Twee vraagjes m.b.t. draagarmen vervangen?
Geplaatst: 05.05.2013 - 21:39
Ik heb zo'n beetje alle forumberichten over het vervangen van draagarmen gelezen, maar heb toch nog twee vragen; zie onderaan dit bericht.
Onlangs wilde ik mijn S60 (MY 2001)laten uitlijnen krijg ik de mededeling dat ze dat niet willen doen omdat uit controle bleek de draagarmrubbers kapot zijn .... *(#&^%@....
Op zich ben ik natuurlijk erg blij dat ze daar éérst naar kijken vóórdat er klakkeloos uitgelijnd wordt, maar ik heb ze 2,5 jaar (ca. 40.000 km) geleden pas vervangen :-x
Die actie was niet zo succesvol zal ik maar zeggen: tijdens het monteren van de draagarmen de homokineet uit elkaar getrokken :oops: en naar nu blijkt rubbers van inferieure kwaliteit gebruikt... :?
Affijn, opnieuw aan het klussen dus... PU-bussen lijken me te veel trillingen door te geven en origineel is best wel duur en heeft ook niet direct een geweldige reputatie wat betreft levensduur. Na flink wat leeswerk over draagarmen heb ik nu draagarmen van Lemförder besteld, schijnt zo'n beetje het beste te zijn wat er is. Ik ga meteen de baksteun vervangen, want ook die is overleden.
Ik heb uiteraard zo'n beetje alle forumberichten hieromtrent gelezen, maar ik vraag me toch nog twee dingen af:
Bij voorbaat dank voor de antwoorden.
Onlangs wilde ik mijn S60 (MY 2001)laten uitlijnen krijg ik de mededeling dat ze dat niet willen doen omdat uit controle bleek de draagarmrubbers kapot zijn .... *(#&^%@....
Op zich ben ik natuurlijk erg blij dat ze daar éérst naar kijken vóórdat er klakkeloos uitgelijnd wordt, maar ik heb ze 2,5 jaar (ca. 40.000 km) geleden pas vervangen :-x
Die actie was niet zo succesvol zal ik maar zeggen: tijdens het monteren van de draagarmen de homokineet uit elkaar getrokken :oops: en naar nu blijkt rubbers van inferieure kwaliteit gebruikt... :?
Affijn, opnieuw aan het klussen dus... PU-bussen lijken me te veel trillingen door te geven en origineel is best wel duur en heeft ook niet direct een geweldige reputatie wat betreft levensduur. Na flink wat leeswerk over draagarmen heb ik nu draagarmen van Lemförder besteld, schijnt zo'n beetje het beste te zijn wat er is. Ik ga meteen de baksteun vervangen, want ook die is overleden.
Ik heb uiteraard zo'n beetje alle forumberichten hieromtrent gelezen, maar ik vraag me toch nog twee dingen af:
- - Zou het helpen om de veerpoot te spannen? Het lastigste deel van de klus is immers het terugplaatsen van de fuseekogel in de draagarm. Als de veer gespannen is lijkt me dat makkelijker te gaan
- Moet de stuurkogel nou wél of níet los?
Bij voorbaat dank voor de antwoorden.