Pagina 1 van 8
Verschil in prijs en configs tussen landen
Geplaatst: 28.04.2013 - 10:30
door ZX10r
Waar komt het prijsverschil tussen configuraties vandaan en waarom zijn er opties in het ene land wel mogelijk en in het ander niet.
bijv:
Rebel B kan wel in België
19" kan wel in Duitsland
Verschil in accu garantie
Geplaatst: 28.04.2013 - 10:40
door Ben
Je ziet die verschillen niet alleen bij de PIH maar bij alle modellen.
Kleuren en uitvoeringen worden door de lokale importeur gekozen.
Zal o.a. met de smaak/voorkeur van het koperspubliek te maken hebben.
Geplaatst: 28.04.2013 - 10:47
door ZX10r
Hoe verklaar je een prijsverschil op een kleur? (buiten BTW nivo verschil) Inkoop zal hetzelfde zijn.
Vrij verkeer van goederen binnen EU import heffing is niet van toepassing volgens mij.
Geplaatst: 28.04.2013 - 10:54
door Ben
Ik heb geen inzicht in de calculatie van de fabrikant of die van de verschillende importeurs.
Elke uitspraak in deze is derhalve puur speculatief.
Geplaatst: 28.04.2013 - 11:16
door ZX10r
Ik verwacht van de fabrikant weinig verschil als het dezelfde auto betreft, neem een kleur als electric in:
NL 1345
DE 1210
BE 1130
Verschil tussen BE en NL zit niet in de BTW en het lijkt met sterk dat er 19% extra heffing op zit, is volgens mij marge.
Geplaatst: 28.04.2013 - 11:55
door lint
Zoal Ben al schrijft worden deze verschillen voornamelijk veroorzaakt door calculatie van de fabrikant of die van de verschillende importeurs.
Verder wat maakt het nu uit op een auto van 65-70 K euro als er bijna 200 euro prijsverschil is voor een laksoort. Als je dat niet wilt kan je ook een uni kleur bestellen die kost in alle landen 0 euro!
Geplaatst: 28.04.2013 - 12:09
door YoVol
Voor de individuele opties is het het geld ook niet. Maar opgeteld is het wel weer een optie meer....of in mijn geval minder. Das wel jammer, het geeft een vervelende voorsmaak (nasmaak is het niet)...maar wie weet is straks alles vergeten en vergeven.
Geplaatst: 28.04.2013 - 12:15
door XC30
Volgens mij is de nettoprijs van enkel de auto zelf (dus zonder opties en accessoires) in NL het laagste van Europa. Menig (dure) auto wordt via een Nederlandse dealer naar andere landen in Europa verkocht. Mogelijk dat hier nog een verschil zit. In die zin dat VCNL de marge uit opties moet halen wat in andere landen al uit de auto zelf gehaald kan worden.
Geplaatst: 28.04.2013 - 12:35
door ZX10r
Dat heeft / had te maken met BPM in het verleden. Is hier nu gerelateerd aan uitstoot en die is hier niet van toepassing. Enige is volgens mij de BTW, invoer is van binnen EU vrij.
Geplaatst: 28.04.2013 - 12:42
door ZX10r
lint schreef:Zoal Ben al schrijft worden deze verschillen voornamelijk veroorzaakt door calculatie van de fabrikant of die van de verschillende importeurs.
Verder wat maakt het nu uit op een auto van 65-70 K euro als er bijna 200 euro prijsverschil is voor een laksoort. Als je dat niet wilt kan je ook een uni kleur bestellen die kost in alle landen 0 euro!
Het probleem zit hierin:
"Ten opzichte van de specificaties van de eerste lichting auto’s (MY13 Pure Limited) zijn een aantal specificaties gewijzigd, met uiteraard gevolgen voor de prijsstelling. Wanneer de V60 PHEV MY14 echter op een vergelijkbaar niveau wordt gespecificeerd als die van MY13 dan is de prijs vergelijkbaar."
Dit is communicatie van Volvo en dit is niet het geval. In ons land zijn veel opties duurder dan in omliggende landen wat resulteert in een duurdere auto.
Geplaatst: 28.04.2013 - 12:54
door jvov60
ZX10r schreef:...In ons land zijn veel opties duurder dan in omliggende landen wat resulteert in een duurdere auto.
Als dat echt duidelijk het geval is en het is niet uit te leggen waarom, dan zal dat een keer aan het licht komen in media en politiek en zal Volvo Nederland er flinke problemen mee krijgen aangezien we in het vrije handel Europa leven en er geen reden is de Nederlands consument voor precies hetzelfde onderdeel en onder vergelijkbare belastingen, toch veel meer te laten betalen.
Er is dan vast wel een of andere Europese commissie die de mogelijkheid heeft om Volvo Nederland stevig op de vingers te tikken.
Geplaatst: 28.04.2013 - 13:30
door Exit
lint schreef: Als je dat niet wilt kan je ook een uni kleur bestellen die kost in alle landen 0 euro!
Dit is niet helemaal vergelijkbaar: de meest populaire kleur, zwart, is in NL niet meer als uni kleur te bestellen. Dus moet je extra betalen voor de metallic zwart. In bijvoorbeeld DE kun je zwart wel als € 0,- uni-kleur bestellen
Geplaatst: 28.04.2013 - 19:29
door Paul
Opmerkelijk dat BlackStone wel in andere landen er is. Werd redelijk veel verkocht in Nederland.
Geplaatst: 28.04.2013 - 19:52
door Marc Apeldoorn
Ach, de hele auto is in Duitsland pakem beet 5000 Euro goedkoper...
Geplaatst: 28.04.2013 - 20:52
door OGA244
Paul schreef:Opmerkelijk dat BlackStone wel in andere landen er is. Werd redelijk veel verkocht in Nederland.
In GB heeft blackstone altijd de helft van metaallak gekost
Geplaatst: 28.04.2013 - 21:26
door Paul
Dus ook een meerprijs?
Geplaatst: 28.04.2013 - 22:17
door Woudenstein
Paul schreef:Dus ook een meerprijs?
Jep. Heb even de PIH UK prijslijst erbij gepakt.
Consumenten prijzen (incl BTW dus):
Black stone solid GBP 300,-
Metallic GBP 625,-
Inscription GBP 925,-
De hele auto in 'basis' uitvoering, kost in de UK overigens GBP 48775,- incl BTW.
Geplaatst: 29.04.2013 - 07:26
door OGA244
In Zweden zijn Navigatie en high performance multimedia audio met 7" optioneel op een V60 PIH Summum
Geplaatst: 30.04.2013 - 08:37
door ZX10r
jvov60 schreef:ZX10r schreef:...In ons land zijn veel opties duurder dan in omliggende landen wat resulteert in een duurdere auto.
Als dat echt duidelijk het geval is en het is niet uit te leggen waarom, dan zal dat een keer aan het licht komen in media en politiek en zal Volvo Nederland er flinke problemen mee krijgen aangezien we in het vrije handel Europa leven en er geen reden is de Nederlands consument voor precies hetzelfde onderdeel en onder vergelijkbare belastingen, toch veel meer te laten betalen.
Er is dan vast wel een of andere Europese commissie die de mogelijkheid heeft om Volvo Nederland stevig op de vingers te tikken.
Maar eens iemand aanschrijven dan.
Geplaatst: 30.04.2013 - 08:48
door pih60
ZX10r schreef:jvov60 schreef:ZX10r schreef:...In ons land zijn veel opties duurder dan in omliggende landen wat resulteert in een duurdere auto.
Als dat echt duidelijk het geval is en het is niet uit te leggen waarom, dan zal dat een keer aan het licht komen in media en politiek en zal Volvo Nederland er flinke problemen mee krijgen aangezien we in het vrije handel Europa leven en er geen reden is de Nederlands consument voor precies hetzelfde onderdeel en onder vergelijkbare belastingen, toch veel meer te laten betalen.
Er is dan vast wel een of andere Europese commissie die de mogelijkheid heeft om Volvo Nederland stevig op de vingers te tikken.
Maar eens iemand aanschrijven dan.
Dat is natuurlijk flauwekul; het feit dat er vrij verkeer van goederen is betekent toch juist dat je in het buitenland mag kopen. We gaan toch ook AH niet aanschrijven als de cola duurder is dan bij de Jumbo; nee, dan gaan we naar de Jumbo.
Al met al een hoop gedoe om niks. Koop je een PIH in Nederland dan ben je duurder uit dan in andere landen. Als je dan niet fijn vindt dan koop je hem toch gewoon over de grens...