Pagina 1 van 2
S80 T6 advies aanschaf
Geplaatst: 06.04.2013 - 09:16
door jarwha
Beste Allemaal gaarne jullie advies mbt aanschaf S80 T6.
Er staan bij diverse dealers S80 T6 'en te koop.
Meerendeel van 2007/8 en voorzien van allerlei extra's en ca. 100.000km op de teller.
Zijn dit betrouwbare auto's of is het beter een S80 2.0T uit 2010 te kopen?
Gaarne jullie mening.
Jan
Geplaatst: 06.04.2013 - 12:02
door mad
Hallo Jan.
Geplaatst: 06.04.2013 - 12:08
door V70/2.4D/2003
Dag Jan,
Ik zou zeggen, gebruik de zoekfunctie eens. Er schijnen in bepaalde type's van de S80 benzinemotoren te liggen die maken dat je die type's dus maar beter kunt laten staan.
Geplaatst: 06.04.2013 - 16:59
door jarwha
kun je me op weg helpen met hoe ik moet zoeken?
Geplaatst: 06.04.2013 - 18:46
door mad
Boven in de balk staat het woordje zoek... even zoeken.
Geplaatst: 06.04.2013 - 20:32
door jarwha
Heb ik al gezien...
In elk geval bedankt voor de tip
Geplaatst: 06.04.2013 - 22:13
door OGA244
waarom een T6? uit diezelfde jaren kan je ook uit veel 2.5T's kiezen
Geplaatst: 06.04.2013 - 23:16
door Discovery
Waarom geen V8? Net zo duur als een T6 maar nog veel leuker.
Geplaatst: 07.04.2013 - 00:07
door peer54
Vraagje voor Volvo For Live.
Welke type benzine motor zou jij laten staan, vanaf bouwjaar 2007?
Groet,
Peer.
Geplaatst: 07.04.2013 - 09:07
door jarwha
Na enig speurwerk op de forum; zie ik dat S80 zwak ik in vermogen versus de automaat en dat automaat boven de 180pk wordt afgeraden?
Ook zie ik dat Geartronic geen goede recenties heeft en voorkeur uitgaat naar ZF?
Hoe kan ik nagaan welke automaat in een T6 zit?
Gr
Jan
Geplaatst: 07.04.2013 - 09:23
door OGA244
waarom een T6?
Geplaatst: 07.04.2013 - 14:11
door jarwha
T6 is 6 cylinder met veel trekkracht, soepel en is erg stil tijdens het rijden (vind ik erg belangrijk). Nadeel is hoog verbruik.
Tevens geen distributieriem (of zoiets, ben een leek op technisch gebied) wat ook in de onderhoudskosten scheelt!
Ik heb proef gereden in een T6 met four-c en je rijdt suoer comfortabel.
Een nieuwe T4 is veel stugger en valt dus direct af....
Heb geen ervaring met een 2.5T of een 2.0T.
gr'
jan
Geplaatst: 07.04.2013 - 15:00
door OGA244
Zowel de 2.0T als de T4 hebben een powershift, ze lijken qua karakter ook op elkaar, een 2.5T is een geartronic, net als de T6, volgens mij hebben ze allemaal een distributieriem
Geplaatst: 07.04.2013 - 21:39
door peer54
Ik rij in een 3.2 6 in lijn 238 pk bwj 2007 benzine met distributieketting.
Fijne motor, de automaat is minder verfijnd. Vooral op lage snelheden is de automaat zoekerig en verre van comfortabel.
Erg jammer, doet veel afbreuk op de oozoo comfortabele klasse sedan.
Er is al van alles aan gedaan onder garantie, o.a. een ruilautomaat. Als de motor koud is maakt hij ook een gierend geluid. Dat wordt wel een heel stuk minder bij een warme motor maar toch,het gaat niet helemaal weg. Zeer recent ,op verzoek van Volvo Beesd, heeft de dealer waar de auto nu in onderhoud is er nog eens naar gekeken. Het schakelen op lage snelheden en het gierende geluid. De uitkomst luidde, geen bijzonderheden, geen defecten. Ik heb er mij maar bij neergelegd,maar goed is hij zeker niet.
ik rij nu bijna 30 jaar in een automaat. Dit is wel de beroerdste automaat tot op heden.
Een ZF bak is absoluut comfortabeler. Hij pikt op elke snelheid zonder schokjes de aandrijving op.
Groet, Peer
Geplaatst: 08.04.2013 - 06:50
door Marc Apeldoorn
S80 V8 lijkt me dan toch een hele fijne keuze?
Trekkrache en soepelheid lijkt me nog wat bete dan in de T6...
Geplaatst: 08.04.2013 - 11:26
door peer54
Worden de krachten van een V8 ook verdeeld via een geartronic?
Groet, Peer
Geplaatst: 08.04.2013 - 11:30
door Marc Apeldoorn
@Peer54:
Ja,
Maar jouw ervaringen met de GT zijn denkelijk exemplarisch, ikzelf heb die ervaringen er niet mee (in XC90, V70 D5 AWD, S80 D5 2012). Weliswaar zijn de verfijnde eigenschappen van de Audi/BMW automaten niet aan de Volvo GT besteed, hij schakelt wel zijdezacht, is fluisterstil en zeker bij de les. Tuning kan hierin ook helpen.
Geplaatst: 08.04.2013 - 15:52
door jarwha
na wat speurwerk naar een V8.
In Assen staat een 4.4V8 te koop. Heeft dit model ook een turbo?
en enig idee of deze motor "betrouwbaarder" is dan de T6?
en wat zal gemiddeld verbuik zijn?
gr
Jan
Geplaatst: 08.04.2013 - 15:58
door Marc Apeldoorn
V8 heeft geen turbo, en de motor is ijzersterk.
Gemiddeld verbruik zal niet heel laag zijn, 1 op 8.4 is fabrieksopgave.
Wel meer PK, meer NM als met de T6, geen turbo die stuk kan gaan, Zeer betrouwbare motor!
Geplaatst: 08.04.2013 - 16:40
door jarwha
thx.
Verbruik is inderdaad erg hoog.
Was vanmiddag bij een Volvo garage. Verkoper vertelde dat de Volvo motoren voorzien zijn van zgn. low-compressor type(s) die een zeer lange levensduur kennen?!
Vraag een 3.2 motor heeft deze ook een turbo?