Pagina 1 van 1
duitse APK ! Onleesbaar, wie kan er duits?
Geplaatst: 27.04.2013 - 18:08
door t5power
Net een s40 geimporteerd en TUV erbij maar ik word niet echt wijzer van de opmerkingen. Kan iemand misschien helpen met de vertaling?
Dit zijn de opmerkingen:
Dit zegt google translate
Brake lining worn back shortly
Rubber bearing wishbone rear incipient porosity
braking effect gemaB point 8 No. 1 of the HU-brakes Directive without complaint
Braking effect (fixed brake) blocking limit errecht

Geplaatst: 27.04.2013 - 21:01
door Battlecruiser
Ik doe een poging:
Aanwijzingen
-remblokken achter binnenkort versleten
-draagarmrubbers achter worden poreus (en ook Duitsers maken taalfoutjes: Laggerung moet Lagerung zijn)
-remwerking volgens punt 8 nr 1 volgens de HU-remwerkingsvoorschriften zonder klachten
-werking handrem is aan maximumbereik gekomen.
Geplaatst: 27.04.2013 - 21:12
door V70/2.4D/2003
Battlecruiser, 100 punkte für ihnen. Alles wasz Sie da sagen oder ùbersetzen stimmt und weiter gibt es nichts zu melden!
Geplaatst: 27.04.2013 - 21:12
door mjeuring
Bremsbelag = remvoering, kan zowel schoenen als blokken zijn. Weet niet wat een S40 heeft.
Geplaatst: 27.04.2013 - 21:16
door V70/2.4D/2003
mjeuring schreef:Bremsbelag = remvoering, kan zowel schoenen als blokken zijn. Weet niet wat een S40 heeft.
Dat boeit ook niet zo zeer, het gaat hier om een Volvo der Volvo´s. zijnde een V70

Geplaatst: 27.04.2013 - 21:43
door t5power
Battlecruiser schreef:Ik doe een poging:
Aanwijzingen
-remblokken achter binnenkort versleten
-draagarmrubbers achter worden poreus (en ook Duitsers maken taalfoutjes: Laggerung moet Lagerung zijn)
-remwerking volgens punt 8 nr 1 volgens de HU-remwerkingsvoorschriften zonder klachten
-werking handrem is aan maximumbereik gekomen.
Thanks!
Achter even nieuwe remblokjes, of anders volgend jaar.
Draagarmrubbers, is dat van de motor of van de ophanging?
Werking handrem mbt maximumbereik, is dat goed of slecht of maakt dat niets uit?
Geplaatst: 27.04.2013 - 21:51
door Battlecruiser
Draagarmrubbers zijn van de wielophanging. Het zijn triangelachtige metalen constructies die scharnieren aan de auto en aan de andere kant afgeveerd worden door een grote spiraalveer en een schokbreker. In die scharnierpunten zitten dikke rubbers. Als die versleten zijn, gaat de wielophanging bonken en wringen.
De handremvoering is zó ver versleten dat de handrem niet verder bijgesteld kan worden. Er zal dus nieuwe remvoering in moeten. Dat laatste zou ik heel serieus nemen en niet uitstellen, want bij veel oudere V70s laat de handremvoering dan los en veroorzaakt gigantische schade, waar je portemonnee echt niet blij van wordt.
Geplaatst: 27.04.2013 - 22:42
door haasje
V70/2.4D/2003 schreef:mjeuring schreef:Bremsbelag = remvoering, kan zowel schoenen als blokken zijn. Weet niet wat een S40 heeft.
Dat boeit ook niet zo zeer, het gaat hier om een Volvo der Volvo´s. zijnde een V70

Ik weet niet hoe je bij een V70 komt, maar in de startpost staat toch echt dat het over een S40 gaat

Geplaatst: 28.04.2013 - 13:45
door t5power
Battlecruiser schreef:Draagarmrubbers zijn van de wielophanging. Het zijn triangelachtige metalen constructies die scharnieren aan de auto en aan de andere kant afgeveerd worden door een grote spiraalveer en een schokbreker. In die scharnierpunten zitten dikke rubbers. Als die versleten zijn, gaat de wielophanging bonken en wringen.
De handremvoering is zó ver versleten dat de handrem niet verder bijgesteld kan worden. Er zal dus nieuwe remvoering in moeten. Dat laatste zou ik heel serieus nemen en niet uitstellen, want bij veel oudere V70s laat de handremvoering dan los en veroorzaakt gigantische schade, waar je portemonnee echt niet blij van wordt.
Bedankt voor de interpretatie! Ik zal het probleem met de handremvoering bij de a.s. beurt gelijk aanpakken!
Het betreft idd een s40 maar ik neem aan dat het probleem dan net zo relevant is.
Geplaatst: 28.04.2013 - 14:18
door mjeuring
V70 II heeft achter blokken voor de bedrijfsrem en schoenen voor de parkeerrem.
Geplaatst: 28.04.2013 - 14:37
door MN-NL
Er staat NIET dat de handremschoenen versleten zijn maar dat het remmaximum dus blokkeren van de wielen is bereikt bij testen van de handrem.
(dit tijdens de TUV op de testbank).
Gewoon goed dus.
Desalniettemin is een check op de handremschoenen geen overbodige luxe!
Marc
(overigens was de leesbaarheid gewoon goed, heb wel eens een slechter geprint rapportje gezien :twisted: )
Geplaatst: 28.04.2013 - 15:05
door t5power
Dank, valt me op dat er veel meer (nuttige) informatie wordt gegevens als bij nederlandse APK.
Geplaatst: 28.04.2013 - 17:35
door Battlecruiser
MN-NL schreef:Er staat NIET dat de handremschoenen versleten zijn maar dat het remmaximum dus blokkeren van de wielen is bereikt bij testen van de handrem.
(dit tijdens de TUV op de testbank).
Gewoon goed dus.
Desalniettemin is een check op de handremschoenen geen overbodige luxe!
Marc
(overigens was de leesbaarheid gewoon goed, heb wel eens een slechter geprint rapportje gezien :twisted: )
Ik heb ook niet vertaald dat ze versleten zijn, maar "zó ver versleten dat" en dat is iets anders, dat is slijtage tot het uiterste randje, maar nét niet te ver om afgekeurd te worden.
Geplaatst: 29.04.2013 - 08:50
door piotrV70
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Geplaatst: 29.04.2013 - 08:57
door MN-NL
Battlecruiser schreef:MN-NL schreef:Er staat NIET dat de handremschoenen versleten zijn maar dat het remmaximum dus blokkeren van de wielen is bereikt bij testen van de handrem.
(dit tijdens de TUV op de testbank).
Gewoon goed dus.
Desalniettemin is een check op de handremschoenen geen overbodige luxe!
Marc
(overigens was de leesbaarheid gewoon goed, heb wel eens een slechter geprint rapportje gezien :twisted: )
Ik heb ook niet vertaald dat ze versleten zijn, maar "zó ver versleten dat" en dat is iets anders, dat is slijtage tot het uiterste randje, maar nét niet te ver om afgekeurd te worden.
Ik heb zeker niet de intentie om hier een vertaaldiscussie te starten maar de 'Blockiergrenze' zegt alleen iets over de werking, niet over de slijtage ('Verschleiss'). Is ook logisch: de auto wordt op een remmenproefbank getest, de achterste remschijven / trommels worden niet gedemonteerd. Daarmee is dus weinig over de slijtage te zeggen.
(Dit alles om de TS niet op het verkeerde been te zetten - die doet er sowieso goed aan om de handremschoenen even aan een wat grondiger inspectie te onderwerpen)
Marc
Geplaatst: 29.04.2013 - 10:30
door Battlecruiser
Maar ik heb nog eens op Duitse sites gekeken, waar over deze materie wordt gesproken.
Op het rapport staat eigenlijk een afgekort zinnetje en dat roept veel misverstanden op.
Het blijkt dat het veel Duitsers ook niet echt duidelijk is waar de mededeling over de Feststellbremse op slaat. Al lezend kwam ik tot de conclusie dat het geen alarmerende mededeling is. Het is een Duits-cryptisch-ambtelijke omschrijving voor: "op de rollenbank heeft de handrem de voorgeschreven minimumremvertraging bereikt." (dat ziet er eigenlijk ook best wel ambtelijk uit). Is dus toch niet zo alarmerend als ik eerst uit de letterlijke vertaling opmaakte.
Geplaatst: 30.04.2013 - 09:05
door t5power
Bdankt voor alle moeite mannen
