radiator lek v70
Geplaatst: 02.05.2013 - 18:10
Hallo beste mensen,
rijdt nu alweer sinds oktober 2012 in mijn v70 uit 1999, tot nog toe zonder veel problemen deze 25000 km, die ik er mee reed.
Toch kwam er een gebrek aan het licht toen ik in de winter terugreed
van Italie, parkeerde onderweg de auto in een garage van een hotel, omdat het weer te slecht werd maakte ik een tusenstop.
het had klink gevroren die nacht , en toen ik de auto uit de garage reed, waar het ook onder nul bleek, lag er een plasje koelvloeistof .
Bleek dus van mijn v70.
En zo sukkelde het door de winter, steeds beetje bijvullen, maar een garage check leverde niks op, ook niet met druk op het koe3lsysteem gezet, geen lek,,,althans met een relatief warme motor.
Het lekken gebeurt alleen nadat motor koud word,,,heel koud dus, met temp. onder nul of er net boven., Ook bij het starten bij lage temp, de eeste minuten zie ik wat lekken.
Nu zag ik laatst in het koelreservoir, allemaal kleine glittertjes zweven
in de keolvloeistof.
Mijn vermoeden is, dat er ooit zo'n Radiator SEAL PIL, in is gedaan, en dat die nu door de kou, weer is losgeraakt.
Is zo'n SEAL PIL, zonder nadelige gevolgen voor de rest van het koel/verwarmingssysteem weer opnieuw eens toe te passen., of is dat echt af te raden ?
Ps. Mijn verwarming heeft het altijd goed gedaan, ook dus met die SEAL restanten erin, behalve als er teveel koelvloeistof kwijt is, dan krijg ik
geen warme lucht.
rijdt nu alweer sinds oktober 2012 in mijn v70 uit 1999, tot nog toe zonder veel problemen deze 25000 km, die ik er mee reed.
Toch kwam er een gebrek aan het licht toen ik in de winter terugreed
van Italie, parkeerde onderweg de auto in een garage van een hotel, omdat het weer te slecht werd maakte ik een tusenstop.
het had klink gevroren die nacht , en toen ik de auto uit de garage reed, waar het ook onder nul bleek, lag er een plasje koelvloeistof .
Bleek dus van mijn v70.
En zo sukkelde het door de winter, steeds beetje bijvullen, maar een garage check leverde niks op, ook niet met druk op het koe3lsysteem gezet, geen lek,,,althans met een relatief warme motor.
Het lekken gebeurt alleen nadat motor koud word,,,heel koud dus, met temp. onder nul of er net boven., Ook bij het starten bij lage temp, de eeste minuten zie ik wat lekken.
Nu zag ik laatst in het koelreservoir, allemaal kleine glittertjes zweven
in de keolvloeistof.
Mijn vermoeden is, dat er ooit zo'n Radiator SEAL PIL, in is gedaan, en dat die nu door de kou, weer is losgeraakt.
Is zo'n SEAL PIL, zonder nadelige gevolgen voor de rest van het koel/verwarmingssysteem weer opnieuw eens toe te passen., of is dat echt af te raden ?
Ps. Mijn verwarming heeft het altijd goed gedaan, ook dus met die SEAL restanten erin, behalve als er teveel koelvloeistof kwijt is, dan krijg ik
geen warme lucht.