Geplaatst: 23.05.2013 - 12:55
Zijn er al mensen die ervaring hebben met active high beam control?
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Het werkt idd zoals walter omschrijft, ik gebruik het nauwelijks aangezien het systeem wat later terugschakeld dan ik zelf zou doen en ik sowieso een tegenstander ben van het (frequent) gebruik van grootlicht anders dan voor signalering. Het probleem is dat je wanneer je grootlicht afsckaled je enige tijd minder ziet omdat je ogen zich moeten aanpassen en dat gebeurd nu meestal op momenten dat je eigelijk graag juist meer zou willen zien want er zijn medeweggebruikers. Op een verlaten weg in Noord Zweden is dat natuurlijk een ander verhaal.diesel01 schreef:Zijn er al mensen die ervaring hebben met active high beam control?
Hoe reageert het "oude" systeem op brommers,fietsers en voetgangers?NielsPHEV schreef:Het werkt idd zoals walter omschrijft, ik gebruik het nauwelijks aangezien het systeem wat later terugschakeld dan ik zelf zou doen en ik sowieso een tegenstander ben van het (frequent) gebruik van grootlicht anders dan voor signalering. Het probleem is dat je wanneer je grootlicht afsckaled je enige tijd minder ziet omdat je ogen zich moeten aanpassen en dat gebeurd nu meestal op momenten dat je eigelijk graag juist meer zou willen zien want er zijn medeweggebruikers. Op een verlaten weg in Noord Zweden is dat natuurlijk een ander verhaal.diesel01 schreef:Zijn er al mensen die ervaring hebben met active high beam control?
Ik weet niet waar je in Nederland woont, maar hier(Drenthe) is er na 21:00 weinig verkeer, ook staat hier niet op elke hoek een lantaarnpaal.NielsPHEV schreef:Het werkt idd zoals walter omschrijft, ik gebruik het nauwelijks aangezien het systeem wat later terugschakeld dan ik zelf zou doen en ik sowieso een tegenstander ben van het (frequent) gebruik van grootlicht anders dan voor signalering. Het probleem is dat je wanneer je grootlicht afsckaled je enige tijd minder ziet omdat je ogen zich moeten aanpassen en dat gebeurd nu meestal op momenten dat je eigelijk graag juist meer zou willen zien want er zijn medeweggebruikers. Op een verlaten weg in Noord Zweden is dat natuurlijk een ander verhaal.diesel01 schreef:Zijn er al mensen die ervaring hebben met active high beam control?
Zeker weten! Automatisch naar rechts vanaf de linker rijstrook zou ook een goede uitvinding zijn voor velentruckingwally schreef:automatisch richting aangeven zou voor vele weggebruikers wel wat zijn lijkt mij.
dat zal wel niet Hakan.rsnhakan schreef:Is Active High Beam control ook mogelijk op oudere modeljaren?
Eerder andersom. Stuurblokkering als er geen richting is aangegevenv60pih schreef:Zeker weten! Automatisch naar rechts vanaf de linker rijstrook zou ook een goede uitvinding zijn voor velentruckingwally schreef:automatisch richting aangeven zou voor vele weggebruikers wel wat zijn lijkt mij.
Voor sommige mensen is richting aangeven echt een onmogelijke opgave... vooral bij VAG rijders valt het mij bovengemiddeld vaak op... sta je weer voor Jan L*l te wachten bij een rotonde of afslag als zo'n drop l*l te beroerd is om richting aan te geven... ik zeg progressief boete systeem met hoge prioriteit voor maken... 1x €150 2e keer €300 3e keer 600 met educatieve maatregel gedrag 4e keer €1200 + half jaar rijontzegging... dan valt het kwartje bij de meesten wel denk ik...VolvoTech schreef:Eerder andersom. Stuurblokkering als er geen richting is aangegevenv60pih schreef:Zeker weten! Automatisch naar rechts vanaf de linker rijstrook zou ook een goede uitvinding zijn voor velentruckingwally schreef:automatisch richting aangeven zou voor vele weggebruikers wel wat zijn lijkt mij.
Dat is ook iets waar ik mij aan stoor - oppakken, in een bolderkar door de straten, midden op het marktplein aan de schandpaal en vervolgens rotte eieren en tomaten. Ben benieuwd hoe snel het dan aangeleerd is, dat richting aangeven.lint schreef:In deze tijd is het kwartje wel een euro geworden, dus als de euro valt!
dbosker schreef:Dat is ook iets waar ik mij aan stoor - oppakken, in een bolderkar door de straten, midden op het marktplein aan de schandpaal en vervolgens rotte eieren en tomaten. Ben benieuwd hoe snel het dan aangeleerd is, dat richting aangeven.