Pagina 1 van 1
Aankoop C70
Geplaatst: 20.05.2013 - 11:50
door SeanPaul
Hallo,
Na veel wikken en wegen heb ik toch voor mijzelf besloten om mijn audi cabriolet met een 2.3 motor in te wisselen voor een volvo c70 coupe of cabriolet. De audi motor is zeer betrouwbaar alleen is de rest van de auto zoals de stuurinrichting en wielophanging een zwak punt. Mijn vraag is dus eigenlijk welke motor ik moet kiezen in een te aan te kopen c70? Ik zal zo'n 18000 tot 22000 km per jaar gaan rijden. Het bouwjaar zal zo rond 2000 liggen dat binnen het budget past. En op of na welke kilometerstand is het aan te raden om hem te kopen ivm onderhoudspunten.
Graag hoor ik wat tips van jullie. Wellicht dat er iemand een interessante te koop weet.
Jp
Geplaatst: 20.05.2013 - 12:41
door robert31
Alvast succes met de zoektocht! Even kort gezegd lijkt de 2.3 de sterkste motor. Verder komen de meeste gebreken rond de 200.000 dus ver ervoor of ruim erna kopen. Of een potje onderhoud reserveren. Bekende punten zijn de draagarmen. Carterontluchting is een bekend probleem [verstopt]. Onderhoud is een heel belangrijk punt zoals bij alle auto's. Zorg dat je de historie weet. 2.0 motoren zijn niet zelden import uit Italie, bijna altijd met lage km standen[al dan niet waar]. Automaten willen nog wel eens de geest geven. Als ze nukkig schakelen wil flushen van de olie vaak een goede oplossing zijn. Verder denk ik maar dat is persoonlijk dat de Audi vergelijkbaar is qua betrouwbaarheid en moet je er nu misschien wat geld tegenaan gooien maar weet je dan wel wat je hebt natuurlijk! Plus dat de aanschaf van de volvo ook geld kost natuurlijk[weet je natuurlijk ook wel!]
Geplaatst: 20.05.2013 - 13:32
door SeanPaul
Bedankt voor de reactie! Ik had inderdaad al vernomen dat een 2.0 meestal uit Italie of Zwitserland afkomstig zijn en meestal het een en ander niet aan klopt. Maar stel als ik er nu een koop met net 205k op de teller. Is dit een do of een don't? Automaat bak is vervangen waar 120k mee is gereden (olie ververst en gereinigd). Waar moet ik een beetje op rekenen met onderhoud per jaar. Voor mijn audi is dit nu het ene jaar 600 en het andere (nu) 1200. Heel wisselend dus. Is dit bij de volvo vergelijkbaar. Kijk als ik nu nog 2000 kwijt ben verspreid over 2-3 jaar dan kan ik hier mee leven als hij daarna uiteraard zonder veel kosten de 300000 kan halen. Alle info is meegenomen.
Mvg
Jp
Geplaatst: 20.05.2013 - 17:43
door 850sittard
ik zou ook opletten of het gasklephuis vervangen is. Reparatie van een paar honderd euro die vaak rond de 200.000km vervangen moet worden. Ik heb zelf de gewone 2.4i, kennis heeft een 2.4T en persoonlijk vind ik dat een fijner motorblok. Verbruik scheelt niet echt veel.
Geplaatst: 22.05.2013 - 12:24
door De_Duuc
bedoel je dan dat ze daar geproduceerd zijn? of dat ze vanuit Italie geimporteerd zijn?
Geplaatst: 22.05.2013 - 12:28
door V480-S60
Vanuit Italië geïmporteerd.
Maar dat is onnodige bangmakerij. Ook in NL is de 2.0T gewoon geleverd af fabriek.
Geplaatst: 22.05.2013 - 21:08
door S80 Executive
Wat is je budget? De mijne (T5 Prestige aut.) is in principe ingeruild, maar wie weet. Volgende week donderdag gaat ie eruit. Hij heeft nu 222.000 km op de teller en het is serieus een geheel storingsvrije auto. Ik kocht hem 2 jaar geleden met 183.000 op de teller. Heeft twee gewone beurtjes gehad en het enige defect was een lek koelvloeistof expansievaatje à E 30,-. Hij heeft bij 202.791 km een preventieve automaatflush gehad, tijdens de forum-flushdag in Varsseveld op 28-04-2012. De bak schakelt nog beter dan ie al deed.
Als je meer info wilt, laat het me weten. Je mag natuurlijk ook via p.m. reageren.
Een paar plaatjes:
