Pagina 1 van 3

PIH - Het Charging pakket

Geplaatst: 26.05.2013 - 09:33
door Paul
Ik zag dit foldertje liggen bij de garage vorige week. Helemaal doorgespits allerlei leuke palen voor in je tuin of aan je muur. Maar niks over het gratis pakket.

Iemand meer info?

Geplaatst: 26.05.2013 - 09:58
door kissyfur
Waarom dat je dat je een gratis pakket zou krijgen dan?

Geplaatst: 26.05.2013 - 11:48
door Paul
Staat op de voorkant van het boekje, ik citeer:

Uw Volvo Plug in Hybrid NU MET LOVETOLOAD SMART CHARGING PAKKET :-)

Geplaatst: 26.05.2013 - 12:26
door lint
Volgens mij is dat wishful thinking!
Er staat nergens dat het pakket gratis is alleen dat het er is/leverbaar is.

Geplaatst: 26.05.2013 - 12:30
door Paul
Ja dat klopt natuurlijk, maar goed ik heb al zo'n V60 besteld en nu zie ik dat er een Pakket bij zit... :-)

Geplaatst: 26.05.2013 - 12:53
door friend
'Uw patatje nu met mayonaise'.
Ik kan dat niet anders interpreteren dat die mayonaise er dan bij zit ook. Is dan wel erg suggestief.
Er zijn merken die het pakket wel er bij leveren, het zou dus niet vreemd zijn dat het er wel bij zou zitten (wat dus niet zo is):
http://www.thenewmotion.com/producten/lolo-smart/

Geplaatst: 26.05.2013 - 13:20
door Superfunky
friend schreef:'Uw patatje nu met mayonaise'.
Ik kan dat niet anders interpreteren dat die mayonaise er dan bij zit ook. Is dan wel erg suggestief.
Er zijn merken die het pakket wel er bij leveren, het zou dus niet vreemd zijn dat het er wel bij zou zitten (wat dus niet zo is):
http://www.thenewmotion.com/producten/lolo-smart/
Helemaal niks gratis. Volvo betaalt niet mee aan de kosten van een "love 2 load". Of beter: bij een Ampera betaal je 'm in de aanschaf v/d auto, bij Volvo niet. Het is alleen reclame, verder niet.
The New Motion biedt wel "gratis" op lossingen, maar dat is alleen als je 't punt openstelt voor derden. Jij laadt dan ook via hen, maar ik geloof voor je eigen thuistarief. Daar moet je wel weer goed mee oppassen. Ik verbruik thuis 9.000 kwh per jaar, door de PiH ga ik door de 10.000. Dan ga je 7ct per kwh minder energiebelasting betalen, denk niet dat "love 2 load" daar rekening mee houdt.

Geplaatst: 26.05.2013 - 13:37
door Paul
Maar ik ben dus niet de enige die het zo leest als ik het las...

Geplaatst: 26.05.2013 - 14:07
door kissyfur
Als op de Autoweek staat: "Nu met de nieuwe VW GOLF!" dan krijg je die er ook niet bij. En als op de Playboy staat: "deze maand met Nicole Kluivert" dan krijg je haar er ook niet bij. Gelukkig maar ook. :)

Maar goed,.. als het gratis zou zijn dan zetten ze dat er wel bij. Het kan ook met een verlaagde meerprijs zijn. Nouja..

Geplaatst: 26.05.2013 - 17:25
door jvov60
Het zou Volvo NL sieren als ze er wel een laadoplossing bij zouden leveren of tenminste fikse korting. Nu krijg je bij The New Motion maar liefst 25 Euro korting. Dat is de Volvo actie =D>.
Dat had wel een wat mooier gebaar mogen zijn van Volvo NL. Dat doen bijna alle andere merken met PIH modellen wel. Tenslotte maakt Volvo NL enorme winst op de V60 PIH. Dat is al vele malen besproken hier op het forum en hoeven we niet te herhalen, maar het is vrijwel zeker wel het geval.

Geplaatst: 26.05.2013 - 19:29
door Magliaveli
voorlopig zijn de gemiddelde onderzoek en ontwikkelkosten nog iets van 40.000 euri per PIH, dus zo ontzettend veel winst zit er niet op he

Geplaatst: 27.05.2013 - 09:09
door ferretje
Magliaveli schreef:voorlopig zijn de gemiddelde onderzoek en ontwikkelkosten nog iets van 40.000 euri per PIH, dus zo ontzettend veel winst zit er niet op he
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar als ze hem dan ook nog moeten bouwen blijft er niet zo veel winst over als er is afgerekend met werknemers en onderdelenleveranciers schat ik zo in.....

Als een gemiddelde PIH € 64.000 ex kost, een dealer er minimaal € 5.000 op verdient, de importeur minimaal hetzelfde zou de totale kostprijs € 54.000 zijn. Dan moeten ze hem dus voor € 14.000 bouwen....

Iets zegt me dat dat niet waar kan zijn.....

Geplaatst: 27.05.2013 - 10:10
door Bluemagics
Ik ben het eens met ferretje. Ze verdienen vast meer op, helemaal door het verhogen van de productie.

Ik denk dat de onderzoekskosten ook lager liggen. Ze hebben geen electromotor of accu-pakket ontwikkelt, maar een bestaande gebruikt.

Geplaatst: 27.05.2013 - 10:45
door NielsPHEV
De reclame tekst is inderdaad wat misleidend, netter was geweest kan nu worden aangeboden met oid. Enorme marges zitten er echt niet op auto's en al zeker niet op de PIH. De logica van iets weg moeten geven omdat je een keer wel wat zou verdienen ontgaat me volledig. Als je wil weten waar de bizarre marges zitten, die leuke Iphone die voor tientjes in China wordt gemaakt of die trendy spijkerbroek grappige is dat je daar weinig mensen over hoort mopperen.

Voor wat betreft het laden, heb een ratio wallbox met vast krulsnoer tegen een paal geschroefd paar plankjes eromheen werkt perfect en je bent voor zo'n € 700,= klaar. Moet je wel kunnen parkeren op eigen terein.

Geplaatst: 27.05.2013 - 12:38
door Magliaveli
Ontwikkelkosten zijn iets van 240.000.000 euro (stond in een oud artikel). gedeeld door de (tot voor kort) geplande productie van 6000 eenheden. Is ongeveer 40.000 euro per auto. Ok, ik weet ook wel dat daar inversteringen in de toekomst bij zitten voor komende hybride modellen, maar zolang die niet aangekondigd zijn......

Er moeten dus heel wat PIH's verkocht worden om die ontwikkelkosten terug te verdienen, en die kosten komen bovenop de productiekosten (die voor een PIH) ook hoger zijn.

Dus super rijk zal volvo er niet van worden.

Geplaatst: 27.05.2013 - 12:53
door ZX10r
Volgens mij had Volvo al aangegeven dan het nu al een winstgevend concept is.

Geplaatst: 27.05.2013 - 13:00
door BanRay
Daar maak ik me ook echt geen zorgen over. Kosten voor R&D hoeven echt niet in 1 jaar terugverdiend te worden. En de komende jaren produceert (en verkoopt!) Volvo plenty V60 PIHs. Bovendien is de R&D niet sec voor de V60 PIH, maar zeker ook (deels) bruikbaar voor nog aan te kondigen PIHs.

Geplaatst: 27.05.2013 - 13:14
door jvov60
Het onderwerp gaat over een oplaadpakket en wat Volvo Nederland daar had kunnen aanbieden zoals andere merken met een PIH wel doen.
Volvo Nederland heeft geen last van de ontwikkelkosten en pakt gewoon een flinke en ruime marge op elke PIH.

Geplaatst: 27.05.2013 - 14:13
door friend
Bluemagics schreef:Ik denk dat de onderzoekskosten ook lager liggen. Ze hebben geen electromotor of accu-pakket ontwikkelt, maar een bestaande gebruikt.
Waarschijnlijk hangen er ook nog Europese subsidies aan die onderzoekskosten...(dus hoe hoger hoe beter)
Ontwikkelen in de auto-industrie is niet goedkoop, er zitten waarschijnlijk zo'n 100 manjaren werk in en vele praktijktesten, inclusief crash-testen. Maar het heeft ook een hoop werk gecreëerd bij Volvo en Vattenfall voor mensen die misschien anders thuis op de bank gezeten hadden.

En natuurlijk is het onzin om dit op 1 jaar productie af te willen schrijven, Volvo zal er de komende jaren meer dan 100.000 stuks (meerdere modellen (misschien zelfs in trucks)) met deze techniek produceren, dan kom je al uit op ontwikkelkosten van 2400 euro per auto (wat inclusief alle subsidies voor Volvo waarschijnlijk nog maar 1200 euro kost).

...dus (on-topic): wat meer positieve acties richting klanten had best gekund en gemogen (in plaats van bv. extra rekenen voor uitgebreidere accu-pack garantie).

Geplaatst: 27.05.2013 - 14:21
door ZX10r
Waarom komen ze niet met iets van Vattenfall (Nuon)? Is toch de partners in de ontwikkeling.

Wat horen we eigenlijk van Nuon?

http://www.vattenfall.com/en/presskit-j ... -volvo.htm

Vattenfall and Volvo Cars have shared the investments in the V60 Plug-in Hybrid fifty-fifty, and Vattenfall also contributes with competence and solutions for the interaction between the car, the home or work place and the electrical network, as well as with the company's expertise in electricity safety, charging and EU standards.

”The car will be delivered with an offering for charging solutions from Vattenfall, to make driving on electricity even more convenient,” says Susanna Hurtig, Vattenfall's Project manager at Business Development, E-mobility. "Now we show that Vattenfall is a leading player in e-mobility.”

She explains that Vattenfall is offering a starter package in the Group's core markets - Sweden, the Netherlands and Germany - including 100 percent renewable electricity and installation of charging stations in the home or at work.

"These charging stations are equipped with a so-called Mode 3 functionality, enabling the charging station to send signals to the car to control the charging current and thereby the charging speed. Also, there are several safety functions, such as the instant break in the outlet´s electrical current if the plug and the car are disconnected.”

The charging times will depend on the size of the battery and charging speed, but the 12 kWh battery in the V60 Plug-in Hybrid will take about three hours to charge, at16 Ampere.