Aantal vragen voor nieuwe lease

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Gebruikersavatar
pvdwaal
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 28.04.2013 - 22:38

Hallo Volvo rijders,

Momenteel rij ik een A3 en mag komende maand een nieuwe leasewagen uitzoeken. Mijn oog is gevallen op de V40 D2 R-design (ivm 14% bijtelling), maar heb nog een aantal vragen voordat ik de offerte compleet maak.

I) welke 17" banden maat zit er standaard op gemonteerd? is dit 205x45xR17?
Niet meer van toepassing

II) mijn dealer deed moeilijk over upgrade naar 18" ivm bijtelling en mogelijke naheffing bij eventuele controlle... hoe ervaren jullie dat bij je eigen dealer? Denk dat ik hoe dan ook voor 18" ga, aangezien ik nu ook rij met 20% bijtelling incl maatje groter naar 18" en zelfs ABT tuning, zonder enige problemen.
Inmiddels meer dan voldoende beantwoord :)

III) hoe bevalt de Premium Sound? Is het echt de upgrade van 600,- waard? De HP die er standaard inzit is niet verkeerd, maar klonk wat "dof" in vergelijking met mijn huidige A3. Ik heb tijdens proefrit niet heel veel gespeeld qua instellingen, maar dit viel mij op. Huidige A3 heeft aparte passieve subwoofer achterin, maar zelfs Premium heeft dit niet. Ben dus heel benieuwd naar ervaringen van mensen die beide systemen hebben kunnen beluisteren.

IV) Is het net als bij Audi (VAG auto's) nou wel/niet mogelijk om achterlichten te laten branden bij DLR? Graag GEEN reacties over wettelijke onzin en of het dus wel / niet is toegestaan :) Ben gewoon benieuwd OF het mogelijk is en zo ja: hoe. Bij mijn A3 moesten ze hem simpelweg op "Scandinavisch" zetten :P

V) Diegenenen die hem via Rica hebben gechipped / laten chippen: hoe ging dat met de dealer en/of leasemaatschappij? Mijn dealer deed net als bij 18" heel terughoudend en wil eigenlijk alleen meewerken als leasemaatschappij toestemming geeft. Dit laatste verwacht ik niet ivm fabieksgarantie. Dealer wilde dus niets buiten leasemaatschappij om doen helaas.

Alvast bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
LightStar
4th Gear member
Berichten: 770
Lid geworden op: 19.11.2012 - 19:51

I) dit staat in de prijslijst...

II) klopt je lease prijs wordt ook hoger ivm grotere banden welke duurder zijn... en staat het op je order dat wordt de auto 20% (18" is meer uitstoot dus een hogere bijteling)

IV) Tot zover nu bekend is het niet mogelijk helaas

V) Je garantie vervalt dus zal de leasemaatschappij geen toestemming gaan geven.
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
Gebruikersavatar
automaiti
2nd Gear member
Berichten: 121
Lid geworden op: 26.10.2012 - 15:17

Wat de premium sound betreft. Voor die € 600 is het de upgrade meer dan waard. geluidsbeeld is mooi in balans. Met name tussen midden en hoog zonder dat het laag te bonkig wordt. Hoog is ook mooi helder van klankkleur. Zorg wel dat geluid op voorstoelen staat (is aparte stand) en equalizer zeg maar als een smiley is ingesteld (is een standaard truc die werkt). Ook heb je meer reserve door het hogere vermogen. Bij mij geen last van trillende deurpanelen. Vooral ook via de USB 320 Kpbs bestandjes die klinken heel erg goed en zeer gedetailleerd. Ik heb zondag even kunnen vergelijken met een B&W soundsysteem van de Jaguar XF (meerprijs € 2000,- ....) en eigenaar Jaguar was ook zeer verbaasd over geluidskwaliteit en hoorde geen noemenswaardige verschillen tussen zijn en ons systeem.....
1-3-13: Volvo V40 D2 R-Design, Passion Red, Introline, Winterline, BLIS, Premium Sound, Automatich dimbare binnenspiegel, in hoogte verstelbare passagierstoel met lendensteun, zonder model- en typeaanduiding
Patrickv
3rd Gear member
Berichten: 372
Lid geworden op: 14.04.2011 - 10:14

II) klopt je lease prijs wordt ook hoger ivm grotere banden welke duurder zijn... en staat het op je order dat wordt de auto 20% (18" is meer uitstoot dus een hogere bijteling)

klopt gedeeltelijk.. zolang de wagen de fabriek maar verlaat op de 14% banden is deze 14%...
als je als accessoire 18" laat monteren blijft deze 14%.
Ik geloof dat ik laatst zelfs een scan van een belastingdienst uitspraak voorbij zag komen welke dit bevestigd.

III) Premium sound... ik heb het ook en ben er zeer over te spreken...
V40 Summum, T4, Introline, Premium Audio, extra getint glas achterportieren, stoelverwarming, sport chassis, Black Sapphire Metallic, 18"; Taranis velgen
V60 Momentum - T3, Business Pack Pro
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
Gebruikersavatar
D2
3rd Gear member
Berichten: 361
Lid geworden op: 01.09.2012 - 17:58

pvdwaal schreef: II) mijn dealer deed moeilijk over upgrade naar 18" ivm bijtelling en mogelijke naheffing bij eventuele controlle... hoe ervaren jullie dat bij je eigen dealer? Denk dat ik hoe dan ook voor 18" ga, aangezien ik nu ook rij met 20% bijtelling incl maatje groter naar 18" en zelfs ABT tuning, zonder enige problemen.

V) Diegenenen die hem via Rica hebben gechipped / laten chippen: hoe ging dat met de dealer en/of leasemaatschappij? Mijn dealer deed net als bij 18" heel terughoudend en wil eigenlijk alleen meewerken als leasemaatschappij toestemming geeft. Dit laatste verwacht ik niet ivm fabieksgarantie. Dealer wilde dus niets buiten leasemaatschappij om doen helaas.

Alvast bedankt voor de reacties!
Ik denk dat je dealer er goed aan doet zich hierover goed te informeren bij een jurist oid, want dit zal 'm klanten kunnen kosten. Ik zou in zijn positie volstaan met het informeren en/of waarschuwen, maar volgens mij is dat niet eens nodig. Als de grotere velgen niet af-fabriek, maar als accessoire geleverd worden heeft dit géén invloed op het bijtellingspercentage, of op de bijtelling zelf.

Het zou ook niet erg logisch zijn, ga maar na: Andere bandenmerk, of winterbanden monteren anders dan diegene waarop de auto gehomologeerd is, zou dan eigenlijk ook al een hogere bijtelling moeten opleveren. Of wat als de eigenaar structureel met veel gereedschap e.d. rondrijdt, of met dakdragers? Of met de airco op 16 graden? Of structureel veel te hard? Kortom er zijn teveel zaken van invloed op verbruik en uitstoot om zoiets als de montage van grotere velgen te beboeten.

Maar goed, de mening van een expert in dezen is natuurlijk meer waard. Maar: Op het Autoweekforum heeft iemand een brief van de belastingdienst gepost nav precies deze vraag omtrent grotere wielen vs bijtelling. Het ging daarbij om een focus econetic, maar het principe is niet anders lijkt me. Het antwoord van de belastingdienst is glashelder: Indien de velgen als accessoire gemonteerd worden (dus niet af-fabriek!), heeft dit geen invloed op de bijtelling.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Gebruikersavatar
LightStar
4th Gear member
Berichten: 770
Lid geworden op: 19.11.2012 - 19:51

D2 schreef:
pvdwaal schreef: II) mijn dealer deed moeilijk over upgrade naar 18" ivm bijtelling en mogelijke naheffing bij eventuele controlle... hoe ervaren jullie dat bij je eigen dealer? Denk dat ik hoe dan ook voor 18" ga, aangezien ik nu ook rij met 20% bijtelling incl maatje groter naar 18" en zelfs ABT tuning, zonder enige problemen.

V) Diegenenen die hem via Rica hebben gechipped / laten chippen: hoe ging dat met de dealer en/of leasemaatschappij? Mijn dealer deed net als bij 18" heel terughoudend en wil eigenlijk alleen meewerken als leasemaatschappij toestemming geeft. Dit laatste verwacht ik niet ivm fabieksgarantie. Dealer wilde dus niets buiten leasemaatschappij om doen helaas.

Alvast bedankt voor de reacties!
Ik denk dat je dealer er goed aan doet zich hierover goed te informeren bij een jurist oid, want dit zal 'm klanten kunnen kosten. Ik zou in zijn positie volstaan met het informeren en/of waarschuwen, maar volgens mij is dat niet eens nodig. Als de grotere velgen niet af-fabriek, maar als accessoire geleverd worden heeft dit géén invloed op het bijtellingspercentage, of op de bijtelling zelf.

Het zou ook niet erg logisch zijn, ga maar na: Andere bandenmerk, of winterbanden monteren anders dan diegene waarop de auto gehomologeerd is, zou dan eigenlijk ook al een hogere bijtelling moeten opleveren. Of wat als de eigenaar structureel met veel gereedschap e.d. rondrijdt, of met dakdragers? Of met de airco op 16 graden? Of structureel veel te hard? Kortom er zijn teveel zaken van invloed op verbruik en uitstoot om zoiets als de montage van grotere velgen te beboeten.
Mijn collega had op zijn 14% 16" velgen en wou graag 17" als hij dit zou doen dan moest hij meer gaan betalen voor de auto (Velgen als accessoire), ergens is het wel logisch je krijgt een offerte waar een maat op staat (16" 17") en daar wordt het bedrag op gebaseerd wanneer je dit vervangt voor grotere velgen ben je dus ook grotere banden nodig, zowel zomer als winterbanden zullen dus duurder zijn en worden doorbelast aan de klant..
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
Gebruikersavatar
D2
3rd Gear member
Berichten: 361
Lid geworden op: 01.09.2012 - 17:58

LightStar schreef:Mijn collega had op zijn 14% 16" velgen en wou graag 17" als hij dit zou doen dan moest hij meer gaan betalen voor de auto (Velgen als accessoire), ergens is het wel logisch je krijgt een offerte waar een maat op staat (16" 17") en daar wordt het bedrag op gebaseerd wanneer je dit vervangt voor grotere velgen ben je dus ook grotere banden nodig, zowel zomer als winterbanden zullen dus duurder zijn en worden doorbelast aan de klant..
Ja, het leasebedrag zal omhoog gaan, en -indien af-fabriek besteld- de cataloguswaarde en dus de bijtelling, en evt het bijtellingspercentage ook. Bij montage als accessoire zal het echter alleen z'n weerslag hebben op het leasetarief, accessoires doen niet mee in de cataloguswaarde.

Hier btw het verlossende antwoord van de Belastingdienst waar ik eerder over sprak:

Afbeelding
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Cavallino
4th Gear member
Berichten: 777
Lid geworden op: 14.07.2008 - 22:23

III) Premium Sound is wat mij betreft een aanrader, mits je de equalizer goed afstemt (meer hoog, iets minder midden). Het systeem zit in mijn V40 en het vergelijkingsmateriaal is de S60 met HP Sound van mijn pa, volgens mij hetzelfde systeem als in de V40. HP sound is niet verkeerd, zolang je Premium niet gehoord hebt; veel ruimtelijker en rijker en hoorbaar meer reserve. Trillende deurpanelen komen sporadisch voor, dit is zelf op te lossen door wat vilt onder tussen de deur en de bekleding te klemmen.
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Gebruikersavatar
pvdwaal
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 28.04.2013 - 22:38

Mensen, dank jullie voor de antwoorden tot zover :)

I + II)
Ja ik weet uiteraard dat de prijs 18" banden hoger is en dat leasebedrag hierdoor omhoog gaat. De vraag ging er idd alleen over of dat de bijtelling van 14% intakt blijft of niet bij een grote maat als accesoire.

Maar dit is nu meer dan voldoende bantwoord! Ik zal dit ook doorgeven aan de dealer, zodat hij andere klanten ook op een correctie wijze kan informeren.
Het gaat nu zeker 18" worden. Voor de A3 scheelde dit slechts 5,60 netto per maand extra aan bijtelling :) Ik ga de offerte molen dus weer flink aanzwengelen voor nette prijs / bandmark- type verhouding.


III)
Mbt Premium...ik neig inderdaad steeds meer om deze te bestellen, al blijft het een redelijk dure optie. Mochten mensen me nog meer weten te overtuigen... graag :)

IV)
Verder blijft het jammer van de achterlichten... zal met de tijd eens wat rondvragen in de werkplaats. Wellicht dat het ook hier een simpele land-selectie betreft.

V)
zijn er rijders die het alsnog buiten lease om hebben gedaan of gaan doen?
of werken alle dealers "tegen" of dit punt?
V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)

- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40678
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

V)
De leasemaatschappij is eigenaar van de auto. De dealer zal dus altijd toestemming aan de eigenaar moeten vragen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
D2
3rd Gear member
Berichten: 361
Lid geworden op: 01.09.2012 - 17:58

pvdwaal schreef:III)
Mbt Premium...ik neig inderdaad steeds meer om deze te bestellen, al blijft het een redelijk dure optie. Mochten mensen me nog meer weten te overtuigen... graag :)
Ik zou 'm zeker nemen. Als je om gadgets geeft is die meerprijs m.i. sowieso gerechtvaardigd. Zelf heb ik 'm niet, maar met de huidige 14% zou ik 'm zeker genomen hebben. De High Performance bevalt echter ook al zeer goed, mbv de vijfbands equalizer kun je 'm wat mij betreft ook goed genoeg afstellen. Soms denk ik alleen dat 'ie nog wat krachtiger zou mogen zijn, omdat ook op max volume de muziek kraakhelder uit de speakers komt. En dan komt Premium Sound om de hoek kijken. Maar of je oren ook meer vermogen willen...? Premium heeft volgens mij ook een aantal van die voorgebakken equalizerprofielen, kan ook leuk zijn.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Gebruikersavatar
pvdwaal
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 28.04.2013 - 22:38

Ik hoop dat de dealer binnenkort een klant heeft met Premium audio. Hij zou mij bellen zodat ik het verschil kon horen.

Maar ik denk dat ik inderdaad voor deze upgrade ga, aangezien ik best wel van muziek hou. Het kost me 4,- p/m netto extra, dus daar kan ik zeker mee leven :)

Toch nog een vraag over de standaard meegeleverde banden. Ik kan nergens terugvinden welk merk en type deze zijn. Kan iemand mij dit alsnog vertellen? (dan kan ik zelf een beetje bepalen of de inruilwaarde redelijk is)

Die tuning zal ik inderdaad maar snel vergeten. Was ik al bang voor, al wacht ik alsnog even reactie leasemaatschappij af.
Gebruikersavatar
D2
3rd Gear member
Berichten: 361
Lid geworden op: 01.09.2012 - 17:58

Op de 17" Mannanvelgen zitten als zomerband Pirelli Cinturato's. Aangezien de R-Design standaard dezelfde bandenmaat heeft neem ik aan dat die op dezelfde banden geleverd wordt. Als winterband levert mijn dealer op deze velg standaard Vredestein Wintrac Extremes.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12282
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Bandenmerkenkeuze is er niet, het is altijd een A merk (in de goede maat/spec ;o)
Gebruikersavatar
JimV.
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 07.02.2013 - 16:48

Premium Sound is zeker een aanrader, ik heb het zelf mogen ervaren in een V40 van Bangarage Amsterdam. Heb er 5 minuten in gezeten (net daar voor in een V40 met High Performance audio) en dan merk je het verschil wel. Dit was voor mij overtuigend genoeg om het te bestellen.
V40 D2 R-Design MY13, Titanium grey, Introline met Premium sound, Dynamic line, Volvo alarm klasse 3, Verwarmbare voorruit, Regensensor.
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

Meerprijs premium audio is E 600. Met 14% bijtelling betekent dat iets van E 35 per jaar netto. E 3,-- per maand. Waar doe je moeilijk over?!
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Cavallino
4th Gear member
Berichten: 777
Lid geworden op: 14.07.2008 - 22:23

18 inch is Michelin Pilot Sport 3
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12282
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Daar zou ik geen weddenschap op aangaan
Mike Philippens
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
Locatie: Gorinchem

JimV. schreef:Premium Sound is zeker een aanrader, ik heb het zelf mogen ervaren in een V40 van Bangarage Amsterdam. Heb er 5 minuten in gezeten (net daar voor in een V40 met High Performance audio) en dan merk je het verschil wel. Dit was voor mij overtuigend genoeg om het te bestellen.
Is in de V40 de Premium écht zoveel beter? Ik heb nu een C30 (er komt een V40) met High Performance en heb die gekozen omdat 'iedereen' riep dat de Premium kampte met te weinig bas en de HP eigenlijk net zo goed, zo niet beter was.
Is dat anders met de V40? Ik zit voor (stereo) muziek niet zo te wachten op nep-surround als dat mijn geluid verkracht eerlijk gezegd. Ik ben daar nogal een zeikerd in ;)
Afbeelding
Cavallino
4th Gear member
Berichten: 777
Lid geworden op: 14.07.2008 - 22:23

Mike Philippens schreef:
JimV. schreef:Premium Sound is zeker een aanrader, ik heb het zelf mogen ervaren in een V40 van Bangarage Amsterdam. Heb er 5 minuten in gezeten (net daar voor in een V40 met High Performance audio) en dan merk je het verschil wel. Dit was voor mij overtuigend genoeg om het te bestellen.
Is in de V40 de Premium écht zoveel beter? Ik heb nu een C30 (er komt een V40) met High Performance en heb die gekozen omdat 'iedereen' riep dat de Premium kampte met te weinig bas en de HP eigenlijk net zo goed, zo niet beter was.
Is dat anders met de V40? Ik zit voor (stereo) muziek niet zo te wachten op nep-surround als dat mijn geluid verkracht eerlijk gezegd. Ik ben daar nogal een zeikerd in ;)
Het HP systeem in de C30 is inderdaad anders (en wat mij betreft beter) dan het HP systeem in de V40. Voor zover ik heb kunnen nagaan betreft het ook een andere leverancier (V40 - Harmann Group, C30 was meen ik Alpine - Dynaudio, ook voor het HP systeem).
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Plaats reactie

Terug naar “V40”