Pagina 1 van 1

impuls kabel

Geplaatst: 17.05.2006 - 21:45
door tafa
hoi wie kan me helpen met het vinden van het impuls kabel bij een volvo S60 bj2002 heb ergens gelezen dat je het kan vinden links onder bij de bestuuders kant ( links unterm Armaturenbrett, CEM 4 / 56 Stecker D, PIN 10 ) maar zie daar alleen maar een houder met relais op is dat de juiste stekker of moet ik nog verder zoeken alvast bedankt voor alle moeite hier

Geplaatst: 17.05.2006 - 23:48
door louis
Links aan de bestuurderskant zit onder het dashboard een kast met o.a diverse relais.
Je kunt deze kast makelijk losmaken door de witte beugel links aan de zijkant iets naar buiten te buigen. Hierdoor ontgrendel je de kast en kan je hem gewoon los naar beneden trekken.

Op de kast zit een zwart kapje met een bout erin. Onder dit kapje zit een stekkerblok. Bout losdraaien en stekkerblok eruit trekken.
De stekker is aan de binnenkant genummerd. Positie D10 is dus makelijk te vinden(rechts onderaan).
Alleen zit er in de stekker geen draad.
Je neemt een draad die ongeveer even dik is als het lege gaatje in de stekker. Strip deze draad een stukje en steek dit in het lege gat. Buig het gestripte uiteinde om zodat de draad blijft zitten(zorg dat de gestripte draad geen kortsluiting kan maken met de andere pinnetjes). Druk de stekker weer op zijn plek. De draad blijft zo geklemt zitten.

LET OP: voor dat je stekkers gaat lostrekken, haal eerst de pluspool van de accu los. Wacht dan een half uur en trek dan pas de stekker uit de kast.
Monteer dan de draad.
Zet het contact in stand 2 en koppel dan de pluspool weer aan de accu.
Doordat je het contact aan hebt staan staat je verlichting ook aan. Op deze manier vangt je verlichting de piekstroom op die ontstaat bij het vastkoppelen van je accu.

Geplaatst: 18.05.2006 - 00:12
door tafa
nou bedankt voor jou goeie uitleg ga morgen meteen weer verder oh ja toen ik vandaag de accu los koppelde heb ik het niet aangekoppeld hoe jij het heb uitgelegd met de contact op 2 kan dat kwaad groetjes

Geplaatst: 18.05.2006 - 20:15
door Gast
tafa schreef:nou bedankt voor jou goeie uitleg ga morgen meteen weer verder oh ja toen ik vandaag de accu los koppelde heb ik het niet aangekoppeld hoe jij het heb uitgelegd met de contact op 2 kan dat kwaad groetjes
Men zegt van wel, ivm piekspanning op de computer(s).
Nog niet meegemaakt.
Geen storingen? Geluk? Misschien wel :P

Geplaatst: 18.05.2006 - 20:57
door tafa
hoi gelukkig geen problemen met electrische storingen maar zal daar wel rekening meehouden voor in de toekomst want tegenwoordig zitten ze allemaal vol met electronica en raad eens vandaag verder gegaan met zoeken naar de impuls maar met jou uitleg was dat een makkie wel goed uitkijken mt het verwijderen van de kabel en weer super voorzichtig zijn met terug plaatsen ik vind het wel jammer dat ze mij bij de volvo dealer niet geholpen hebben met de origienele stekker wat in D10 word geschoven ze hadden het zogezegd opnieuw besteld en dat het 3 tot 4 weken kan duren eerdat zij het binnen hebben nou zolang wachten voor paar stekkers bullshit hun hadden daar gewoon geen zin in om me verder te helpen

Geplaatst: 02.03.2008 - 11:38
door Armin
Ik ben nu bezig met de signaaldraad aan te sluiten.

De CEM kast heb ik gevonden en die witte beugel naar buiten gedrukt, maar er is geen beweging in te krijgen. De kast staat nu naar achter en naar voren wil deze helemaal niet meer.

Wat doe ik fout?

Geplaatst: 02.03.2008 - 14:57
door Armin
De CEM is uiteindelijk los gekomen, ik deed inderdaad iets fout.

De stekker los gehaald en D10 opgezocht, aangesloten en helemaal niets.
Volgens de Navigatie sta ik stil.

Als ik alles goed had begrijpen moet ik dit gaatje gebruiken:

Afbeelding

Geplaatst: 02.03.2008 - 16:51
door hansk
Hallo forumleden , wat is het doel / nut van de impulskabel , wat ga je daarmee doen ?
Groeten hans

Geplaatst: 02.03.2008 - 16:56
door Armin
Het doel van de impulskabel is om je vaste navigatie te laten weten hoe hard je rijdt. Zo berekend een vast navigatie systeem icm met de gps de route

Geplaatst: 02.03.2008 - 20:44
door VolvoTech
Speed pulse is ook te vinden achter je HU.
Pin 4 van de Groene stekker!

Groet
Bob

Geplaatst: 02.03.2008 - 22:10
door Armin
VolvoTech schreef:Speed pulse is ook te vinden achter je HU.
Pin 4 van de Groene stekker!

Groet
Bob
Maar ik heb geen HU. Ik zal morgen ff kijken maar zover ik weet, en lees, zit er niet standaard op de groene stekker een speedpulse.

Geplaatst: 02.03.2008 - 22:39
door VolvoTech
Gaat toch om je S60 bj2002? Dan zou die er moeten zitten...

Geplaatst: 03.03.2008 - 10:57
door Armin
VolvoTech schreef:Gaat toch om je S60 bj2002? Dan zou die er moeten zitten...
Ik heb net gekeken maar op pin 4 van de groene stekker zit helemaal niets. Ik zal dus weer de CEM los moeten halen en kijken waarom ik niets heb op D10 of ik heb het helemaal verkeerd gedaan en heb ik wel op een 10 aangesloten maar niet op D10.

Geplaatst: 03.03.2008 - 11:14
door VolvoTech
@armin, zit er wellicht een splitter aan de kabel op de plek van de HU? Vaak als er een andere radio dan een HU in zit, dan wordt de kabel gesplit naar "euro stekkers" en zit er iets verder naar achteren in de "boom" nog een groene stekker waar de draad wel aan zit.

Geplaatst: 03.03.2008 - 11:33
door Armin
VolvoTech schreef:@armin, zit er wellicht een splitter aan de kabel op de plek van de HU? Vaak als er een andere radio dan een HU in zit, dan wordt de kabel gesplit naar "euro stekkers" en zit er iets verder naar achteren in de "boom" nog een groene stekker waar de draad wel aan zit.
Klopt, er zit inderdaad van de originele Volvo stekker een verloop naar de ISO stekker. Maar op de originele stekker zit op pin 4 helemaal niets.

Ik heb net de accu polen eraf getrokken en haal straks de CEM maar weer naar onder, en ga maar weer eens kijken of er op de stekker van CEM letters staan, de 10e pin heb ik gevonden, maar nu nog de juiste stekker D dus.

Geplaatst: 03.03.2008 - 11:44
door Armin
louis schreef: LET OP: voor dat je stekkers gaat lostrekken, haal eerst de pluspool van de accu los. Wacht dan een half uur en trek dan pas de stekker uit de kast.
Monteer dan de draad.
Zet het contact in stand 2 en koppel dan de pluspool weer aan de accu.
Doordat je het contact aan hebt staan staat je verlichting ook aan. Op deze manier vangt je verlichting de piekstroom op die ontstaat bij het vastkoppelen van je accu.
Tip!! Laat je kofferbak open staan, of doe iets in de slotvanger, want als je kofferklep in het slot valt krijg je 'm volgens mij niet meer open als er geen spanning meer op staat.

Geplaatst: 03.03.2008 - 14:42
door Armin
Het is gelukt. alles aangesloten en het werkt als in de 850.

Geplaatst: 22.03.2011 - 00:48
door MSG
VolvoTech,

Hallo Bob,

Zit er ook een speedpulsekabel in een v70 2005 op een groene stekker? Nu hu850. Heb trouwens het tweedehands setje gekocht pc5200 met imitatiescherm.

MSG

Geplaatst: 22.03.2011 - 09:18
door VolvoTech
Nee op de stekker van de HU waar ook de spanning op zit zit GEEN pulse.
Als die nog analoog in je auto aanwezig is, zit die op de CEM.