Pagina 1 van 2
Verlagen V70 D5 GT6 MY2007
Geplaatst: 15.04.2013 - 14:11
door Brambo67
Ik ben van plan een deze dagen de R-remmenset onder mijn V70 te plaatsen en wil dat combineren met het verlagen van de auto. Nu heeft Lesjöfors een set om een V70 te verlagen die is uitgerust mét Nivomats. Ik heb inmiddels contact met APP die deze set kan leveren. Ik heb echter zelf gecheckt op de website van Lesjöfors en daar wordt de set NIET aangeboden voor een D5 en alleen voor de benzinemodellen.
APP neemt nu contact op met Lesjöfors om na te vragen of de set is toegestaan of niet. Er zit bij deze set, volgens APP inclusief Nivomat verlagingsbrackets, een TüV goedkeuring. In deze goedkuring staat nergens iets over wel of geen dieselmodellen, alleen dat de set NIET voor AWD is.
Heeft iemand van jullie zo een idee waarom de set niet zou passen onder een D5? Ik heb nog gedacht aan asdruk (1110 kg voor en 1130 kg achter als max) Maar gezien de geringe gewichtsverschillen tussen een D5 GT6 en bijvoorbeeld een 2.5T GT5 (1552 vs. 1532 kg) kan ik mij niet voorstellen dat dit de reden is.
Iemand een goeie suggestie?
Geplaatst: 15.04.2013 - 17:08
door edraket
Ik heb wel een suggestie: denk dat ze alleen maar een benzinemodel bij de hand hebben gehad om te testen. Ophanging van alle 2WD modellen is namelijk identiek. Omdat motorgewicht aan de achterkant geen rol speelt kun je deze set dus probleemloos toepassen. Wel zal de auto aan de voorkant iets lager staan omdat de diesel simpelweg ietsje zwaarder is aan de voorkant.
Geplaatst: 15.04.2013 - 17:54
door Hans oet Twent
Ik zal mijn buurman eens vragen. Heeft een V70 D5 MY06 GT verlaagd. PM even jouw specifieke vragen dan zal ik voor je naar hem toegaan en de vragen voorleggen.
Dat is het minste dat ik voor je kan doen. Vraag is alleen of jij dat wil uiteraard.
Hakan heeft hem ook gezien en vond het een strakke bak.
Geplaatst: 16.04.2013 - 08:30
door Brambo67
Hans oet Twent schreef:Ik zal mijn buurman eens vragen. Heeft een V70 D5 MY06 GT verlaagd. PM even jouw specifieke vragen dan zal ik voor je naar hem toegaan en de vragen voorleggen.
Dat is het minste dat ik voor je kan doen. Vraag is alleen of jij dat wil uiteraard.
Hakan heeft hem ook gezien en vond het een strakke bak.
Hoeft niet per PM hoor! Ik ben gewoon nieuwsgierig naar wat er tegen zou zijn om de Lesjöfors te gebruiken. Ik heb wel gelezen dat de set van Sam Steffanson is gebruikt (Elianmars) of combinaties van veren van Eibach of andere leveranciers en brackets voor de Nivomats.
Uiteraard ben ik wel nieuwgierig hoe jouw buurman het gedaan heeft. Heeft hij bijvoorbeeld Nivomats of niet? Zo ja, hoe dan verlaagd etc. Ik ben er wel van overtuigd inmiddels dat ik de auto iets wil laten zakken. Een V70N met Nivomats lijkt nou eenmaal meer op een XC70 dan op een normale stationwagon gezien de overdreven grote bodemvrijheid en afstand tussen randen van de wielkasten en de banden. Bovendien heb ik onlangs in een verlaagd exemplaar gereden en dat rijdt echt veel beter. Daarnaast wil ik er gewoon weer iets aan prusten

Geplaatst: 16.04.2013 - 09:41
door edraket
Maar zoals gezegd kun je de Lesjefors set voor de benzine variant dus gewoon monteren.
Geplaatst: 16.04.2013 - 14:58
door sbv
bij nivomats kan je achter brackets monteren waardoor de demper iets lager komt te staan. O.a. Elianmars en Chris hebben deze erop zitten.
Voorkant kan je gewoon willekeurige verlagingsveren nemen.
Brackets zijn o.a. hier te koop
http://www.europeantuningshop.nl/index. ... ct_id=5282
Geplaatst: 17.04.2013 - 10:40
door Brambo67
Ik heb inmiddels de set van Lesjöfors besteld. Ik ben benieuwd wat geleverd gaat worden. Volgens de verkoper is de set voorzien van een setje verlagingsbrackets en is dus compleet....
(Beste Bram
Bij de veren zitten speciale brackets voor de nivomats zodat het aangrijppunt van de nivomats verlegd wordt om een goede verlaging te krijgen.
Levertijd is afhankelijk van de voorraad bij Lesjofors, maar zal 1 a 2 weken zijn normaal gesproken.)
Ik laat het wel even weten zodra de set binnen is.
Geplaatst: 17.04.2013 - 11:05
door Thijs
Ik ben benieuwd!
Geplaatst: 19.04.2013 - 09:46
door Brambo67
Tja, en toen was er nieuws:
"Hoi Bram
Ik kreeg net een niet zo goed bericht van Lesjofors (en ben ook meteen behoorlijk kwaad op hun geworden).
De Nederlandse importeur had bij mij aangegeven dat de verenset ook op jou auto paste.
Nu krijg ik bericht dat de verenset en niet leverbaar is, maar ook niet past op jou auto.
Ik kan je de set dus niet leveren, enige alternatief is wat intrax aangeeft, en dat is de S80 schokbrekers gebruiken:
http://www.performance-parts.nl/index.p ... =1&lang=nl"
Dat ga ik dus NIET doen aangezien ik daarmee mijn doel volkomen voorbij schiet. Wellicht nu toch maar voor de set van SAM gaan of iets combineren met de verlagingsbrackets van ET. Ben er nog niet uit.
Deze oplossing gaat in ieder geval niet werken....
Geplaatst: 19.04.2013 - 09:54
door Brambo67
edraket schreef:Maar zoals gezegd kun je de Lesjefors set voor de benzine variant dus gewoon monteren.
Zoals dus uit bovenstaande melding blijkt niet....
Geplaatst: 19.04.2013 - 13:57
door Brambo67
Dit zou het setje moeten zijn:
Geplaatst: 19.04.2013 - 14:09
door Brambo67
Heb net gecheckt op Skandix; de standaard dempers en veren zijn hetzelfde bij een benzine en dieseluitvoering.... Blijft een vreemd verhaal.
Geplaatst: 19.04.2013 - 21:54
door Zippo
Vorige week eibach-veren pro kit gemonteerd. (V70 D 2007)
Nivomats vervangen door originele schokdempers en het bevalt mij prima.
Gr. Zippo
Geplaatst: 25.04.2013 - 23:17
door edraket
Brambo67 schreef:edraket schreef:Maar zoals gezegd kun je de Lesjefors set voor de benzine variant dus gewoon monteren.
Zoals dus uit bovenstaande melding blijkt niet....
Ja als de fabrikant al verkeerde info levert.... Ik wilde hier alleen mee aangeven dat er geen verschil is in onderstel van de verschillende FWD modellen.
Geplaatst: 25.04.2013 - 23:18
door edraket
Brambo67 schreef:Heb net gecheckt op Skandix; de standaard dempers en veren zijn hetzelfde bij een benzine en dieseluitvoering.... Blijft een vreemd verhaal.
Maar niet origineel. Er zijn ook verschillende types verlaagde veren voor een lichte en een zware auto. Zwaar is bijvoorbeeld turbo met automaat, licht een handgeschakelde zonder turbo.
Geplaatst: 26.04.2013 - 09:02
door Brambo67
edraket schreef:Brambo67 schreef:Heb net gecheckt op Skandix; de standaard dempers en veren zijn hetzelfde bij een benzine en dieseluitvoering.... Blijft een vreemd verhaal.
Maar niet origineel. Er zijn ook verschillende types verlaagde veren voor een lichte en een zware auto. Zwaar is bijvoorbeeld turbo met automaat, licht een handgeschakelde zonder turbo.
Hoe kun je dit zien dan? Bij de Lesjöfors set gaat het mij eigenlijk alleen maar om brackets en bijbehorende 'nivomats-verlaginsgveren-set'. De voor(verlagings)veren mogen dan best van Eibach of zo zijn en 'op maat' voor de zwaarst mogelijke voorasbelasting. De prijs van de Lesjöfors set is dermate laag mét brackets dat ik dat best aandurf. Kun je me misschien aan de code helpen van een set goeie verlagingsveren?
Geplaatst: 26.04.2013 - 09:44
door edraket
Dat zijn dan wel originele Volvo veren, die gaan iets minder laag dan Eibach bijvoorbeeld. Scheelt 0,5-1 cm.
Wat is precies je doel? Wil je een strakkere wegligging, zoveel mogelijk verlaging of juist nog comfort houden? Dat alles bepaalt welke keuze je het beste kunt maken.
Geplaatst: 26.04.2013 - 12:40
door Brambo67
edraket schreef:Dat zijn dan wel originele Volvo veren, die gaan iets minder laag dan Eibach bijvoorbeeld. Scheelt 0,5-1 cm.
Wat is precies je doel? Wil je een strakkere wegligging, zoveel mogelijk verlaging of juist nog comfort houden? Dat alles bepaalt welke keuze je het beste kunt maken.
Ik wil uiteraard een iets strakkere wegligging en een iets betere look. Ik zou 2 cm al voldoende vinden eerlijk gezegd.
Het lijkt me handig om een 'set' te nemen voor de achterkant omdat de asdruk daar ongeveer bij alle auto's wel hetzelfde zal zijn. Volgens sommigen kun je zelfs de originele veren laten zitten maar dat doen we dus maar niet.
E.e.a. moet ook weer niet te veel gaan kosten. Mijn budget zit inmiddels ruimschoots in de rode 850R en deze D5 kan zomaar weer vervangen worden in de loop van dit of komend jaar. Voor die tijd wil ik echter de R-remmenset en een verlagingsset monteren, gewoon omdat het er dan stoer uit ziet en lekker rijdt (en remt natuurlijk

)
Geplaatst: 26.04.2013 - 13:35
door Thijs
Als je dan gaat inruilen moet je voor de remmen en veren maar even aan mij denken!
Geplaatst: 26.04.2013 - 14:29
door Brambo67
Thijs schreef:Als je dan gaat inruilen moet je voor de remmen en veren maar even aan mij denken!
Ha ha ha..... Misschien heb jij dan wel eerder een ander
