Pagina 1 van 1
Koppeling 2.4T
Geplaatst: 23.05.2013 - 15:19
door kevinwalter
Hey,
Ben ik weer.
Ik heb zelf het gevoel dat de koppeling van mijn V70 2.4T vervangen moet worden. Wil je normaal wegrijden moet je erg slippen met je koppeling. Ook komt hij pas heel laat op. (Ik weet niet of dit normaal is voor een V70 maar hij komt veel later op dan de V50 van mijn pa.)
Ik denk zelf dat ik mijn koppeling ergens in de zomervakantie ga vervangen.
Raden jullie dan ook aan om het vliegwiel mee te nemen? Ik zie dat erg vaak op internet staan namelijk. Heb ik gewoon 1 vliegwiel of een dual-mass? Zie vaak dat deze vragen over diesels gaan. Daar is het wel een dual-mass.
Gr,
Kevin
Geplaatst: 23.05.2013 - 16:22
door edraket
2.4 heeft een dual mass vliegwiel. Goed controleren dus voordat de bak er weer op gaat.
Geplaatst: 23.05.2013 - 18:19
door kevinwalter
edraket schreef:2.4 heeft een dual mass vliegwiel. Goed controleren dus voordat de bak er weer op gaat.
Een 2.4T Benzine? Techdoc zegt namelijk een normaal vliegwiel.
Heb het eens opgezocht op vida. 31259330
En helaas een dual mass vliegwiel. Dat wordt even goed sparen.
Weten jullie hoeveen het ongeveer kost als je dat bij de dealer doet?
Geplaatst: 23.05.2013 - 19:31
door MarioC70
rond de 2100 euro...
Geplaatst: 23.05.2013 - 19:53
door Gast
MarioC70 schreef:rond de 2100 euro...
Zo dat zijn beste prijzen.
Ik kan mij herinneren dat op dit forum nog werd gesproken over bedragen tussen de 1600,- en 1800, euro bij de dealer.
De dealer zou dit in 5 à 6 uur kunnen doen, door hun expertise.
Er zouden zelfs monteurs zijn (als ze zich ff boos maken) die het in 4 uur voor elkaar hebben.

Geplaatst: 23.05.2013 - 19:55
door MarioC70
Die zijn er ook.............

Geplaatst: 23.05.2013 - 20:49
door kevinwalter
Inderdaad, die hele auto koste zoveel bijna. Dat wordt sparen dan.
Hebben jullie nog tips wat echte verschijnselen zijn dat de koppeling op is?
In zn 2 zetten remmen en oplaten komen doet hij wel goed. De motor valt netjes uit.
Geplaatst: 23.05.2013 - 22:06
door edraket
Hoeveel heeft de auto gelopen en is hij gechipt? Normaal gaan deze koppelingen erg lang mee. Check even op lekkage van hulp koppelings cilinder op de bak en de hoofd koppelings cilinder. Als een van deze twee lekt wordt de koppeling ook wat vaag.
Geplaatst: 24.05.2013 - 08:51
door kevinwalter
edraket schreef:Hoeveel heeft de auto gelopen en is hij gechipt? Normaal gaan deze koppelingen erg lang mee. Check even op lekkage van hulp koppelings cilinder op de bak en de hoofd koppelings cilinder. Als een van deze twee lekt wordt de koppeling ook wat vaag.
+-253d KM. Oke, ik weet wel dat hij iets lekte. Niet heel extreem. Ik weet niet exact waar maar ik heb horen zeggen dat dit de krukaskering was. Hij is ook, zo ver ik weet, niet gechipt.
Is dat de Control Cylinder? (31259445)
Geplaatst: 24.05.2013 - 10:08
door Thijs
Mijn auto had bij 130000 km nieuwe platen omdat de koppelingscilinder lek was geraakt.
Geplaatst: 24.05.2013 - 10:48
door kevinwalter
Thijs schreef:Mijn auto had bij 130000 km nieuwe platen omdat de koppelingscilinder lek was geraakt.
Dan is het dus geen overbodige luxe
http://www.skandix.de/en/spare-parts/dr ... r/1025041/
Geplaatst: 24.05.2013 - 12:46
door dennis850estate
kevinwalter schreef:Inderdaad, die hele auto koste zoveel bijna. Dat wordt sparen dan.
Hebben jullie nog tips wat echte verschijnselen zijn dat de koppeling op is?
In zn 2 zetten remmen en oplaten komen doet hij wel goed. De motor valt netjes uit.
de verschijnselen zijn:
trillen bij optrekken
bijgeluiden tijdens bedienen
rammelen
zware bediening (nieuw met kleine teen te bedienen)
slecht doseerbaar, 1 plekje waarop hij aangrijpt
Geplaatst: 24.05.2013 - 13:15
door kevinwalter
dennis850estate schreef:
de verschijnselen zijn:
trillen bij optrekken
bijgeluiden tijdens bedienen
rammelen
zware bediening (nieuw met kleine teen te bedienen)
slecht doseerbaar, 1 plekje waarop hij aangrijpt
Nu ik jou dingen zie. Mijn koppeling trilt inderdaad bij het optrekken. Met wat gas er bij niet echter dan slipt hij te veel.
Hij heeft ook inderdaad 1 ingrijpmoment. Als hij stationair in zijn vrij staat en ik druk de koppeling in hoor ik het ratelen heel minimaal van het vliegwiel. Als ik op youtube naar andere filmpjes kijk hoor ik dat hij een blikkig geluid geeft. Mijne
nog niet.
Verdere symptomen komen niet echt tevoorschijn. Hij is niet zwaarder dan de V50 van mijn vader. Ook geen rare bijgeluiden etc.
Heb jij nog eventuele tips?
Zo snel mogelijk de koppeling vervangen of alles in 1 keer. (Vliegwiel + koppeling)
Geplaatst: 24.05.2013 - 13:49
door dennis850estate
Dat klinkt als einde levensduur. Het dubbel massa hoeft niet stuk te zijn en kan na inspectie blijven zitten. Preventief vervangen is natuurlijk wel mogelijk maar hakt nogal in je budget...
Geplaatst: 27.05.2013 - 12:28
door kevinwalter
dennis850estate schreef:Dat klinkt als einde levensduur. Het dubbel massa hoeft niet stuk te zijn en kan na inspectie blijven zitten. Preventief vervangen is natuurlijk wel mogelijk maar hakt nogal in je budget...
Vandaag even naar de dealer geweest voor dit probleem. Morgen wordt de hydraulische koppeling even ontlucht.
Ze hebben namelijk even een proef ritje gemaakt en vertelde dat alles gewoon goed was. uitgezonderd dat hij zo laag inhaakt. So far so good.