Pagina 1 van 8

EcoTuning bij Volvotune

Geplaatst: 16.04.2013 - 08:56
door Turbodesk
Afgelopen zaterdag ben ik naar Obbe geweest in Uden (Volvotune).

Na mijn super ervaring met de Ecotuning van Rica (NOT), veel te duur en absoluut geen besparing, wilde ik Obbe eens een kans geven.
Obbe levert echt maatwerk, luistert naar je en de tuning wordt geheel op je eigen wensen afgestemd. Tevens kan je meekijken en wordt alles wat je wilt weten uitgelegd.

Het was zaterdag erg gezellig, Bob was er en Maurits van Parts4Sweden kwam nog even lang. Tevens was Gery er ook nog.

S`morgens ben ik met de auto langs gegaan en heeft Obbe de file eruit gehaald en daarna ben ik met mijn vrouw in Eindhoven wezen winkelen. Aan het eind van de dag weer terug om tekst en uitleg te krijgen en om de aangepaste file weer terug te laden.

Dit geeft dus ook aan dat het niet in een half uurtje gebeurt is. Maatwerk is tijd en vooral met een Ecotuning is hij wel een paar uur zoet.
De tuning is naar voorbeeld van Bob gemaakt. Theoretisch zou ik nu 205Pk en 480Nm bij 3000rpm hebben. Maar het gaat mij vooral om de V70 zuiniger te krijgen.

Heb natuurlijk op de terugweg even het gaspedaal tot op de grond ingedrukt, sjezus wat een power.

Ik heb gelijk ook het Dpf laten wegschrijven. A.s. woensdag haal ik hem er zelf onderuit bij een kennis met een brug en maak ik er een doorgang in.
Dit zal ook brandstof gaan schelen en kunnen de uitlaatgassen makkelijker weg.

Toen ik bijna thuis was heb ik nog getankt en heb ik terug gerekend dat ik 1 op 12,6 heb gereden.
Let wel! Dit gaat om iets meer dan 1/3 tank.
Zoals ik al eens eerder heb vermeld, heb ik nog niet zuiniger gereden dan 1 op 12. Dus dit gaat de goede kant op. Ik houd jullie op de hoogte.

Afbeelding

Geplaatst: 16.04.2013 - 09:17
door Ponstir
Ik ben op 6 april bij Gery en Obbe geweest, flush van de geartronic en daarna ook een tune laten doen. Was eerst niet echt de bedoeling, maar het enthousiasme van Obbe werkt aanstekelijk en eigenlijk wilde ik het toch wel 'ooit' laten doen, dus waarom niet nu... Van 185 naar 215 pk en een veel rustiger verloop door de versnellingen. Leuke (en leerzame) middag gehad!

Geplaatst: 16.04.2013 - 17:41
door Thijs
Turbodesk, op welke snelheid heb je het eco gedeelte laten zetten?

Geplaatst: 16.04.2013 - 20:04
door Oceanracer
Het wordt potdomme ook eens tijd dat dat ding van jou eens wat zuiniger gaat lopen! Als ik niet te gek doe, haal ik dat nog met mijn V70 benzine! Ben benieuwd...

Geplaatst: 16.04.2013 - 20:52
door lint
Ik hoop ook dat je verbruik wat beter wordt na de eco tuning want 1 op 12,6 is niet super zuinig!

Geplaatst: 16.04.2013 - 21:28
door Turbodesk
Thijs schreef:Turbodesk, op welke snelheid heb je het eco gedeelte laten zetten?
Ik heb hem op 2300 rpm laten zetten, met een marge van ongeveer 200 naar boven en beneden.

Erwin: Ja, inderdaad. Ik hoop dat het nu moet lukken. Ecotuning, EGR en DPF uit.

Lint: Die 1 op 12,6 is al beter dan dat het was. Kwam niet beter uit dan 1 op 12. Dus ik ben heel benieuwd als ik straks de eerste tank heb leeg gereden.

Geplaatst: 16.04.2013 - 21:36
door Laguna-S60
Word ook aardig nieuwsgierig :D

Geplaatst: 16.04.2013 - 21:49
door Thijs
EGR off kan niet! (?) Dus ik denk niet dat dat waar is Turbodesk, (Marcel?)
Ben wel benieuwd hoe het je bevalt!

Geplaatst: 16.04.2013 - 21:55
door Turbodesk
Thijs schreef:EGR off kan niet! (?) Dus ik denk niet dat dat waar is Turbodesk, (Marcel?)
Ben wel benieuwd hoe het je bevalt!
EGR off kan zeker wel. Daar rijd ik al twee jaar mee dicht. Dat is door Rica gedaan. Obbe heeft dat gewoon laten zitten.

Geplaatst: 16.04.2013 - 22:20
door Thijs
Ah, op die fiets!

Geplaatst: 16.04.2013 - 22:39
door Turbodesk
Thijs, je hebt ook PM.

Geplaatst: 16.04.2013 - 23:06
door E.T.
Laguna-S60 schreef:Word ook aardig nieuwsgierig :D
+1

Geplaatst: 17.04.2013 - 10:50
door Thijs
Nieuwschierig? Het is gewoon een tuning toch? Dat op zich is toch niets nieuws?

Geplaatst: 17.04.2013 - 14:47
door rsnhakan
Dpf is een roetfilter toch? Haal je die er nou onderuit?

Geplaatst: 17.04.2013 - 15:23
door Turbodesk
Het Roetfilter gaat er niet onderuit. Alleen om een doorgang te maken.

zie dit filmpje:

Als je hem helemaal leeg haalt krijg je een blikkerig geluid.

Ik wil niet dat er aan de buitenkant te zien is dat er iets is veranderd.
Wordt dus alleen vanavond een doorgang gemaakt.

DPF is al wel eruit geprogrammeerd.

Geplaatst: 17.04.2013 - 16:05
door Thijs
Wel jammer dat je nu eigenlijk niet afzonderlijk van elkaar kunt zien wat de besparing is, alsnog erg benieuwd naar de resultaten!

Geplaatst: 17.04.2013 - 16:26
door Turbodesk
Thijs schreef:Wel jammer dat je nu eigenlijk niet afzonderlijk van elkaar kunt zien wat de besparing is, alsnog erg benieuwd naar de resultaten!
Dat had natuurlijk wel gekund, maar Obbe woont voor mij niet naast de deur.

Geplaatst: 17.04.2013 - 17:07
door Laguna-S60
Thijs schreef:Nieuwschierig? Het is gewoon een tuning toch? Dat op zich is toch niets nieuws?
het verbruik ;)

Geplaatst: 17.04.2013 - 17:15
door Thijs
Ah, op die fiets snap ik hem uiteraard, zoals aangegeven ben ik daar ook benieuwd naar!

Geplaatst: 17.04.2013 - 17:16
door Thijs
Turbodesk schreef:
Thijs schreef:Wel jammer dat je nu eigenlijk niet afzonderlijk van elkaar kunt zien wat de besparing is, alsnog erg benieuwd naar de resultaten!
Dat had natuurlijk wel gekund, maar Obbe woont voor mij niet naast de deur.
Voor mij helaas ook niet :)