijk vlak moeten zijn. daar zag je het ook het duidelijkst dat hij van achter gezien vlak stond maar de rechter voorkant lager was dan de linker. Anyway bedankt voor jullie input. ik laat hem morgen op breuk controleren.
Geplaatst: 03.04.2013 - 08:24
door diesel01
Ja vast en zeker een veer.
Ik heb het eens met een Xedos gehad die ik hoorde kraken in de voortrein.
Ik had trouwens geluk doordat er een modificatie was uitgevoerd is het afgebroken stuk niet terstond in de zijkant van de band geslagen, in Amerika was het een paar keer gebeurd vandaar de terugroep actie.
Geplaatst: 03.04.2013 - 08:53
door MN-NL
Kan ook nog komen door versleten ophangrubbers met teveel speling. Rechtsvoor is altijd de eerste waar je dat merkt - dat is de kant die de meeste stoepjes en berm meepakt.
Maar ook dat zien ze wel bij je voorgenomen inspectie.
Geplaatst: 03.04.2013 - 08:57
door edraket
Kan ook zijn dat de veerschotel boven doorgeroest is. Daardoor zakt de veer ook wat verder door naar boven. Maar 2 cm lijkt me daarvoor iets teveel. Denk ook aan een gebroken veer. Hoo rje ook gebkraak bij sturen?
Geplaatst: 03.04.2013 - 11:51
door Royal King
Dank allen voor de veel suggesties,
4 april afspraak in garage, neem alle suggesties mee.
Antwoord m.b.t. kraken; Nee nooit gekraak gehoord, niet bij rijden en niet bij sturen.
Ik vermeld de oplossing , als er een is, z.s.m.
Geplaatst: 03.04.2013 - 19:40
door jpwg001
Ben benieuwd.
Geplaatst: 25.04.2013 - 22:46
door Royal King
Belofte maakt schuld.
Het probleem werd veroorzaakt door twee factoren.
De belangrijkste factor ware defecte nivomats achter, een stond in rust veel te hoog, waardoor diagonaal de voorzijde naar beneden werd gedrukt. Na vervanging, 888 euro bij profile tyre center, probleem verholpen. Gisteren nog veerschotel en lager vervangen. Staat nu weer kaarsrecht.
Nogmaals bedankt voor alle gewaardeerde input.
Geplaatst: 26.04.2013 - 15:48
door jpwg001
Mooi dat hij er weer netjes bij staat.
Geplaatst: 26.04.2013 - 16:32
door VolvoS801999
Hoi,
Dit probleem heeft de mijne (S80, 2000) ook een heel klein beetje; links staat ie een tikje lager dan rechts. Ik twijfel of het aan de ondergrond ligt, maar goed. Vooral achter kun je het beter zien.
De schokbrekers rondom zijn vervangen (geen nivomats), veerpootlagers en schotels voor ook, achter niet. Draagarmen voor. Iemand enig idee?
Rens
Geplaatst: 26.04.2013 - 16:43
door lint
Kan het zijn dat de veren aan een kant met de jaren iets meer inzakken dan aan de andere kant?
Geplaatst: 26.04.2013 - 20:36
door VolvoS801999
Hoi,
Daar zat ik ook aan te denken, maar ik wist niet of dit mogelijk zou zijn. Mijn auto werd door de vorige eigenaar en door mij bijna altijd alleen bereden, dus alleen in de auto. Misschien scheelt dat? Zo ja, dan zouden er achter een keer nieuwe veren op moeten...
Rens
Geplaatst: 27.04.2013 - 10:49
door lint
Het klinkt mij logisch in de oren dat op de meest gebruikte plaats van de auto daar ook de meeste slijtage aan de veer is te vinden.
Of het echt zo is weet ik ook niet zeker.