Wanneer laadt de startaccu?

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Inzake de accu...ff een nogal aparte vraag :D:

Ik organiseer met oud & nieuw een soort themafeest, waarbij ik als onderdeel van de 'aankleding' het idee heb om vanuit de PIH een deuntje/muziek te laten klinken. Dat wil zeggen: schuifdak op kantel, ramen btje open, en Premium Sound ff zwaar instellen.. 8)

Wie heeft tips hoe ik dit het beste kan aanpakken ZONDER continu heen en weer te hoeven lopen en te starten zeg maar?
tomtom
3rd Gear member
Berichten: 467
Lid geworden op: 14.07.2005 - 17:04
Locatie: Arnhem

Auto laten "lopen" op diesel…..
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
Gebruikersavatar
Poni
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31

Het is een tijdje stil geweest mbt de perikelen rond mijn auto.
De afgelopen weken ben ik met de dealer en VCNL in de slag geweest over oplossing van het technisch probleem (het niet kunnen uitzetten van uitgesteld laden), een nieuw probleem dat zich voordeed (de kachel die het tot twee keer toe niet deed), maar ook mbt de handelwijze van de technische dienst van VCNL in de periode dat de auto bij hun was.

Om met het laatste te starten, men blijft van mening dat het in uitzonderlijke gevallen noodzakelijk kan zijn om dergelijke afstanden te rijden, echter men is met mij eens dat dit nimmer zou mogen gebeuren zonder overleg met en toestemming van de eigenaar.

Voor wat betreft de technische problemen, deze waren dermate ernstig dat men bereid was heel ver te gaan (daarover zo meer).
Allereerst moet ik melden dat de dealer, Hooftman in Woerden, zijn uiterste best heeft gedaan om de problemen op te lossen. Daarbij is ook ondersteuning vanuit VCNL en VCC geleverd.
Het is gelukt om de niet meer zichtbare (thuis) laadlocatie te verwijderen, maar dat is niet simpel geweest. Bovendien is er veel elektronica vervangen (delen van het VOC systeem en de CEM).
Dit heeft ertoe geleid dat mijn auto niet meer uitgesteld laadt als hij thuis staat.
Verder staat er nog een kachel in bestelling, omdat deze foutmeldingen geeft en teveel lawaai maakt.
Alles bij elkaar ben ik de auto vele weken kwijt geweest vanwege de diverse problemen.

Wegens al het ongemak, maar ook vanwege de technische problemen en het daaruitvolgende verlies van vertrouwen in het product, waren dealer en VCNL bereid om zelfs zover te gaan dat de auto vervangen kon worden, danwel de auto terug te kopen.
Vervangen kon met een auto die gefabriceerd is volgens andere specs dan die van mijn auto (en nog dit jaar op kenteken zou komen) of door een nieuw te bestellen auto, volgend jaar te leveren.
Na veel wikken en wegen heb ik een voorstel gedaan onder welke voorwaarden ik bereid was deze auto te houden. Dit is immers de auto die gebouwd is volgens de door mij geselecteerde specs.
Hooftman en VCNL hebben nagenoeg al mijn voorwaarden geaccepteerd.
Hierdoor hebben alle partijen de minste schade en ik de meeste zekerheid.

Overigens heb ik, vanwege hetgeen bij VCNL is gebeurt, op het punt gestaan om aangifte te doen wegens joyriding.
Bij VCNL is men zich bewust dat het zo niet had mogen gebeuren en ook hiervoor heeft men een soort van genoegdoening bedacht, die dan wel weer zeer geapprecieerd wordt door mevrouw Poni en mij.

Ik ben tevreden met de nu bereikte oplossing en zeer tevreden over hoe de dealer dit heeft aangepakt en meegewerkt heeft aan de oplossing.
Verder hoop ik dat vanaf nu gewoon van deze auto kan genieten, zoals de meeste van jullie ook doen.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5106
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Je standpunt mbt joyriding vind ik nogal ver gezocht, je wilt het probleem opgelost hebben en men gebruikt de auto grondig om te kunnen zien of dit ook het geval is. Gezien de periode dat je de auto kwijt bent geweest is het zeer waarschijnlijk dat je in de vervangende auto meer km's hebt gereden.

Voor het overige denk ik dat Volvo veel verder is gegaan dan men had hoeven doen en zich daarmee van de goede kant laten zien.
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

NielsPHEV schreef:Je standpunt mbt joyriding vind ik nogal ver gezocht, je wilt het probleem opgelost hebben en men gebruikt de auto grondig om te kunnen zien of dit ook het geval is. Gezien de periode dat je de auto kwijt bent geweest is het zeer waarschijnlijk dat je in de vervangende auto meer km's hebt gereden.

Voor het overige denk ik dat Volvo veel verder is gegaan dan men had hoeven doen en zich daarmee van de goede kant laten zien.
Volvo had minder hoeven doen om deze problemen op te lossen?
Volvo moet alles doen wat mogelijk is om ze op te lossen! Ze zijn verplicht een deugdelijk apparaat te leveren zoals ze beloven te doen als je de auto koopt en betaalt.

En zo ver en zonder toestemming met de auto van iemand anders gaan rijden is onacceptabel. Dat is geen testen meer, maar gewoon gemak en onverschilligheid.
Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

Fouten maken kan, het gaat erom hoe je ze oplost. Kijk nu zijn alle partijen tevreden. Daar kan menig importeur *kuch* PON *kuch* wat van leren
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5106
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

auto terugkopen / vervanging voor een nwe en de door poni niet gespecificeerde genoegdoening voor hemzelf en mevr poni.... allemaal zaken doet niet hoeven maar kennelijk wel zijn gedaan.

Dat men de auto moet repareren lijkt me evident, dat je daar de wagen soms ook moet gebruiken lijkt me eveneens logisch
bouwerge
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 20.08.2013 - 15:52

NielsPHEV schreef:auto terugkopen / vervanging voor een nwe en de door poni niet gespecificeerde genoegdoening voor hemzelf en mevr poni.... allemaal zaken doet niet hoeven maar kennelijk wel zijn gedaan.

Dat men de auto moet repareren lijkt me evident, dat je daar de wagen soms ook moet gebruiken lijkt me eveneens logisch
.... Zucht ..... Ben wel benieuwd of je de geleden schade en de gevolgschade zou kunnen kwantificeren. Als je een product koop en deze voldoet niet, moet je de verkoper de gelegenheid geven om het product te herstellen. Als dit bij herhaling niet lukt, heb je het recht om de koop te ontbinden en de betaling terug te vorderen. Daarnaast kan ieder weldenkend mens zich na het lezen van dit topic voorstellen dat Poni schade heeft geleden. Logisch dat hier een schadevergoeding tegenover staat waar mevr. en dhr. Poni genoegen mee nemen.

Over dat je de wagen MOET gebruiken zullen we het maar niet hebben.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Thom schreef:Inzake de accu...ff een nogal aparte vraag :D:

Ik organiseer met oud & nieuw een soort themafeest, waarbij ik als onderdeel van de 'aankleding' het idee heb om vanuit de PIH een deuntje/muziek te laten klinken. Dat wil zeggen: schuifdak op kantel, ramen btje open, en Premium Sound ff zwaar instellen.. 8)

Wie heeft tips hoe ik dit het beste kan aanpakken ZONDER continu heen en weer te hoeven lopen en te starten zeg maar?
Heb ik even gemist dat jij nu ook een PIH hebt?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
tomtom
3rd Gear member
Berichten: 467
Lid geworden op: 14.07.2005 - 17:04
Locatie: Arnhem

NielsPHEV schreef:Je standpunt mbt joyriding vind ik nogal ver gezocht, je wilt het probleem opgelost hebben en men gebruikt de auto grondig om te kunnen zien of dit ook het geval is. Gezien de periode dat je de auto kwijt bent geweest is het zeer waarschijnlijk dat je in de vervangende auto meer km's hebt gereden.

Voor het overige denk ik dat Volvo veel verder is gegaan dan men had hoeven doen en zich daarmee van de goede kant laten zien.
Toch steeds vreemde reacties Niels; je neemt het wel erg vaak op voor Volvo terwijl ze forse steken links en recht laten vallen. Joyriding lijkt me absoluut op zijn plaats als NB!! VCNL zelf maar ca de helft van de gereden km's kan verklaren. Daarnaast was het sowieso maar de vraag of al die km's nodig waren (wat mij betreft zeker niet). Of Poni meer km's met de vervangende auto heeft gereden (hoe weet jij dat nou!? In mijn geval was dat zeker niet het geval geweest bijvoorbeeld) staat geheel buiten de discussie. Zal lekker zijn; "ja meneertje u heeft 1500km gereden met de vervangende auto dus hebben wij dat ook met de uwe gedaan!" wat een redenatie…... :? :roll: !

@POni; mooi dat e.e.a. nu (vrijwel) opgelost lijkt. Veel plezier met de PIH en de geboden compensatie (ben wel benieuwd :P)!
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
Gebruikersavatar
Poni
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31

Nielsphev,

Alle partijen waren het erover eens dat de auto niet voldeed aan het conformiteitsbeginsel.
Daarmee heeft koper het recht om de koop ongedaan te maken.
Ik bedoel, als je een product koopt, waarvan je na 12 weken moet vaststellen dat het 6 weken niet tot je beschikking heeft gestaan, hoe onconform kan het product dan zijn.
Als vervolgens je auto zonder toestemming voor woonwerkverkeer, en ja, de arme monteur heeft daardoor geen privé auto staan dus daarbovenop wordt er nogeens 300km aan gezinsuitstapjes gemaakt, dan voldoet dat voor 100% aan de juridische omschrijving joyriding.

Ik heb dit overigens nergens als dreigement in de strijd gegooid, omdat dit alleen maar leidt tot verhardende standpunten.

Met dat als uitgangspunt zijn er vier opties benoemd, waarbij ik uiteindelijk de beschreven optie heb gekozen.
Daarbij heb ik met deze keus ook nog rekening gehouden met de belangen van met name de dealer.
Alle andere opties hadden tot meer schade voor deze en VCNL geleid.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
Gebruikersavatar
Poni
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31

tomtom schreef:
Toch steeds vreemde reacties Niels; je neemt het wel erg vaak op voor Volvo terwijl ze forse steken links en recht laten vallen. Joyriding lijkt me absoluut op zijn plaats als NB!! VCNL zelf maar ca de helft van de gereden km's kan verklaren. Daarnaast was het sowieso maar de vraag of al die km's nodig waren (wat mij betreft zeker niet). Of Poni meer km's met de vervangende auto heeft gereden (hoe weet jij dat nou!? In mijn geval was dat zeker niet het geval geweest bijvoorbeeld) staat geheel buiten de discussie. Zal lekker zijn; "ja meneertje u heeft 1500km gereden met de vervangende auto dus hebben wij dat ook met de uwe gedaan!" wat een redenatie…... :? :roll: !
Het is gewoon de letterlijke omschrijving in wet voor joyriding.
Zie:
http://www.om.nl/vast_menu_blok/contact ... joyriding/
openbaar ministerie schreef: Art 11 Wegenverkeerswet: Het is verboden opzettelijk wederrechtelijk een aan een ander toebehorend motorrijtuig op de weg te gebruiken.

Overtreding van art 11 wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden. Minderjarige overtreders kunnen als er geen sprake is van recidive een taakstraf opgelegd krijgen.
Dit is precies wat hier gebeurd is.
Komt nog bij dat ik voor deze auto een km administratie bij hou.
Dan is het toch uiterst merkwaardig dat de monteur deze voor familiebezoek met partner en kind gebruikt.
Dan kan niet kloppen.

Bovendien zou Niels zich ook kunnen voorstellen dat er echt iets aan de hand is geweest indien de dealer en VCNL bereid zijn zover te gaan als terugkopen van de auto of levering van een nieuwe. Dat is zeer uitzonderlijk.

Maar.... Zoals gezegd hier is een afdoende compensatie voor geboden en ik zit er niet op te wachten om iemand in de problemen te brengen.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5106
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

je leert een leverancier pas kennen als het een keer tegen zit in mijn ogen is het meer dan keurig opgelost.

Om meteen naar nonconformiteit te verwijzen vind ik grote onzin Volvo kan makkelijke aannemelijk maken dat de PIH weldegelijk conform is (er rijden er duizend rond). Men spant zich in om het gebrek te verhelpen en verzorgd gratis een vervangende auto.

Daarnaast is het, ook gezien de complexere techniek en de nieuwheid daarvan, volkomen logisch dat het oplossen van een probleem moeilijker is langer duurt.

Dat testgebruik ook wordt gecombineerd met een prive rit vind ik alleen maar efficiënt maar ik realiseer me dat het gebruik van de eigen auto door anderen voor sommige mensen gevoeliger ligt dan dat ik dat ervaar.

Ik zie echt het probleem niet en zou alleen maar blij zijn als een probleem zo wordt opgelost. Daarbij vind ik dat als je de lusten wil daar soms ook "lasten" bij kunnen horen. De last in deze is dat je enige tijd in een andere mooie Volvo moest rondrijden omdat men je auto repareerde. De lusten van de nieuwe techniek van de PIH behoeft geen verdere toelichting dunkt me.

De aanname dat VCNL alleen maar bereid zou zijn dit probleem op deze manier op te lossen omdat er een vermeend (juridisch) probleem zou zijn geeft aan hoe je zelf in dit soort situaties kennelijk afwegingen maakt. Ik ben de overtuiging toegedaan dat men een tevreden klant wil.

Anyway, ik hoop voor iedereen dat het probleem wegblijft
Gebruikersavatar
Poni
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31

Jammer dat je niet goed leest en hiermee insinueert dat ik de dealer en/of Volvo gedreigd heb met juridische stappen.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5106
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Poni schreef:Jammer dat je niet goed leest en hiermee insinueert dat ik de dealer en/of Volvo gedreigd heb met juridische stappen.
Dat insinueer ik helemaal niet ik reageer slechts op je eigen stelling "dat er wel degelijk wat aan de hand is" want waarom zou VCNL je anders in deze mate tegemoet komen en plaats dit in perspectief.

Overigens schets je wel een bepaald kader door de refereren aan non conformiteit wetteksten over joyriding e.d. die een de door jouw zelf gesuggereerde insinuatie zouden kunnen steunen.
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

@NielsPHEV,
Volvo handelt hier gewoon correct (afgezien van die privekilometers dan). Niet meer of minder dan je zou mogen verwachten.
De auto van Poni vertoont meerdere mankementen. Die moeten ofwel opgelost worden, ik krijg het idee dat Volvo niet precies weet hoe en dus meerdere componenten gaat vervangen, ofwel omgeruild voor een ander wel goed functionerend exemplaar, ofwel de koop ongedaan maken. Allemaal volkomen redelijke opties.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
Poni
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31

Tis wel grappig dat ik aangeef dat alle partijen dit nu naar tevredenheid opgelost achten, met minimale schade voor een ieder en dat daar door iemand op deze wijze op wordt gereageerd.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5106
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

is inderdaad grappig hihi
Gebruikersavatar
Montalbano
3rd Gear member
Berichten: 305
Lid geworden op: 21.06.2013 - 13:56

Maar is de auto nou inmiddels weer goed en betrouwbaar? Dat lijkt me wel een vereiste voor zo'n regeling?
V60 D6 my2014 - V60 T4 R-design my2018 -- XC40 P8 (in bestelling)
Gebruikersavatar
Poni
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31

Zekerheid is er natuurlijk niet, maar ik heb goede hoop en de dealer heeft vertrouwen.
Tijd zal leren of ik de juiste keuze heb gemaakt.
Er staan nog wat zaken op het programma die opgelost moeten worden, maar dat komt goed.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”