Pagina 1 van 2

940

Geplaatst: 30.04.2013 - 09:35
door niba940
zijn er hier meer leden met een B230FT blok in hun 940?met handschakel?

Geplaatst: 30.04.2013 - 14:21
door admiral
want?

Geplaatst: 30.04.2013 - 14:33
door niba940
nou geintreseerd !

Geplaatst: 30.04.2013 - 15:39
door Gast
je zou eens kunnen starten met jezelf voor te stellen - komen er vanzelf reacties denk ik.

Geplaatst: 30.04.2013 - 16:24
door niba940
oeps ,! sorry

Heb me zojuist maar ff voorgestel op het forum
!!

Geplaatst: 30.04.2013 - 18:36
door admiral
Is een 940 met een B230 FT en handbak een zeldzaamheid. Zelf heb ik een 940 uit 1997 (okt) met een 2,3 LPT en een handbak maar of dat een FT is weet ik niet.

Geplaatst: 30.04.2013 - 18:40
door lint
Nee, een 2.3 LPT motor heeft code B230FK.

Geplaatst: 30.04.2013 - 18:52
door niba940
ik heb code B230FT !?? volgens vin code en volgens de verkoper 165 pk

Geplaatst: 30.04.2013 - 19:11
door OGA244
die motorcode bestaat ook, zie voor een lijstje van codes even op www.w-und-g.de onder de 700/900

Geplaatst: 30.04.2013 - 20:13
door niba940
maar het is gewoon een 2.3 4 cilinder turbo met 165 pk, uit 97,zijn die dan zo speciaal???? nee toch?? of .......

Geplaatst: 30.04.2013 - 20:19
door OGA244
er zijn wel veel meer lpt's dan fpt's verkocht

Geplaatst: 30.04.2013 - 20:22
door niba940
maar wat is nou het verschil tussen deze 2 turbo's dan???

Geplaatst: 30.04.2013 - 20:30
door OGA244
bij mijn weten geen, de druk is verschillend

Geplaatst: 30.04.2013 - 20:32
door Msuidgeest
135 pk met 230 Nm of 165 pk met 265 Nm. Ze gaan even hard maar de tweede heeft meer trekvermogen bij hogere toerentallen.
En met een MBC zomaar op te voeren naar 200 pk.

Geplaatst: 01.05.2013 - 10:05
door Gast
LPT was inderdaad bedoeld voor meer trekkracht bij lage toerentallen.

Geplaatst: 01.05.2013 - 10:41
door lint
Een LPT is met een MBC ook op het niveau van een HPT te brengen.

Geplaatst: 01.05.2013 - 12:19
door admiral
lint schreef:Een LPT is met een MBC ook op het niveau van een HPT te brengen.


En met chiptunen erbij op bijna 200 PK toch??

Geplaatst: 01.05.2013 - 12:38
door lint
Ja, dat is mogelijk maar wel weer duurder dan alleen een MBC.
Als de turbodruk hoger wordt dan moet het motormanagement worden aangepast om het mengel correct te houden.
Bij een geringe verhoging van de turbodruk is dat niet nodig.

Geplaatst: 06.05.2013 - 17:28
door crosskabouter
B230FT is een LPT; 165pk
Ligt bij mijn 740 uit '89 ook onder de kap.

Geplaatst: 06.05.2013 - 19:16
door lint
crosskabouter schreef:B230FT is een LPT; 165pk
Ligt bij mijn 740 uit '89 ook onder de kap.
Een B230FT is geen LPT maar een HPT met 165 pk. Een B230 FK is een LPT met 135 pk.