Pagina 1 van 1
Wisselend vermogensverlies V50 '06
Geplaatst: 14.04.2013 - 12:49
door avanderlugt
Hallo allemaal,
fijn dat je dit bericht leest en mee wilt denken bij mijn probleem!
de situatie is als volgt:
5 weken geleden: ik merk vermogensverlies bij accelereren.
naar garage (Volvo dealer); BC (boardcomputer) uitlezen (geen meldingen) turboslang is vastgezet. (1 uur bij garage)
4 weken geleden: na plotseling remmen op snelweg ( 120 -> 80 km/u) verdwijnt vermogen bij optrekken. ANWB leest BC uit; melding: iets met de turbo
naar garage (BoschCarService) gebracht; geeft aan dat turbodruksensor kapot is een heeft deze vervangen. (3 dagen bij garage gestaan)
3 weken geleden: wederom bij optrekken op de snelweg houd motor in, vermogen weg. ANWB leest BC uit; geen melding. ANWB doet suggestie brandstoffilter.
Auto volgetankt, verder gereden zonder klachten.
toch naar garage (BCS) gebracht; brandstoffilter vervangen
(3 dagen bij garage)
2 weken geleden: weer op snelweg, vermogen verdwijnt weer. ANWB leest BC uit; melding turbocircuit. ANWB zet bedrading sensor strakker. ANWB constateerd scheur in turbodrukslang (soepele slang).
weer naar garage (BCS); drukslang turbo vervangen en regelklep turbo vervangen. Bedrading en stekkers zijn gecontroleerd en gerepareerd.
(3 dagen bij garage)
1 week geleden: weer op de snelweg, vermogen verdwijnt weer bij acceleratie. ANWB leest BC uit; gloeibougies kapot.
naar volvo dealer; vervangt 1 gloeibougie
(1 dag bij garage)
gisteren (13/4); op snelweg, bij acceleratie tussen 100 en 120 km/u houdt auto weer in. Na rustig gaspedaal los te laten en weer voorzichtig in te trappen kunnen we toch doorrijden.
De auto heeft dus al meerdere keren, meerdere dagen bij de garage gestaan. Er zijn verschillende onderdelen vervangen maar deze lijken het probleem niet op te lossen.
Kan iemand mij helpen? Met welke vragen moet ik naar de garage terug?
Ben erg benieuwd naar jullie reacties.
Geplaatst: 14.04.2013 - 15:31
door Longone
Ik zou vragen: Wat krijg ik terug als ik hem inruil?
Geplaatst: 14.04.2013 - 16:42
door avanderlugt
Longone schreef:Ik zou vragen: Wat krijg ik terug als ik hem inruil?
Dat is een mogelijkheid maar niet gewenst.
Geplaatst: 14.04.2013 - 20:35
door Longone
Ik heb ook zo'n verhaal aan de hand gehad met een benzineauto. In 8 maanden 1600 Euro aan verspijkerd en nog steeds regelmatig horten en stoten.
Toen verlies van 3600 Euro gepakt, maar verdere kosten, chagrijn en ook mijn huwelijk gespaard.
Als er ergens een los contactje zit en/of een chip in de ECU niet helemaal lekker is en bijvoorbeeld reageert op temperatuurswisselingen of trillingen, ga je er toch niet uitkomen.
Principes van "het moet toch op te lossen zijn" kunnen heel erg kostbaar worden, vandaar mijn reactie.
Geplaatst: 14.04.2013 - 21:25
door jwr55
Hallo avanderlugt
bij ons op het werk hebben we ook een volvo v50 uit 05 gehad met bijna de zelfde symptomen
ook vermogen weg val ook storingen. Alleen waren wij eigenwijs en geloof de de storingen die hij aan gaf niet want als we de onderdelen handmatig uitleest dan waren die goed. Het bleek uit einde lijk in de canbus stekker te zitten die onder de dashboard kastje zit die los gehaald contact spray erop gedaan en probleem op gelost
hopelijk is dat bij jou ook het geval
schijnt een kwaal te zijn bij de S40 V50 van 2004 en later
heb zelf ook probleem gehad alleen bij mij gaf hij aan dat de remmen niet functioneerde en abs niet functioneerde waar door hij begon af te tellen van 10 naar 0 en dan de auto uitschakelde vervelend op snelweg linker baan 140 niet prettig als je dat leest op display
Geplaatst: 15.04.2013 - 12:02
door 5pitterv50
Ik heb ook hetzelfde probleem, maar het rare is dat het probleem zich af en toe voordoet en niet altijd. ook tussen de 100 en 120 km/h.
Deze week meer duidelijkheid. Ben benieuwd of je probleem is opgelost en wat het was.
Geplaatst: 15.04.2013 - 16:41
door 360Degreez
Lijkt erop dat de turbo niet goed aangestuurd word.
Ik mezelf ook eens suf gezocht naar de oorzaak van het eerst inhouden en daarna volledig uitvallen van de turbo. Maanden zoeken en onderdelen vervangen later kwam de garagehouder erachter dat een T-stukje in het vacuüm traject (kleine, dunne slangetjes) lek was waardoor de turbo niet werd aangestuurd.
Met andere woorden, check de vacuum slangetjes even. Een haarscheurtje in zo'n slangetje of t-stukje kan bovenstaand ook veroorzaken met gekke fouten in de computer als gevolg.
Geplaatst: 15.04.2013 - 18:54
door avanderlugt
Bedankt voor alle reacties!
@5pitterv50: ben erg benieuwd naar de mogelijk oplossing of wat juist niet werkt!
lijkt erop dat we met het zelfde probleem te maken hebben.
@360Degrees: Turbo hebben ze nagekeken zeggen ze bij de garage. Ook de slangen en elektra. Ik ga ieg bellen met de dealer om te vragen of ze daar ook nog naar kijken.
@jwr55: ik ga ook deze tip doorgeven aan de monteur. Lijkt mij dat dit een van de dingen is die ze ieg moeten nakijken.
Bedankt allen, mochten er nog meer suggesties of ervaringen zijn dan hoor ik het graag. Bedankt tot zo ver, ik houd jullie op de hoogte.
Geplaatst: 15.04.2013 - 20:21
door 5pitterv50
Ik kon niet langer wachten en ben vandaag even langs geweest om het te laten nakijken.
Vertelde aan de monteur dat als ik gas gaf tussen de 100 en 120km/h ik het vermogen verloor en de toeren zakte waarna ze weer oppakten om vervolgens weer normaal op te trekken. Ik vertelde ook dat ik er niet altijd last van heb.
Hij vertelde me of ik last had van een wat zware koppeling en of deze hoog opkwam. De koppeling komt inderdaad hoog op, maar of deze zwaar is weet ik niet, omdat ik de auto net heb.
Vervolgens nam hij zelf plaats in de auto zette hem in zijn 3 de auto maakte toeren hield in en viel uit. Hij vertelde dat het vrijwel zeker de koppelingsplaat is die slipt en evt de drukgroep, maar dit kon hij niet met zekerheid zeggen tijd om uit te lezen was er niet. Kon volgende week terecht.
Ik weet niet of je ooit aan de koppeling hebt gedacht?
Geplaatst: 15.04.2013 - 20:27
door avanderlugt
@5pitterv50
als ik het zo hoor is het wel hetzelfde probleem al is het bij mij ook zo dat hij in houd bij 80.
Ik weet niet of de monteur dit bij de stilstaande auto deed maar volgens mij slaat iedere auto af wanneer je naar zn 3 schakelt en dan de koppeling (snel) laat opkomen.
Geplaatst: 15.04.2013 - 20:32
door 5pitterv50
ja klopt dat elke auto uitvalt maar de manier waarop was precies de manier die ik meemaak op hogere snelheid. Ook werd mij verteld hoe meer die slijt hoe meer hij ook bij lagere snelheden en versnellingen gaat voorkomen.
Geplaatst: 16.04.2013 - 12:55
door BG_Volvoforum
lap, jammer genoeg lees ik meer en meer problemen rond de koppeling, zelf al teruggeweest om dat de wagen moeilijke rschakelde; ergens een lek in het circuit, in datzelfde circuit hangen ook de remmen,
jammer dat ik het moet zeggen, maar tot nog toe lees ik dat alle reparaties daaraan flink wat geld kosten....
Geplaatst: 16.04.2013 - 23:01
door 5pitterv50
ik merk nu ook dat er een ratelend geluid uit het vooronder kom en weg is als ik de koppeling indruk. Hoop dat het bij de koppeling blijft
Geplaatst: 17.04.2013 - 10:10
door BG_Volvoforum
Het zou ook kunnen dat je dat everzwijn nog altijd onder de wagen hebt hangen...
af en toe eens lachen met de miserie helpt
Geplaatst: 19.04.2013 - 12:39
door 5pitterv50
Auto is uitgelezen. 1 fout defecte inlaatluchtmeter. 2 schokbrekers en paar filtertjes.
Monteur meegereden. het inhouden is normaal en bekent bij het psa 2.0 blok. Heeft iets te maken met dat de turbo er bij moet komen e.d.
Enige wat moet gebeuren is koppeling ontluchten.
Sommige specialisten zijn oplichters. Ik hou het hierbij.
Geplaatst: 20.04.2013 - 07:46
door Longone
Maar is het nu definitief opgelost dan?
De ervaring heeft mij geleerd dat je nooit te vroeg blij moet zijn.
Geplaatst: 09.05.2013 - 20:31
door Hoekstra
Met EGR klep heb je overigens ook last van inhouden. Zelf gehad namelijk