Pagina 1 van 2

Verlagen c30 R-design

Geplaatst: 06.05.2013 - 12:10
door Calimero
Onlangs mijn auto helemaal gepoetst. Ziet er weer super uit, maar mis toch iets...aangezien ik een R-design heb is deze (volgens mij) 1cm verlaagd en staat deze op 17inch Serapis velgen. Er zitten lederen kuip stoelen in, vind m nu al stug (lees lekker sportief), maar zou dit met 3,5cm verlagen, niet te extreem worden?
Wil dan puur en alleen de veren vervangen, zodat ik mijn originele schokbrekers behoudt..iemand hier ervaring mee?

Geplaatst: 06.05.2013 - 12:28
door edraket
Denk niet dat de auto nog eens 3,5 cm omlaag komt tov R-design. Denk eerder hooguit 2 cm als je dat al haalt. R-design schokbrekers zijn ook stugger als origineel, dus moet geen probleem zijn met verlagingsveren.

Geplaatst: 06.05.2013 - 15:09
door VolvoTech
oeh! heb je wel eens met 4 man in een C30 een drempel genomen?
Ik moet dan al akelig opletten dat ik mijn bodempanelen niet schaaf.
(Dat is welliswaar bij een drivE (die heet extra bodempanelen!)) maar ik weet niet hoeveel verder jij nog kunt!
Zou het eerst eens proberen met 4 man er in...

Geplaatst: 06.05.2013 - 17:58
door Calimero
Das ook weer waar....wacht nog wel effe de ervaringsdeskundigen af...thx iig voor t meedenken...

Geplaatst: 06.05.2013 - 18:09
door Paul
Zou het ook echt niet doen, ben zo blij dat ik met de rode nu over drempels kom waar ik met mijn zwarte echt niet overheen kwam.

Geplaatst: 06.05.2013 - 21:23
door Calimero
Zou die paar cm dat dus verknallen...misschien dan toch maar niet doen dus!!!

Geplaatst: 26.05.2013 - 09:18
door Calimero
Toch zit ik er nog steeds aan te denken om te doen...denk dan aan de 30mm verlagingsveren. Is er niemand die hier ervaring mee heeft en evt foto's kan aten zien en de ervaringen delen...vind t nl toch wel afbreuk doen aan de verder schitterende wagen...

Geplaatst: 27.05.2013 - 01:03
door svenson
Ik heb de mijne ook verlaagt met een schroefset van AP, volledig naar beneden geschroeft (vooraan 30mm gezakt, achteraan 70mm gezakt) op 18" Atreus
en ik heb niet zo veel last van drempels en ik vind het persoonlijk beter rijden dan met mijn verlagingsveren van volvo die waren harder dan mijn schroefset.

Geplaatst: 27.05.2013 - 07:56
door Calimero
Heb je ook een foto's svenson?
Welke verlagingsveren had je dan? Was dat optisch wel al voldoende of ben je puur voor rijkwaliteiten overgestapt op de veel duurdere schroefset?
Toevallig ook een R-design?

Geplaatst: 27.05.2013 - 09:04
door mr_cox
Ik geloof dat een 5 cilinder 2cm lager ligt dan normaal ivm standaard sport onderstel. Dat ziet er prima uit op 17 inch, blijft comfortabel en drempels zijn normaal te nemen.

Kun je daar niet voor kijken?

Geplaatst: 27.05.2013 - 09:21
door Rutger
Ik heb een V50 Drive en die vering is boterzacht vergeleken met mijn C30. Dat verschil merk je goed.

Ik vind nu soms mijn C30 al hard geveerd, moet er niet aan denken dat die lager komt te liggen en nog stugger wordt. Maar het staat wel heel mooi!

Geplaatst: 28.05.2013 - 12:07
door Xanthine
Ik heb 2 sets verlagingsveren te koop, met TUV attest. EIbach & Elevate.

Ik heb nu zelf een schroefkit eronder, tot op het laagste. Alleen met stoepranden en hoge drempels heb ik problemen :p maar ervoor met die vering, kon ik overal nog zonder probleem over.

Geplaatst: 28.05.2013 - 12:17
door Bas1982
setje veren van eibach heb ik er nu onder (s40) en met 17" staat dat goed. Comfort van de eibach is perfect. Nu ik zomers op 19"rij wil ik ook een schroefset gaan monteren, maar twijfel door de vele drempels of ik nog wel lager wil. Met 4 man in de auto zitten is geen probleem bij mij.

Maar verlagen kan goed hoor, wel een goed merk pakken anders is comfort wel helemaal weg. Eibach heeft mij op meerdere auto's al veel plezier bezorgd. (wel opletten ze verkopen 2 types)

Geplaatst: 28.05.2013 - 20:12
door svenson
Calimero,

ik heb AP steken volledig laten zakken en zoals Xanthine al zij drempels en stoepranden moet je oppassen ...
ik ben overgestapt omdat ik lager wou liggen, ik rij er nu- al eventjes mee rond en voel dat mij comfort verbeterd is ( tegen mijn verbazing in).
ik rij met een "r-design" (zie foto)

Afbeelding

Geplaatst: 29.05.2013 - 09:27
door Calimero
Ziet er erg goed uit...
@Xanthine, heb je foto van hoe die met de Eibach zakte? Je bent per slot van rekening overgestapt op schroefset, maar dat vind ik gewoon te duur worden....Is de schroefset van Eibach ook geschikt voor mijn 1.8 benzine???

Geplaatst: 29.05.2013 - 09:51
door svenson
Dat maakt uit voor het gewicht van de auto de veren die onde de mijne steken 1.6D kan je niet onder nen 2.0 of onder nen D5 steken

Geplaatst: 29.05.2013 - 09:55
door Calimero
svenson schreef:Dat maakt uit voor het gewicht van de auto de veren die onde de mijne steken 1.6D kan je niet onder nen 2.0 of onder nen D5 steken
Mijn reactie was voor Xanthine....of de eibach set ook op mijn auto past?!?! Zie m nl niet op het forum te koop staan...dus weet niet of het de goede voor mij is.

Geplaatst: 03.06.2013 - 22:59
door Xanthine
Mijn EIbach set is al verkocht. Maar nieuwe kan je best op amazon.de kopen. Bij zoeken volvo c30 eibach ingeven, en dan kijken dat jou motor erbij staat.

Maar wees gewaarschuwd, ik heb nu mijn 2de aandrijfas stuk op 6 maanden tijd, volgens de garage door de verlaging.

Geplaatst: 03.06.2013 - 23:32
door Calimero
Xanthine schreef:Mijn EIbach set is al verkocht. Maar nieuwe kan je best op amazon.de kopen. Bij zoeken volvo c30 eibach ingeven, en dan kijken dat jou motor erbij staat.

Maar wees gewaarschuwd, ik heb nu mijn 2de aandrijfas stuk op 6 maanden tijd, volgens de garage door de verlaging.
Ligt dat niet aan een te lage ET waarde van je velgen?

Geplaatst: 03.06.2013 - 23:59
door Xanthine
Denk het niet, waren tot voor kort de standaard 17" volvo velgen.