Pagina 1 van 1

Thermostaat 240 diesel d6

Geplaatst: 13.04.2013 - 11:24
door paulb
Hallo,


Wat voor thermostaat hebben de mede diesel rijders er in?

Ik had een nieuwe gehaald, gewoon bij de plaatselijke onderdelenwinkel, besteld op merk en type. Volgens mij is dat 89 graden.

In ieder geval koelt hij wel goed, alleen laat hem te warm worden naar mijn idee.

Geplaatst: 17.04.2013 - 18:54
door volvo rob
Net mijn thermostaat vervangen.
Zat een 80 graden in. weet niet of hij het slecht deed, maar de temp-meter bleef maar op "7 uur" hangen, kwam nooit echt hoger.
Nu vervangen door een 87 graden, en de tempnaald staat nu op "9uur"

Lijt me iig beter dan dat ie zo laag blijft.
Koeling van een D6 is toch een heikel punt.

Alleen lekt nu het thermostaathuis op het blok. zal wel iets van vloeibare pakking tussen smeren.

Geplaatst: 17.04.2013 - 20:35
door Msuidgeest
80 graden is toch handwarm? Gewoon 87 of 92 graden kiezen, zoiets wordt toch aanbevolen door Volvo. Of Volkswagen natuurlijk ...

Geplaatst: 19.04.2013 - 10:46
door paulb
Correctie, 87 graden zit er in.

Rij ik rustig, dan hangt ie onder het kritieke gebied, maar als ik de snelweg op ga, dan zit ie er tegen aan.

Radiateur is nieuw, evenals de waterpomp. De thermostaat is ook nieuw. Systeem loopt goed door. Misschien geeft de meter verkeerd aan??

Geplaatst: 19.04.2013 - 12:45
door RonnieDuck
volvo rob schreef:Net mijn thermostaat vervangen.


Alleen lekt nu het thermostaathuis op het blok. zal wel iets van vloeibare pakking tussen smeren.
Zit de rubberen pakking wel goed om de thermostaat? als die verkeerd zit, gaat het ook lekken!

80 graden handwarm? Ik hoop niet dat het uit je douchekop komt. Handwarm is ongeveer 37 graden.

Geplaatst: 19.04.2013 - 15:11
door volvo rob
Zit de rubberen pakking wel goed om de thermostaat? als die verkeerd zit, gaat het ook lekken!
??? is toch gewoon een rubber ring? of je hem nou omdraait of niet, maakt geen verschil lijkt mij?

Geplaatst: 26.12.2013 - 15:44
door paulb
Nog even reageren...

Ik heb hem laten nameten toen hij warm was, en de temperatuur in de slangen is wel heel netjes. De thermostaat opent ook pas als hij tegen het rode gebied aan staat, en dat is dan op 87 graden. Kortom, de meter geeft meer aan dan hij aan zou moeten geven.

Geplaatst: 26.12.2013 - 17:03
door Msuidgeest
Ach, zolang je dat maar in je achterhoofd houdt is er dus weinig aan de hand.

Geplaatst: 27.12.2013 - 16:00
door ruuds70
Kijk eens of de temperatuurmeter reageert op je verlichting. Zet je verlichting en/of binnendimmer eens af als de wijzer richting rood gaat en de meter dan meteen zakt.

Geplaatst: 27.12.2013 - 20:46
door jos245
Is je auto van voor 1980 dus het type dat nog een spanningsregelaar achter op het tellerhuis heeft?
Anders moet je het eens met een andere spanningsregelaar proberen.

Werkt je brandstofmeter wel goed?

Geplaatst: 28.12.2013 - 01:11
door MarioC70
Temperatuurzender in de kop goed?
Er zitten er twee in,eentje voor het gloeisysteem en een voor de meter.