Pagina 1 van 1

knopje inklappen achterhoofdsteunen werkt niet

Geplaatst: 13.04.2013 - 08:58
door dh105
hallo allen,

bij mijn s80 werkt dit knopje niet, erg vreemd. Nooit aandacht aan besteed, maar viel me net op eigenlijk. Luxeprobleempje, maar wel grappig om weer aan de praat te krijgen.

het "antil slip-knopje" op hetzelfde paneeltje (voor de pook, in het midden) werkt wel. Als leek gezien, werkt het paneeltje ansich dus wel. Nu heb ik een Duitse handleiding van deze S80, en mijn Duits reikt niet veel verder dan dat van een stoeptegel. Weten jullie wellicht op welke zekering dit zit?

Geplaatst: 13.04.2013 - 10:56
door V70/2.4D/2003
Wat zegt het boekje dan.....in het duits bedoel ik dus?

Re: knopje inklappen achterhoofdsteunen werkt niet

Geplaatst: 13.04.2013 - 11:15
door gsx750r
dh105 schreef:..... werkt het paneeltje ansich dus wel.
Je Duits is misschien toch wel beter dan jezelf denkt ..... :wink:

Maar goed mijn Portugese boekje zegt op blz. 93 onder Overige zekeringen in de bagageruimte dat het zekering nr. 7 (10A) is.

Rob

Geplaatst: 13.04.2013 - 11:40
door dh105
Hahaha, ansich Grappig!. Toch is mijn Duits waardeloos!

het onderdeel is, auf Deutsch, nr 1:

Afbeelding

dan de plaatjes met de zekeringindelingen uit het boekje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Al een jaar heb ik een melding "SRS service spoed", oid. Die klik ik weg ,want is volgens de monteur niks spannends. Is ooit verschenen na de inbouw van een carkit. Kan... het zo zijn dat dit zeker 7 is, uit het kastje bij de linkervoorportier? Of komt dat toch eerder door de beunhaas, bleek achteraf, die die carkit erin gepropt heeft?

Geplaatst: 13.04.2013 - 12:18
door V70/2.4D/2003
Dit alles zo lezende is dan kans groot dat er gewoon een stekker los ligt. Panelen los en even checken. Tussentijds de auto niet op contact zetten want dan heb je gegarandeerd een storingsmelding te pakken.

Geplaatst: 13.04.2013 - 15:35
door gsx750r
dh105 schreef: Al een jaar heb ik een melding "SRS service spoed", oid. Die klik ik weg ,want is volgens de monteur niks spannends.
Hoe jij met je auto omgaat en door wie je reparaties en servicebeurten e.d. laat uitvoeren gaat mij natuurlijk helemaal niets aan. Maar bij een 'monteur' die een storingsmelding van het airbagsysteem 'niks spannends' vindt zou ik ver uit de buurt blijven !

Lijkt mij toch verstandiger e.e.a. bij de dealer uit te laten lezen i.p.v. deze melding weg te drukken........

Ja en als de carkit zoals je zegt 'erin gepropt is' mag hij zich voor wat mij betreft nog niet eens beunhaas noemen !

In ieder geval geldt voor beide gevallen dat je de zekeringen nr. 7 kunt controleren om te zien of ze ok zijn. Wil je helemaal op zeker gaan dan niet alleen kijken maar doormeten of stomweg een nieuwe plaatsen.
En uiteraard zoals door V70/2.4D/2003 al aangegeven: kabels + verbindingen controleren.

Rob

Geplaatst: 14.04.2013 - 14:06
door dh105
de carkit is ingebouwd bij een garagist waar ik vroeger veel kwam. Niet per se negatieve ervaringen mee, maar richt zich niet per se op volvo, maar had voor de carkit een mooie aanbieding. Gegeven mijn ervaringen van vroeger, daar dus geweest hiervoor. Auto is nadien uitgelezen bij de garage waar ik wél onderhoud laat doen (wel volvo specialist) en die kon niks geks vinden, niet op dit vlak althans :). OF is uitlezen bij de dealer iets anders? (ik haat dealers, teveel nare ervaringen mee gehad)

ik snap overigens je opmerking over het onderhoud, maar deze Zweede schone is me te dierbaar om dit aan een onkundige over te laten.

zekeringen heb ik bekeken en leken goed. Kan een zekering defect zijn, zonder het te zien? gekke is dat het knopje voor het inklappen de spiegel en de Antislip-dinges wel gewoon werkt en goed functioneert.

Geplaatst: 14.04.2013 - 14:13
door dh105
google leert me overigens, dat het samen hangt met een (Tijdelijke) ontkoppelde accu/stroomvoorziening, die in de verkeerde volgorde weer is aangesloten, maar dat het niet inhoudt dat de airbag zelf niet zou werken.

bij het uitlezen was toen ook een foutcode mbt lambdasone gezien, die is toen gereset, verder waren er geen codes zichtbaar (en dus ook niet gereset)

Geplaatst: 14.04.2013 - 14:15
door BlackcurrantV70
Deze zweedse is je te dierbaar om aan een onkunde over te laten en toch geen onderhoud bij een dealer ?

Snap ik niet helemaal, ik heb ook ooit 1 keer een negatieve ervaring gehad met een dealer, maar ik heb gewoon een andere gezocht en heb daar intussen al 3 Volvo's gekocht naar alle tevredenheid.

"Volvo specialisten" zijn er veel, maar helaas kan iedereen dergelijk bordje op zijn garagepoort hangen....

Ik zou met een "airbag service spoed" melding naar een dealer rijden, ik heb verleden jaar een ongeval gehad met mijn V70 aan amper 50km/u en geloof me die airbags zitten er niet voor niks.

Geplaatst: 15.04.2013 - 09:16
door dh105
in mijn ogen is er meer kennis te krijgen, dan enkel bij de dealer. Ik heb er gewoon geen goede ervaringen mee, en bij deze specialist wel. Tevaak woekertarieven voorbij zien komen, daar heb ik simpelweg geen goed gevoel meer bij. Dat hij goed is met Zweedse wagens, is me inmiddels wel helder gebleken.

ongeval + nut van een airbag is mij, uiteraard, ook bekend. Maar wanneer mij te kennen wordt gegeven dat het geen kwaad kan, en het geheel in elk geval nog zal functioneren, leg ik me daarbij neer.

anyhow, ik zal er misschien nog 's een poging toe wagen. Bij de dealer...