Pagina 1 van 1
Gekraak
Geplaatst: 13.05.2013 - 14:02
door johnvlada
Bij het optrekken en afremmen hoor ik telkens een gekraak vooraan. Ben hiervoor bij de dealer geweest. Hun oplossing: het vervangen van de beide aandrijfassen (1259 euro), wat inmiddels is gebeurd. Nu enige weken later hoor ik het gekraak opnieuw, minder dan voorheen, maar toch nog steeds hetzelfde geluid. Hoor dit ook bij het nemen van een scherpe bocht.
Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn ?
Ik ga natuurlijk contact opnemen met de dealer maar zou het waarderen indien iemand me reeds op weg kan helpen.
Bij voorbaat dank !
Geplaatst: 14.05.2013 - 11:40
door oudegroen
Klinkt als iets dat met een stabilisatorstang te maken heeft. Of draagarmrubbers, of een stuurkogel of fuseekogel. Vervangen van aandrijfassen bij gekraak vind ik gek. Als ze tikken is het een ander verhaal, maar ik heb nog nooit van krakende aandrijfassen gehoord. Ik ben bang dat je dealer er flink naast zat. Welke dealer was het?
Gr.
Geplaatst: 15.05.2013 - 20:00
door DannyB
Ik heb het gekraak ook, maar alleen bij maximale stuuruitslag. Heb er nog niet naar gekeken. Misschien vertanding aandrijfas of veerpootlager? Aandrijfas zelf lijkt me ook niet.
Geplaatst: 13.06.2013 - 22:27
door DannyB
@ Johnvlada, inmiddels de oorzaak gevonden?
Geplaatst: 15.06.2013 - 10:42
door johnvlada
Ik ben terug geweest naar de dealer en hem gezegd dat het gekraak minder is geworden maar nog steeds aanwezig. Vervolgens een ritje gemaakt. Ook hij hoorde het, maar vond het niet storend (kwestie van de radio wat luider te zetten). Dit is niet de eerste aanvaring die ik heb met een dealer. Telkens komt het erop neer dat de geboden service en expertise ronduit ondermaats zijn. Voor een totaal bedrag van 1350 euro verwacht ik dat zowel de diagnose als ook de uitvoering van de reparatie in orde zijn.
Om nog een ander voorbeeld aan te halen van eerder dit jaar. De airco werkte niet meer (koeling + een metaalachtig geluid bij aanslaan), dus derhalve naar de dealer. Ze hebben enkel wat gas bijgevuld zonder verder na te gaan of er iets anders scheelde. Kort daarop naar het zuiden van Europa, en wat blijkt, de airco laat het weer afweten. Bon, terug naar de dealer en het hele probleem nogmaals uitgelegd met het vriendelijk verzoek de zaken grondig na te kijken. Zo gezegd, zo gedaan. Nu, drie weken later merk ik dat de koeling vermindert en dat het metaalachtig geluid bij aanslaan weer aanwezig is. Dus, volgende week terug in de hoop dat ze het nu wel definitief kunnen repareren voor we vertrekken naar het zonnige zuiden. Nog een voorbeeld - de keren dat ik na een onderhoud niet terug moet gaan omdat er iets is vergeten of niet gewoonweg niet is nagekeken (op mijn verzoek), kan ik op de vingers van 1 hand tellen !
Ik hoor u al zeggen, ga dan naar een andere dealer. Het is al de derde op rij die ik bezoek (in de afgelopen 10 jaar) en overal kom ik gelijkaardige zaken tegen. Ik heb de indruk dat Volvo zich wil profileren als premium merk, maar dat men op het terrein, in de praktijk, schromelijk tekort schiet. De reden van mijn wedervaren - Murphy, brute pech of een chronisch gebrek aan professionalisme ? Ik ga, na vele nare ervaringen, voor het laatste !
Onze tweede auto is een Bmw en ook daar gaat er wel eens iets kapot. Maar het verschil in professionaliteit tussen de twee is gigantisch. Ik heb dit al meerdere malen kunnen vaststellen. Ben zelf geen fan van Bwm (auto vrouw), maar na meer dan 10 jaar Volvo dealer perikelen begin ik er aan te denken om bij een volgende aankoop het Volvo station maar over te slaan. En ik vind dat, uit de grond van mijn hart, een verschrikkelijke gedachte omdat ik een Volvo uitermate comfortabel vind, een dijk van een auto zonder al teveel poespas. Jammer van de geboden service, dat verpest bijna mijn hele Volvo beleving.
Tot slot, excuus voor het ' tekeergaan', maar het moest me gewoon even van het hart.
Geplaatst: 15.06.2013 - 11:59
door mad
johnvlada schreef: Ook hij hoorde het, maar vond het niet storend (kwestie van de radio wat luider te zetten).
Ik had hem ter plekke uit de auto gezet... :x en wees gerust, er zijn absoluut GOEDE dealers te vinden.
Geplaatst: 17.06.2013 - 11:35
door Freaky Frank
johnvlada schreef:Ik ben terug geweest naar de dealer en hem gezegd dat het gekraak minder is geworden maar nog steeds aanwezig. Vervolgens een ritje gemaakt. Ook hij hoorde het, maar vond het niet storend (kwestie van de radio wat luider te zetten). Dit is niet de eerste aanvaring die ik heb met een dealer. Telkens komt het erop neer dat de geboden service en expertise ronduit ondermaats zijn. Voor een totaal bedrag van 1350 euro verwacht ik dat zowel de diagnose als ook de uitvoering van de reparatie in orde zijn.
Om nog een ander voorbeeld aan te halen van eerder dit jaar. De airco werkte niet meer (koeling + een metaalachtig geluid bij aanslaan), dus derhalve naar de dealer. Ze hebben enkel wat gas bijgevuld zonder verder na te gaan of er iets anders scheelde. Kort daarop naar het zuiden van Europa, en wat blijkt, de airco laat het weer afweten. Bon, terug naar de dealer en het hele probleem nogmaals uitgelegd met het vriendelijk verzoek de zaken grondig na te kijken. Zo gezegd, zo gedaan. Nu, drie weken later merk ik dat de koeling vermindert en dat het metaalachtig geluid bij aanslaan weer aanwezig is. Dus, volgende week terug in de hoop dat ze het nu wel definitief kunnen repareren voor we vertrekken naar het zonnige zuiden. Nog een voorbeeld - de keren dat ik na een onderhoud niet terug moet gaan omdat er iets is vergeten of niet gewoonweg niet is nagekeken (op mijn verzoek), kan ik op de vingers van 1 hand tellen !
Ik hoor u al zeggen, ga dan naar een andere dealer. Het is al de derde op rij die ik bezoek (in de afgelopen 10 jaar) en overal kom ik gelijkaardige zaken tegen. Ik heb de indruk dat Volvo zich wil profileren als premium merk, maar dat men op het terrein, in de praktijk, schromelijk tekort schiet. De reden van mijn wedervaren - Murphy, brute pech of een chronisch gebrek aan professionalisme ? Ik ga, na vele nare ervaringen, voor het laatste !
Onze tweede auto is een Bmw en ook daar gaat er wel eens iets kapot. Maar het verschil in professionaliteit tussen de twee is gigantisch. Ik heb dit al meerdere malen kunnen vaststellen. Ben zelf geen fan van Bwm (auto vrouw), maar na meer dan 10 jaar Volvo dealer perikelen begin ik er aan te denken om bij een volgende aankoop het Volvo station maar over te slaan. En ik vind dat, uit de grond van mijn hart, een verschrikkelijke gedachte omdat ik een Volvo uitermate comfortabel vind, een dijk van een auto zonder al teveel poespas. Jammer van de geboden service, dat verpest bijna mijn hele Volvo beleving.
Tot slot, excuus voor het ' tekeergaan', maar het moest me gewoon even van het hart.
Ik begrijp je "frustraties" ; heb ook even moeten zoeken voor een goede dealer had gevonden, mijne vorige dealer heeft mij zelfs 12.000 eur gekost wegens een fout van hun die ik in de rechtbank niet heb kunnen aantonen ...
Je hebt ook gelijk over Bmw , je betaalt in uw aankoop wel wat meer maar de service die je achteraf krijgt is dan ook navenant !
Geplaatst: 24.06.2013 - 15:16
door Kruter
Ik kom op dit onderwerp terecht door hetzelfde probleem. Het gekraak begon met maximale stuuruitslag (sturend naar links). Het geluid komt van de rechter voorkant. Nu wordt het heftiger. Ik hoor het op rotondes. Bij hoge verkeersdrempels en wanneer ik gewoon wat stevig optrek.
Mijn garage denkt ook dat het de aandrijfas is. Kost € 450 ex montage! Dan wil ik het wel zeker weten natuurlijk.
Iemand enig idee?
Geplaatst: 24.06.2013 - 18:30
door Thijs
Dit is de reden dat ik zo veel mogelijk zelf doe aan onderhoud. Voor veel geld wil ik dat het goed komt, maar dat gebeurde niet altijd helaas..
Succes verder!
Geplaatst: 24.06.2013 - 18:34
door evert65
Ik had hem ter plekke uit de auto gezet....
+1
Geplaatst: 27.06.2013 - 23:08
door Kruter
Mijn gekraak is opgelost. Eén motorsteun bleek versleten; metaal op metaal. Bij bochten linksom veroorzaakte dit een gekreun, gekraak. De steun vandaag vervangen € 145 en mijn auto is weer fluisterstil!
Geplaatst: 28.06.2013 - 00:40
door sanco
Mooi dat het is opgelost, beter dan 1200 aan assen
Geplaatst: 28.06.2013 - 01:06
door Thijs
Dat scheelt idd nogal op een set aandrijfassen!
Geplaatst: 28.06.2013 - 07:02
door evert65
wat een kluns van een dealer, eerst 1300 toucheren, vervolgens stuurt ie je het bos in, en uiteindelijk blijkt het een motorsteun te zijn.
hebben ze de 1e keer goed gekeken naar je wagen, of naar hun omzetcijfers??
Geplaatst: 28.06.2013 - 11:39
door Kruter
Evert, ik heb nooit 1300 aangerekend gekregen. Misschien haal je twee meldingen door elkaar. Ik werk samen met een kleine garage en ben daar heel tevreden over. Bij de volvo dealer kom ik al lang niet meer, daar ben ik bij de verkoop van deze auto niet goed behandeld.
Geplaatst: 28.06.2013 - 16:22
door evert65
Ben hiervoor bij de dealer geweest. Hun oplossing: het vervangen van de beide aandrijfassen (1259 euro), wat inmiddels is gebeurd.
.....
tja ik lees het zo als het hierboven staat
duss
Geplaatst: 28.06.2013 - 17:05
door R_W
Zijn alleen 2 verschillende members

Geplaatst: 28.06.2013 - 21:47
door evert65
:oops: tja niet gezien dat je het topic van johnnie had gekaapt
Geplaatst: 28.06.2013 - 22:35
door Kruter
Ik ben een kaper van nature
