Schade aan velg na vervangen winterbanden.

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
Pritchard
5th Gear member

3 weken terug liet ik bij mijn dealer mijn 18inch velgen terug opleggen en mijn 17 inch winterbanden daar achter voor opslag. Nu had ik,voor ik de winterwielen liet opleggen vorig jaar, de velgen goed bekeken. Er was nergens schade, groot was mijn verbazing dat er op 1 van de velgen een flinke kras zat van 10 cm en dit op een plaats die onmogelijk kan geraakt zijn door een stoeprand. Ik ben er dus zeker van dat dit is gebeurd tijdens het monteren (had het eigenlijk ook al voor vorig jaar, maar dan met de wintervelgen). Maar heb het dan zo gelaten, omdat het me een halve dag kost om de wielen te vervangen, ze te laten herstellen door de dealer, en dan terug...

Maar is dat normaal dat er zo onvoorzichtig wordt omgesprongen met de velgen tijdens het plaatsen? Toen ik dat aankaartte zeiden ze dat ze nooit schade hebben aan velgen en dat al helemaal gek zou zijn moest het 2 keer toevallig bij mij gebeuren... Dit vond ik er een beetje over...
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
lint
Geartronic member

Ja, is een hele makkelijke verklaring van de dealer.
Het is altijd moeilijk om aan te tonen dat de schade is veroorzaakt tijdens het werkplaatsbezoek. Een soort omgekeerde bewijslast, jij moet aantonen dat de velgen niet waren beschadigd bij het aanbieden van de auto bij de dealer.
Probeer in een gesprek met de werkplaatschef een oplossing te vinden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BlackcurrantV70
7th Gear member

Net om dergelijke situaties te vermijden liggen mijn velgen bij mij thuis in de garage.

Heb net de Xc60 zijn zomerschoeisel gegeven en dat duurt echt maar een uurtje om de 4 wielen te wisselen.

Het enige wat je nodig hebt is een degelijke garagekrik, een momentsleutel en een gewone degelijke wielsleutel.

Success met het vinden van een oplossing, maar de relatie met de dealer wordt er dan niet beter op.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”