Pagina 1 van 1

Geplaatst: 23.05.2013 - 12:55
door diesel01
Zijn er al mensen die ervaring hebben met active high beam control?

Geplaatst: 23.05.2013 - 13:04
door Walter
wel met de 'oude' versie; die zet grootlicht uit zodra er iets aan komt, werkt super. De nieuwe nog niet, die MY14 auto's rijden toch nog niet?

Geplaatst: 23.05.2013 - 13:12
door diesel01
Oké bedankt!

Geplaatst: 23.05.2013 - 13:26
door NielsPHEV
diesel01 schreef:Zijn er al mensen die ervaring hebben met active high beam control?
Het werkt idd zoals walter omschrijft, ik gebruik het nauwelijks aangezien het systeem wat later terugschakeld dan ik zelf zou doen en ik sowieso een tegenstander ben van het (frequent) gebruik van grootlicht anders dan voor signalering. Het probleem is dat je wanneer je grootlicht afsckaled je enige tijd minder ziet omdat je ogen zich moeten aanpassen en dat gebeurd nu meestal op momenten dat je eigelijk graag juist meer zou willen zien want er zijn medeweggebruikers. Op een verlaten weg in Noord Zweden is dat natuurlijk een ander verhaal.

Geplaatst: 23.05.2013 - 15:36
door IV39
NielsPHEV schreef:
diesel01 schreef:Zijn er al mensen die ervaring hebben met active high beam control?
Het werkt idd zoals walter omschrijft, ik gebruik het nauwelijks aangezien het systeem wat later terugschakeld dan ik zelf zou doen en ik sowieso een tegenstander ben van het (frequent) gebruik van grootlicht anders dan voor signalering. Het probleem is dat je wanneer je grootlicht afsckaled je enige tijd minder ziet omdat je ogen zich moeten aanpassen en dat gebeurd nu meestal op momenten dat je eigelijk graag juist meer zou willen zien want er zijn medeweggebruikers. Op een verlaten weg in Noord Zweden is dat natuurlijk een ander verhaal.
Hoe reageert het "oude" systeem op brommers,fietsers en voetgangers?

Geplaatst: 23.05.2013 - 16:00
door Walter
geen idee, die ben ik niet tegengekomen. Merkte wel dat het grootlicht uit bleef in goed verlichte gebieden

Geplaatst: 23.05.2013 - 16:10
door diesel01
NielsPHEV schreef:
diesel01 schreef:Zijn er al mensen die ervaring hebben met active high beam control?
Het werkt idd zoals walter omschrijft, ik gebruik het nauwelijks aangezien het systeem wat later terugschakeld dan ik zelf zou doen en ik sowieso een tegenstander ben van het (frequent) gebruik van grootlicht anders dan voor signalering. Het probleem is dat je wanneer je grootlicht afsckaled je enige tijd minder ziet omdat je ogen zich moeten aanpassen en dat gebeurd nu meestal op momenten dat je eigelijk graag juist meer zou willen zien want er zijn medeweggebruikers. Op een verlaten weg in Noord Zweden is dat natuurlijk een ander verhaal.
Ik weet niet waar je in Nederland woont, maar hier(Drenthe) is er na 21:00 weinig verkeer, ook staat hier niet op elke hoek een lantaarnpaal.
Ik rijd, zeker in de wintermaanden, veel met grootlicht vandaar ook mijn vraag.
De komende jaren vervang ik de huidige XC niet maar was gewoon benieuwd hoe het eea in de praktijk werkt.

Geplaatst: 23.05.2013 - 19:23
door rsnhakan
Is Active High Beam control ook mogelijk op oudere modeljaren?

Geplaatst: 23.05.2013 - 20:53
door Msuidgeest
Nogal een domme uitvinding. Kunnen we dan helemaal niets meer volgens Volvo?

Geplaatst: 23.05.2013 - 21:07
door lint
De mens wordt inderdaad wellicht steeds dommer, of iets positiever, steeds makkelijker en afhankelijker van allerhande hulpsystemen.
Maar er is niets tegen om gewoon zelf te blijven nadenken en beslissingen te durven nemen!

Geplaatst: 23.05.2013 - 21:51
door truckingwally
automatisch richting aangeven zou voor vele weggebruikers wel wat zijn lijkt mij.

Geplaatst: 23.05.2013 - 22:35
door v60pih
truckingwally schreef:automatisch richting aangeven zou voor vele weggebruikers wel wat zijn lijkt mij.
Zeker weten! Automatisch naar rechts vanaf de linker rijstrook zou ook een goede uitvinding zijn voor velen :)

Geplaatst: 24.05.2013 - 08:55
door Walter
rsnhakan schreef:Is Active High Beam control ook mogelijk op oudere modeljaren?
dat zal wel niet Hakan.

Geplaatst: 24.05.2013 - 10:47
door VolvoTech
v60pih schreef:
truckingwally schreef:automatisch richting aangeven zou voor vele weggebruikers wel wat zijn lijkt mij.
Zeker weten! Automatisch naar rechts vanaf de linker rijstrook zou ook een goede uitvinding zijn voor velen :)
Eerder andersom. Stuurblokkering als er geen richting is aangegeven ;-)

Geplaatst: 25.05.2013 - 13:45
door RonS60
VolvoTech schreef:
v60pih schreef:
truckingwally schreef:automatisch richting aangeven zou voor vele weggebruikers wel wat zijn lijkt mij.
Zeker weten! Automatisch naar rechts vanaf de linker rijstrook zou ook een goede uitvinding zijn voor velen :)
Eerder andersom. Stuurblokkering als er geen richting is aangegeven ;-)
Voor sommige mensen is richting aangeven echt een onmogelijke opgave... vooral bij VAG rijders valt het mij bovengemiddeld vaak op... sta je weer voor Jan L*l te wachten bij een rotonde of afslag als zo'n drop l*l te beroerd is om richting aan te geven... ik zeg progressief boete systeem met hoge prioriteit voor maken... 1x €150 2e keer €300 3e keer 600 met educatieve maatregel gedrag 4e keer €1200 + half jaar rijontzegging... dan valt het kwartje bij de meesten wel denk ik...

Geplaatst: 25.05.2013 - 17:11
door Msuidgeest
Kwartjes bestaan niet meer dus er moet een andere oplossing komen.

Geplaatst: 25.05.2013 - 18:24
door lint
In deze tijd is het kwartje wel een euro geworden, dus als de euro valt!

Geplaatst: 25.05.2013 - 19:54
door Gast
lint schreef:In deze tijd is het kwartje wel een euro geworden, dus als de euro valt!
Dat is ook iets waar ik mij aan stoor - oppakken, in een bolderkar door de straten, midden op het marktplein aan de schandpaal en vervolgens rotte eieren en tomaten. Ben benieuwd hoe snel het dan aangeleerd is, dat richting aangeven.

Geplaatst: 26.05.2013 - 12:56
door RonS60
dbosker schreef:Dat is ook iets waar ik mij aan stoor - oppakken, in een bolderkar door de straten, midden op het marktplein aan de schandpaal en vervolgens rotte eieren en tomaten. Ben benieuwd hoe snel het dan aangeleerd is, dat richting aangeven.
:tongue: