Pagina 1 van 2

C30 1.6D distributieriem wissel

Geplaatst: 15.04.2013 - 22:30
door MrN
Wanneer moet de riem van deze auto met bouwjaar 2007 gewisseld worden ik kom er namelijk niet uit ! Op internet en in de boekjes geleverd bij de auto is het niet te vinden!

Geplaatst: 15.04.2013 - 22:48
door BillyBob
Als ik het goed voorheb is dat bij 240.000 en de roetfilter moet om de 120.000.

Geplaatst: 15.04.2013 - 23:02
door MrN
Beste Billy Bob 240000 km zou erg mooi zijn !

Wat als het roetfilter niet op tijd vervangen wordt?

Geplaatst: 15.04.2013 - 23:11
door BillyBob
Zou ik toch maar doen. Kan vollopen en dan regenereren ze niet meer goed
met oa hoger verbruik als gevolg. Vollopen hangt ook wat af van je rijtrajecten. (veel snelweg = beter)

Geplaatst: 29.07.2013 - 09:45
door Ritchie72
BillyBob schreef:Als ik het goed voorheb is dat bij 240.000 en de roetfilter moet om de 120.000.
Ik heb dus een C30 Diesel 1.6 D, dus de riem bij 240.000 ?


Wat zijn de kosten voor het vervangen van de roetfilter?

Geplaatst: 30.07.2013 - 08:33
door Desmo
bij de 1,8 benzine is het 240.000km OF!! als de auto 10 jaar oud is.
toevallig bij de Volvo dealer gevraagd van de week.
m.vr.gr. John

Geplaatst: 30.07.2013 - 09:06
door Ritchie72
En diesel?

Geplaatst: 30.07.2013 - 10:47
door Desmo
1 telefoontje naar een Volvo dealer en je weet het..........
(ik weet het niet)
m.vr.g.r John

Geplaatst: 30.07.2013 - 10:56
door Ritchie72
Dan kan men dit forum opdoeken, als men telefoontjes naar de Volvo dealer gaat doen

Geplaatst: 30.07.2013 - 11:09
door OGA244
Desmo schreef:bij de 1,8 benzine is het 240.000km OF!! als de auto 10 jaar oud is.
toevallig bij de Volvo dealer gevraagd van de week.
m.vr.gr. John
volgens mij had de 1.8B een ketting

Geplaatst: 30.07.2013 - 11:23
door MarioC70
Desmo schreef:bij de 1,8 benzine is het 240.000km OF!! als de auto 10 jaar oud is.
toevallig bij de Volvo dealer gevraagd van de week.
m.vr.gr. John


Verkeerde info,die heeft een ketting..

Geplaatst: 30.07.2013 - 11:58
door Desmo
heeft de 1,8 een ketting?
dan ga ik weer bellen,dat zou erg slordig zijn van de dealer
bedankt voor de tip!


ps ''dan kan men dit forum opdoeken...........

voor zo iets belangrijks raadpleeg ik toch echt de dealer.
Als ik hier verkeerde info zou krijgen, en de snaar zou breken,kan ik dan bij dit forum ook de schade neerleggen?
m.vr.g.r john

Geplaatst: 30.07.2013 - 13:35
door MarioC70
Hier zitten mensen met zeer lange sleutelervaring bij Volvo,die weten dus echt waar ze het over hebben..

Geplaatst: 30.07.2013 - 13:37
door MarioC70
Desmo schreef:heeft de 1,8 een ketting?
dan ga ik weer bellen,dat zou erg slordig zijn van de dealer
bedankt voor de tip!


ps ''dan kan men dit forum opdoeken...........

voor zo iets belangrijks raadpleeg ik toch echt de dealer.
Als ik hier verkeerde info zou krijgen, en de snaar zou breken,kan ik dan bij dit forum ook de schade neerleggen?
m.vr.g.r john
Bij de dealer dus die de verkeerde info geeft?

Geplaatst: 30.07.2013 - 14:15
door lint
Er zijn altijd mensen die iets niet willen aannemen van deskundigen hier op het forum en dan toch weer contact opnemen met hun dealer die daarvoor onjuiste informatie heeft verstrekt over het onderwerp.

Geplaatst: 01.08.2013 - 07:14
door Longone
Distributieriem kost ca. 500 Euro en roetfilter kost ook ca. 500 Euro.

De 120.000 beurt kost totaal zo'n 1100 euro en de 240.000 beurt kost 1600 euro.

't Is niet anders.

Geplaatst: 01.08.2013 - 09:57
door Herko_ter_Horst
lint schreef:Er zijn altijd mensen die iets niet willen aannemen van deskundigen hier op het forum en dan toch weer contact opnemen met hun dealer die daarvoor onjuiste informatie heeft verstrekt over het onderwerp.
Probleem is dat je echt behoorlijk lang op dit forum moet rondlopen om te weten wie er wel verstand van heeft en wie niet.

Geplaatst: 01.08.2013 - 11:23
door MarioC70
Longone schreef:Distributieriem kost ca. 500 Euro en roetfilter kost ook ca. 500 Euro.

De 120.000 beurt kost totaal zo'n 1100 euro en de 240.000 beurt kost 1600 euro.

't Is niet anders.
Er zijn meer wegen die naar Rome gaan gelukkig..

Geplaatst: 01.08.2013 - 11:39
door Richo
Herko_ter_Horst schreef:
lint schreef:Er zijn altijd mensen die iets niet willen aannemen van deskundigen hier op het forum en dan toch weer contact opnemen met hun dealer die daarvoor onjuiste informatie heeft verstrekt over het onderwerp.
Probleem is dat je echt behoorlijk lang op dit forum moet rondlopen om te weten wie er wel verstand van heeft en wie niet.
De dealer zal dit ook niet met opzet doen, heb dit laatst ook nagevraagd bij mijn dealer of er een ketting of riem op zit. Hij wist dit niet ook niet zeker en heeft dit even nagekeken en blijkt dat de ford motoren die ze in de C30 hebben gelepeld allemaal ketting hebben (dit betreft dan op zijn minst de 1.8 en 2.0 en hoogwaarschijnlijk dan ook de 1.6 voor de benzine varianten). De diesel motoren zijn volgens mijn de HDI blokken van citroën als ik mijn goed herriner. De 5 pitters zijn weer anders dus dat weet ik niet.

Geplaatst: 01.08.2013 - 11:42
door lint
Het zal vast geen opzet zijn van de dealer maar je mag toch verwachten dat de kennis van het eigen merk dusdanig is dat op dit soort vragen correcte antwoorden worden gegeven.