Pagina 1 van 1

zijn er V70 classics/850 diesels met max 250.000 km?

Geplaatst: 05.04.2013 - 21:25
door Chrizzle D5
Hoi mensen,
momenteel rijd ik al 5 jaar in een S60 d5 2001 (ca. 25.000 km per jaar). Ivm groeiend gezin is het een goed moment om naar een stationwagen te gaan. Ik heb al even rondgekeken naar opties naar auto's met 200.000 tot max 250.000 km. Het lijkt een principe keuze te worden tussen een:
- V70 diesel (model circa 2003) met 2.4 D5 of de 'gewone' 2.4 of de oude 2.5 motor.
- V70 classic / 850 diesel van eind vorige eeuw met de hierboven genoemde 2.5 diesel,.

Qua gebruikskosten lijken ze dicht tegen elkaar aan te liggen. Nieuwere V70 misschien iets hogere afschrijving en meer luxe, en de oudere modellen meer het echte classic-gevoel, minder afschrijving maar misschien iets meer onderhoudskosten?

Een garagist vertelde mij dat V70 classics/850 diesel met dat kilometrage eigenlijk niet bestaan. Als ik op internet zoek, vind ik een paar (en eigenlijk alleen bij één garage met een italiaanse naam die ik overigens verder helemaal niet ken).

Mijn vraag is eigenlijk: zijn er in jullie beleving nog V70 classics / 850's diesel te koop met minder dan 250.000 km (aangetoond), of zit er dan toch vaak een luchtje aan?

groet Christiaan

Geplaatst: 05.04.2013 - 22:05
door MN-NL
Ze zijn er wel hoor, als je goed zoekt en ze zelf uit het buitenland haalt. Dat doet die meneer in Apeldoorn ook, namelijk. Zijn naam geeft aan waar hij winkelt.

Achter Stuttgart staat deze:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... asrc=fa|fs

en, voor minder geld en dichterbij:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... asrc=st|fs

Oftewel voor de helft haal je er zelf eentje op. Misschien iets minder mooi maar daar is de prijs dan ook naar! Dit soort auto's zijn af en toe op de markt in Belgie en Duitsland, waar het dieselrijden niet voorbehouden is aan de km-vreters.

Gr. Marc

viva italia

Geplaatst: 05.04.2013 - 22:39
door Chrizzle D5
Hoi, dank voor je reactie. Dld klinkt op zich wel interessant, maar ik moet mijn S60 ook nog inruilen.

Enne....Op het risico af dat ik een beetje met vooroordelen kom....dus blijkbaar is het zo dat de lagere km-standen van de 'italiaanse meneer' komen doordat het geimporteerde auto's zijn die geen km-vreters waren? En dat het dus niet gaat om grapjes met de km-standen?

alvast dank.
christiaan

Geplaatst: 05.04.2013 - 23:20
door MN-NL
De historie moet altijd kloppen. Dus zeker in de prijscategorie van die meneer in Apeldoorn moet er een dossier bij de auto zitten, meer dan alleen een boekje. Of hij dat allemaal heeft, geen idee. Daarnaast moeten het wel bijzondere auto's zijn om 2 keer de gangbare prijs te doen.

Daarom zou ik in zo'n geval liever zelf de auto uit het buitenland halen. Meer werk maar scheelt een schakel in de keten. En je weet waar de auto vandaan komt.

Duitsland, Belgie, etc. betaal je voor een diesel niet zoals hier dubbele wegenbelasting. Dus hoef je ook niet veel te rijden om iets 'terug te verdienen'. Dus rijden er ook dieselaars gewoon omdat ze dat prettig vinden.

Overigens, als je in Duitsland kijkt, vind je ook wel een V70 van 2003~2004 met minder dan 2 ton op de klok voor de bedragen die je blijkbaar uit wilt geven. En als je er net als met je huidige auto vele jaren mee gaat rijden is de afschrijving zeer overzichtelijk lijkt me.

Marc

Geplaatst: 06.04.2013 - 08:18
door Laguna-S60
Waarom niet 1 met 300.000km???

Roffel je rustig nog een 200/300.000km bij hoor ;)

Geplaatst: 06.04.2013 - 10:51
door V70/2.4D/2003
Chrizzle D5, geen belang bij de mijne? Is een 2.4D (5) van 2003 met 233 K op het klokje en nog eens mooi zilvergrijs ook.

Geplaatst: 06.04.2013 - 12:33
door pimsam
Ga eerst eens rijden in een classic/850 met dieselmotor. Ik heb er jaren in gereden en vond het traktor geluid verschrikkelijk. Heb er nooit aan kunnen wennen.
Zeker als je een D5 gewend bent, is een 2.5D een grote stap achteruit.

Op kapaza.be staan er meerdere met km standen rond de 250 dkm, zowel de classic als de N. Gewoon bij particulier kopen, eerste eigenaar en alle boekjes aanwezig. Dat zijn de wagens die NL volvo specialisten ook kopen en loop je heel beperkt risico.

Geplaatst: 07.04.2013 - 15:46
door Hathu
Zo,n mooie gave ouwe tractor heb ik ook :P , al 6,5 jaar. Km teller staat nu op 455000 km. Tractor geluid heeft ie bij lage snelheden, op snelheid lekker stil en comfortabel. Oersterk dieselblok, onderhoud valt met die van mij mee, in 6,5 jaar, naast de gewone beurten, nw dynamo, nieuwe draagarmen en gloeibougies. \:D/

Geplaatst: 30.05.2013 - 09:32
door bartv70
'T is al een wat ouder topic en weet je niet of je nog zoekende bent, maar hier staat er 1, niet de goedkoopste maar wel van 1e eigenaar, volledig Volvo dealer onderhouden en als nieuw.
Kun je nog heeeeeel lang mee vooruit.
http://home.mobile.de/AUTOCENTER-SCHULTE#des_179634156

Re: zijn er V70 classics/850 diesels met max 250.000 km?

Geplaatst: 30.05.2013 - 16:47
door Hans oet Twent
Chrizzle D5 schreef:Hoi mensen,
momenteel rijd ik al 5 jaar in een S60 d5 2001 (ca. 25.000 km per jaar). Ivm groeiend gezin is het een goed moment om naar een stationwagen te gaan. Ik heb al even rondgekeken naar opties naar auto's met 200.000 tot max 250.000 km. Het lijkt een principe keuze te worden tussen een:
- V70 diesel (model circa 2003) met 2.4 D5 of de 'gewone' 2.4 of de oude 2.5 motor.
- V70 classic / 850 diesel van eind vorige eeuw met de hierboven genoemde 2.5 diesel,.

Qua gebruikskosten lijken ze dicht tegen elkaar aan te liggen. Nieuwere V70 misschien iets hogere afschrijving en meer luxe, en de oudere modellen meer het echte classic-gevoel, minder afschrijving maar misschien iets meer onderhoudskosten?

Een garagist vertelde mij dat V70 classics/850 diesel met dat kilometrage eigenlijk niet bestaan. Als ik op internet zoek, vind ik een paar (en eigenlijk alleen bij één garage met een italiaanse naam die ik overigens verder helemaal niet ken).

Mijn vraag is eigenlijk: zijn er in jullie beleving nog V70 classics / 850's diesel te koop met minder dan 250.000 km (aangetoond), of zit er dan toch vaak een luchtje aan?

groet Christiaan
Ik weet er één! Staat hier ook op het forum in te koop. Ik ken de auto persoonlijk en is een pure en eerlijk exemplaar.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=56691

Geplaatst: 01.06.2013 - 14:28
door Chrizzle D5
Hoi mensen,
Dank voor de vele reacties. Inmiddels veel rondgekeken en hierbij wat bevindingen. Vinden jullie vast ook interessant:

1) Ik heb me laten vertellen dat er toch nog wel een redelijk onderscheid zit tussen 850 en V70 classic, bijv. dat de 850 "nog roest" en qua veiligheidsvoorzieningen.

2) handeleren/dealers geven aan, dat ze soms slechte ervaringen hebben met V70's classic diesel met circa 200.000km (bijv. dat het samengestelde auto's blijken te zijn)

3) Niet iedereen is even enthousiast over de audi diesel van 850/V70 classic (woord nokkenas viel bijv. vaak)

4) het valt me op dat zowel 850 als V70 classic diesels qua wegenbelasting in dezelfde categorie valt als mijn huidige S60 d5 van een paar jaar later, maar dat de V70 N hier structureel boven zit. Dus duurder op jaarbasis. Behalve 1 motorversie van de V70 N die weer op niveau zit van de 850/V70 classic,

5) verder valt het me op dat het verbruik van 850 en V70 classic diesels toch zeer acceptabel lijkt te zijn, gezien de leeftijd (echt enorme stap vooruit vergeleken met de diesels van 700/900 serie bijv). En vergelijkbaar met de nieuwere D5 vanaf 2001. Nog weer nieuwere diesels zijn weer onzuiniger, vanwege (raar) nieuwere milieu-eisen

6) qua afschrijving loop je gezien de leeftijd ook weinig risico met 850 en v70 classic

7) qua onderhoud is voor mij een vraagteken of dit veel verschilt van mijn S60 2001?

8 ) het viel me eerlijk gezegd toch wel wat op, dat de V70's classic waar ik in heb gezeten van binnen toch echt wel heel wat 'ouder' voelen dan mijn S60 2001 met bijna vier ton op te teller. Bijv. kraakjes dashboard, hoe stevig voelt de stuurkolom (speling), slijtage bekleding

Kortom: de 850 en met name V70 classic blijft bovenaan mijn shortlist staan. Vooralsnog lijkt het echter rationeler om mijn S60 (2001-381.000 km) te blijven rijden, tot hier toch reparaties nodig worden. De inruilwaarde is bijv. nog maar 1.000-2.000 (afhankelijk van wie je spreekt), terwijl hij goed functioneert. Dus eigenlijk heb ik met deze wagen dus geen afschrijving meer :P ... En om alleen voor 3 week vakantiebepakking een andere auto te nemen, is ook een beetje gek. Dus nog even doorrijden...

groet Christiaan