Pagina 1 van 3

2000 V70 2.4T

Geplaatst: 05.04.2013 - 14:14
door kevinwalter
Hey Volvoliefhebbers,

Ik te kijken naar een goeie auto. Nu ben ik de V70 tegen gekomen. Welke ik een hele mooie auto vindt. Ook nog is lekker groot en kwalitatief gewoon erg goed. Zelfs veiliger dan een aantal merken van tegenwoordig.

Nu wil ik er dus 1 kopen. Waar moet ik op letten? Ik weet dat de 2.4 motoren erg goed zijn. Met of zonder turbo? Dat soort dingen.


Mvg,

Kevin

Geplaatst: 05.04.2013 - 14:27
door lint
Welkom.
Even de zoekfunctie gebruiken want er is al veel geschreven over jouw vragen.

Geplaatst: 05.04.2013 - 14:31
door NJ8
Eerste auto? Hoop dat je een goede sponsor hebt, of zelf handig bent.
Je kan altijd geluk hebben, maar ik denk dat een dikke volvo als eerste auto nog wel eens financieel tegen kan vallen.
Welkom op het forum trouwens ;-)

Geplaatst: 05.04.2013 - 14:33
door Walter
dit model noemen ze V70N, interne code 285, en is gebouwd tussen 2000 en 2007. Alle motoren zijn vijfcilinders en eigenlijk in orde. Alle motoren zijn origineel Volvo op de eerste serie diesels na. Die staan te boek als 2.5D en komen bij Audi vandaan. Turbo's zijn leuk, zou zelf eerder kijken naar een frisse auto die voldoet aan de andere wensen/eisen. Zoek een auto met een dichte onderhoudshistorie, goed onderhoud is essentieel voor de levensduur. Soms geeft een automaat wel eens de geest. Maar ja, dat doet een koppeling ook.

Geplaatst: 05.04.2013 - 14:35
door kevinwalter
NJ8 schreef:Eerste auto? Hoop dat je een goede sponsor hebt, of zelf handig bent.
Je kan altijd geluk hebben, maar ik denk dat een dikke volvo als eerste auto nog wel eens financieel tegen kan vallen.
Welkom op het forum trouwens ;-)
Zijn die dingen zo duur dan in onderhoud? Ik denk zelf toch dat een V70 toch wat veiliger is dan een Peugeot 205. :) Dat is wat voor mij telt.

Jep, ik kan zelf sleutelen en eventueel samen met m'n vader. :)
We doen hier alles ook zelf aan de auto's. We hebben zelfs een uitlees apparaat van autocom om de auto's uit te lezen eventueel.

Ik zie idd veel topics maar veel gaan over diesels. Ik ben juist op zoek naar een benzine.

Idd, ik wil wel een handgeschakelde auto hebben. Als er dan wat mis is is het vaak goedkoper om te repareren.

Geplaatst: 05.04.2013 - 14:38
door Walter
Ze zijn niet extreem duur in onderhoud. Alleen die van ons weegt 1558kg en loopt 1:10, als ik me netjes houd. Verder heb ik eigenlijk alleen slijtage delen vervangen; remblokken/-schijven, motorsteunen, etc. Veiliger is 'ie zeker. En volgens mij is zelfs je fiets veiliger dan een 205... Onderhoud; beurtje om de 20000km

Geplaatst: 05.04.2013 - 14:42
door kevinwalter
Walter schreef:Ze zijn niet extreem duur in onderhoud. Alleen die van ons weegt 1558kg en loopt 1:10, als ik me netjes houd. Verder heb ik eigenlijk alleen slijtage delen vervangen; remblokken/-schijven, motorsteunen, etc. Veiliger is 'ie zeker. En volgens mij is zelfs je fiets veiliger dan een 205... Onderhoud; beurtje om de 20000km
Klopt ik heb de wegenbelasting uitgerekend en kom op 204 euro per drie maanden. 1:10 is niet heel slecht toch? Vergelijkbare auto's doen het zelfde.

Ik wil ook een grote auto hebben. Aan die kleine autotjes heb je weinig tot niks. Ik werk onder andere ook bij een hosting bedrijf en kan dan bijvoorbeeld servers normaal inladen. :P

Dus waar ik op moet letten is een goede onderhoudsgeschiedenis waar moet ik nog meer op letten?

Geplaatst: 05.04.2013 - 14:59
door JosW
Walter schreef:dit model noemen ze V70N, interne code 285, en is gebouwd tussen 2000 en 2007. Alle motoren zijn vijfcilinders en eigenlijk in orde. Alle motoren zijn origineel Volvo op de eerste serie diesels na. Die staan te boek als 2.5D en komen bij Audi vandaan. Turbo's zijn leuk, zou zelf eerder kijken naar een frisse auto die voldoet aan de andere wensen/eisen. Zoek een auto met een dichte onderhoudshistorie, goed onderhoud is essentieel voor de levensduur. Soms geeft een automaat wel eens de geest. Maar ja, dat doet een koppeling ook.
Walter, waren de eerste dieselmotoren niet van VW? Of is dat identiek aan Audi. Ik heb altijd gedacht dat mijn 2.5 TDI een VW motor heeft.

Geplaatst: 05.04.2013 - 15:00
door Walter
vertrouw op je intuïtie; als een auto er netjes uit ziet, binnen en buiten, zal deze waarschijnlijk ook wel netjes bereden zijn. En een asbak het omgekeerde. Bepaal eerst wat je echt wilt hebben, er zijn zo veel mogelijkheden... Laat AWD van de eerste jaren voor wat het is, wil regelmatig kostbaar worden. Controleer of alle sloten goed werken, en of alle raamschakelaars het doen.

Geplaatst: 05.04.2013 - 15:34
door ovwest
- 2.4 is naar mijn mening een super sterke auto die weinig problemen heeft. -- 2.4 t is helamaal leuk maar meteen duurder in verbruik.
- 2.4 t awd is nog leuker maar pas idd op met vroege modellen (zeg voor - 2001) want de awd's zijn daar zwakker van zeggen ze.
- De R is een echt feestje maar die is in alle opzichten prijzig (aanschaf, verbruik) en goede met weinig km's worden schaars (zeker van voor 2000)

Onderhoud is voor dit soort grotere auto's nooit goedkoop zo ook bij de Volvo dealer.

In alle gevallen is (zoals al eerder vermeldt) de onderhouds historie echt wel belangrijk. Het geeft ook een indicatie hoe er met de auto omgesprongen is dus de rekeningen ook echt doornemen loont de moeite. Kijk of deze data overeen komen met stempels in het boekje. Zo niet dan is er wellicht een rekeningetje moedwillig weg gelaten.
Ga in een aantal types rijden en je voelt genoeg. Als je iets vindt wat er spectaculair uit ziet maar je weet het niet 100% zeker laat deze dan keuren door de ANWB, DEKRA of een andere onafhankelijke specialist.

Geplaatst: 05.04.2013 - 15:44
door Walter
je kunt de auto ook door een Volvo dealer laten keuren, hebben er hier al meerdere laten doen

Geplaatst: 05.04.2013 - 16:57
door kevinwalter
Walter schreef:je kunt de auto ook door een Volvo dealer laten keuren, hebben er hier al meerdere laten doen
Dat is idd nog wel een goed idee! :)

Het voordeel is van zo'n V70, die worden ook niet zo snel gejat. Als je ziet dat alle "Hippe auto's" voor jonge mensen gejat worden... Is gewoon niet normaal meer tegenwoordig.

@ovwest

Er is dus helemaal geen slecht type moter? Zijn allemaal goed als ik dat zo hoor.

Geplaatst: 05.04.2013 - 17:06
door NJ8
Wat is je aankoopbudget? Wij (ik) vinden het altijd leuk een beetje mee te kijken wat er zoal beschikbaar is.

Geplaatst: 05.04.2013 - 17:18
door kevinwalter
NJ8 schreef:Wat is je aankoopbudget? Wij (ik) vinden het altijd leuk een beetje mee te kijken wat er zoal beschikbaar is.
+- 3000 ik heb een mooie gevonden bij seldenrijk B.V. Echter heb ik dit budget pas einde van de maand beschikbaar.

http://www.seldenrijkdoornspijk.nl/main ... Car-detail

Geplaatst: 05.04.2013 - 17:48
door MN-NL
Ik zou als ik jou was ook even nagaan wat de verzekeringspremie is voor jou als 18-jarige, net je rijbewijs, met een auto van 200pk....

(niet om je af te schrikken maar de helft of meer van de maatschappijen zal je niet eens in dekking willen nemen vrees ik).

Oh ja, welkom hier en veel plezier met zoeken!

Marc

Geplaatst: 05.04.2013 - 17:55
door kevinwalter
MN-NL schreef:Ik zou als ik jou was ook even nagaan wat de verzekeringspremie is voor jou als 18-jarige, net je rijbewijs, met een auto van 200pk....

(niet om je af te schrikken maar de helft of meer van de maatschappijen zal je niet eens in dekking willen nemen vrees ik).

Oh ja, welkom hier en veel plezier met zoeken!

Marc
Klopt, rond de 105 euro per maand. Prijzig maar heb het er wel voor over. Ik ben niet zo'n type die m'n geld uitgeeft aan allemaal drankjes enzo. Gelukkig :)

Geplaatst: 05.04.2013 - 18:08
door Laguna-S60
Welkom hier en alvast heel veel plezier gewenst met je toekomstige V70 8)

Dit zijn toch wel een paar standaard punten bij de S60, S80 en V70N.

D-riem elke 10 jaar/160DKM.
Magneet koppeling (valt de airco uit naar 10 min?)
Condensor van de Airco (even door het gat van de voorbumper kijken of ie nog een beetje strak is..)
Ophanging is slijtage gevoelig, dus let op kraakjes en bonkjes onder de auto.
Handrem voering wil wel eens los laten, let dus op gebonk bij de achter remmen en of je handrem heel hoog kan trekken en/of moeilijk wil terugkomen.
Bij de benzine versies van My 2000/My 2001/My2002 wil de ETM het nog wel eens af laten weten (heel kleine kans, maar dit zou je kunnen nakijken, originele heeft witte sticker, nieuwe heeft gele sticker, zit aan de onderkant).

Verder zou ik even bellen met de garage's dealers in het boekje om de O.H historie na te trekken.

Onze vorige S60 had 343.000km op de teller, dit was een 2.4 140pk benzine, was niks aan de auto te merken. (km stand bleek teruggedraaid, wij dachten met 200.000km te rijden..)

170pk merk je echt in de hele hoge toerentallen, wil je echt een auto die gewoon onderin lekker op pakt wil ik de 140pk aanraden, die heeft z'n koppel en pk's veel eerder (handig voor trailer trekken) en zijn natuurlijk ook veel makkelijker te vinden.

Geplaatst: 05.04.2013 - 18:14
door jpwg001
Ik vind de auto verdacht goedkoop. Ik weet niet waarom. 252.000 km is nog niet veel. Heerlijke auto hoor, zoals hij daar staat. Lijkt veel op de mijne. Maar laat een keuring doen, airco testen, goed uitlezen en de km-stand goed laten uitlezen. Als alles goed is... Meteen doen!!! Rijdt namelijk heerlijk, die 2.4T.

Geplaatst: 05.04.2013 - 18:15
door jpwg001
En het kenteken is niet uit 2000. Dus wellicht import.

Geplaatst: 05.04.2013 - 18:46
door kevinwalter
jpwg001 schreef:En het kenteken is niet uit 2000. Dus wellicht import.
Als ik het boekje mag geloven komt hij uit Italië. en is i onderhouden door Broekhuis Volvo.