C30 1.6D distributieriem wissel
Geplaatst: 15.04.2013 - 22:30
Wanneer moet de riem van deze auto met bouwjaar 2007 gewisseld worden ik kom er namelijk niet uit ! Op internet en in de boekjes geleverd bij de auto is het niet te vinden!
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Ik heb dus een C30 Diesel 1.6 D, dus de riem bij 240.000 ?BillyBob schreef:Als ik het goed voorheb is dat bij 240.000 en de roetfilter moet om de 120.000.
volgens mij had de 1.8B een kettingDesmo schreef:bij de 1,8 benzine is het 240.000km OF!! als de auto 10 jaar oud is.
toevallig bij de Volvo dealer gevraagd van de week.
m.vr.gr. John
Desmo schreef:bij de 1,8 benzine is het 240.000km OF!! als de auto 10 jaar oud is.
toevallig bij de Volvo dealer gevraagd van de week.
m.vr.gr. John
Bij de dealer dus die de verkeerde info geeft?Desmo schreef:heeft de 1,8 een ketting?
dan ga ik weer bellen,dat zou erg slordig zijn van de dealer
bedankt voor de tip!
ps ''dan kan men dit forum opdoeken...........
voor zo iets belangrijks raadpleeg ik toch echt de dealer.
Als ik hier verkeerde info zou krijgen, en de snaar zou breken,kan ik dan bij dit forum ook de schade neerleggen?
m.vr.g.r john
Probleem is dat je echt behoorlijk lang op dit forum moet rondlopen om te weten wie er wel verstand van heeft en wie niet.lint schreef:Er zijn altijd mensen die iets niet willen aannemen van deskundigen hier op het forum en dan toch weer contact opnemen met hun dealer die daarvoor onjuiste informatie heeft verstrekt over het onderwerp.
Er zijn meer wegen die naar Rome gaan gelukkig..Longone schreef:Distributieriem kost ca. 500 Euro en roetfilter kost ook ca. 500 Euro.
De 120.000 beurt kost totaal zo'n 1100 euro en de 240.000 beurt kost 1600 euro.
't Is niet anders.
De dealer zal dit ook niet met opzet doen, heb dit laatst ook nagevraagd bij mijn dealer of er een ketting of riem op zit. Hij wist dit niet ook niet zeker en heeft dit even nagekeken en blijkt dat de ford motoren die ze in de C30 hebben gelepeld allemaal ketting hebben (dit betreft dan op zijn minst de 1.8 en 2.0 en hoogwaarschijnlijk dan ook de 1.6 voor de benzine varianten). De diesel motoren zijn volgens mijn de HDI blokken van citroën als ik mijn goed herriner. De 5 pitters zijn weer anders dus dat weet ik niet.Herko_ter_Horst schreef:Probleem is dat je echt behoorlijk lang op dit forum moet rondlopen om te weten wie er wel verstand van heeft en wie niet.lint schreef:Er zijn altijd mensen die iets niet willen aannemen van deskundigen hier op het forum en dan toch weer contact opnemen met hun dealer die daarvoor onjuiste informatie heeft verstrekt over het onderwerp.