Pagina 1 van 1
C70 stotteren bij warm blok
Geplaatst: 18.05.2013 - 16:47
door 850sittard
Hallo,
Mijn C70 2.4i uit 2000 stottert wanneer het blok warm is en ik het gas los laat. Ook loopt die niet goed stationair wanneer het blok warm is, koud geen problemen. Ploft ook veel in de uitlaat, dit voel ik ook en ik zie het blok duidelijk flink bewegen als ik de motorkap open doe. Echter bij warm of koud geen verlies van vermogen.
Uitlezen gaf:
Random Multiple Misfire.
Lambasonde voorverwarming Bank1 signaal te hoog
Vervangen:
Bougies
Bobines
Gasklephuis
Koelwatertemperatuurmeter en thermostaat
Motorflush
Olie, lucht en brandstoffilter
Lambdasonde voor kat door originele Denso.
Iemand nog suggesties? Meende dat een plof in de uitlaat een te arm mengsel aan zou geven? Brandstofpomp/luchtmassameter?
kapotte katalysator hoorde ik ook nog van iemand, auto heeft 231000 gelopen
Thnx!
Geplaatst: 20.05.2013 - 16:28
door MarioC70
Gasklephuis storing wellicht,klepspeling goed?
Geplaatst: 20.05.2013 - 17:44
door 850sittard
Gasklephuis storing, geeft die dat niet aan bij het uitlezen?
Hoe controleer je de klepspeling? Zelf te doen of moet dat bij een garage en is dat temperatuursafhankelijk?
Geplaatst: 20.05.2013 - 23:17
door MarioC70
Klepspeling controle is iets waar je ervaring mee moet hebben en veel garage,s,ook Volvo Specialisten,hebben die helaas niet..
Is ongeveer een uur werk die controle..
Gasklepstoring geeft hij niet altijd op,maar ligt eraan waarmee je de boel uitleest.
Geplaatst: 22.05.2013 - 11:14
door 850sittard
Opnieuw uitgelezen.
codes zijn anders:
P0350
P0355
P1670
Eerst de bobine van cilinder 5 vervangen? Of geeft 350 een ander probleem aan? Circuit storing is het dacht ik. Er stond aansturing ontbreekt, ecu wordt me gezegd maar dat lijkt me sterk toch?
Geplaatst: 22.05.2013 - 11:37
door sbv
Nu eens met Vida uit lezen ?
Geplaatst: 22.05.2013 - 18:28
door 850sittard
Zelfde gegevens, echter kwam de informatie erbij:
Storing in circuit
Aansturing bobine cilinder 5 ontbreekt
Misschien toch de ECU?
Geplaatst: 22.05.2013 - 19:12
door MarioC70
Ecu demonteren en de stekkerverbindingen goed controleren,je hebt alleen een speciaal gereedschapje nodig om Ecu te demonteren..
Soms zit het in de aansluitingen...of kabelboom onder de Ecu..
Geplaatst: 22.05.2013 - 21:14
door 850sittard
misschien belangrijk, ik heb net nog in de C70 2.4T van een kennis gereden en wat mij opviel was dat zijn motorblok niet zo warm werd als dat van mij.
Mijn blok wordt tot het 4e streepje onder het rode, meter staat dan redelijk schuin naar boven. Die van hem kwam maximaal tot precies horizontaal.
De 2/3 witte streepjes die mijne warmer wordt zijn precies die streepjes waarbij het motorblok problemen geeft.
Geplaatst: 26.05.2013 - 23:18
door Czeventig
Temperatuurmeter van mij staat horizontaal.
1 keer hoger gehad, toen was de thermostaat kapot
Geplaatst: 27.05.2013 - 18:27
door 850sittard
Heb maar geprobeerd de ecu te resetten, accu eraf een kwartier en dan opnieuw inleren.
Heeft een positieve werking gehad.
Verder de klep die onder in de luchtfilterbox zit die naar mijn idee de verhouding lucht uit t uitlaatspruitstuk en lucht die fris binnenkomt regelt een beetje schoongemaakt. Dit maakte wel veel verschil, auto doet het in t stadsverkeer goed en ook vaker als ik van de snelweg af kom. Echter niet altijd, mijn idee was dan ook probeer die klep nog eens. Ik weer eraan gezeten en weer ging het even goed na de snelweg en nu weer niet meer.
Iemand die weet of het die klep kan zijn? Of iig waarvoor deze is en door wat aangestuurd?