Pagina 1 van 1

Roest 745

Geplaatst: 27.05.2013 - 23:18
door Scotloop
Hoi allemaal!

Zoals ik al eerder heb gepost ga ik volgende week beginnen met het opknappen van mijn 745 :) Tot zover lijkt het om oppervlakkige roest te gaan.

Ik ben van plan dit als volgt weg te werken:

stap 1: Goed opschuren
stap 2: behandelen met antiroest spul
stap 3: Plamuren
stap 4: In de primer zetten
stap 5: overspuiten in de kleur van de auto

Is deze methode die ik toepas grondig genoeg? Of mis ik nog een stap?

alvast bedankt! :)

Olivier

Geplaatst: 28.05.2013 - 07:11
door biadman
gebruik iig geen Fertan das kutspul waarvan je auto verder wegrot onder het behandelde deel. (heeft mij mijn 145 gekost helaas!!)

een maatje van jij werkt bij een mini restaurateur (en die roesten geloof me) en die heeft laatst dit goedje geprobeert
lijkt goed te werken. vreet roest weg en laat geen zogenaamde beschermlaag achter dit moet je dus zelf doen.

wel eerst ff de lak goed weghalen want daar komt het spul dus niet doorheen.
succes iig!

Geplaatst: 28.05.2013 - 08:57
door v0lv0freak
Roest weghalen doe je altijd door het weg te slijpen en er een nieuw stukje vers plaatwerk in te lassen. Alle andere methodes zijn lapmiddelen. Onder plamuur kan roest heel goed verder groeien omdat plamuur vocht vast houdt. Stap 1 t/m 3 dus vervangen door:
1: roest ruim weg slijpen
2: nieuw plaatwerk inlassen
3: glad maken en behandelen met anti roest. Liefst geen plamuur of zo weinig mogelijk.

Geplaatst: 28.05.2013 - 15:30
door dopdedouwer
biadman schreef:gebruik iig geen Fertan das kutspul waarvan je auto verder wegrot onder het behandelde deel.
...een zogenaamde beschermlaag achter...
Fertan is ook geen wonderminder, maar zeker geen kutspul.
Je moet het zien als hulpje bij het schuren. Wat je met je staalborstel, schuurpapier etc, niet weg krijgt (hele minieme pitjes) kan je met fertan aanpakken. Als je het zijn werk hebt laten doen, en borstelt het nog eens goed af heb je mooi schoon blank metaal.
Daarna kan je pas weer verder, anders gewoon eruit slijpen en lassen.

Geplaatst: 01.06.2013 - 14:13
door Scotloop
Bedankt voor de reacties! Ik ga in ieder geval even kijken hoe duur die rustyco is, ziet er wel effectief uit!
Dinsdag ga ik beginnen en volgens mij is het dan ook nog eens mooi weer :)
Kan niet wachten tot het er allemaal weer netjes uitziet! Ik moet ook nog even een busje verf halen bij de motip, volgens mij heb ik kleurcode 130 maar dat moet ik nog eventjes kijken.

Dit zijn de plekken die ik als eerst ga aanpakken:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Volgens mij zijn deze plekken vooral oppervlakkige roest en niet door gerot. Maarrre I keep my fingers crossed! xD

Olivier

Geplaatst: 01.06.2013 - 15:16
door lint
Dat weet je maar nooit met die roest, soms kan een schijnbaar oppervlakkige plek toch veel ellende=gaten vebergen.

Geplaatst: 01.06.2013 - 15:22
door Scotloop
Ja klopt, ik heb bij mijn vader zijn Amazon ook zo ineens door de deur heen geprikt ::? Hopelijk gebeurt dat bij mij niet...

Geplaatst: 01.06.2013 - 16:33
door lint
Is op zich geen grote ramp een roestgat maar is wel extra werk door het inlassen van vers metaal.

Geplaatst: 01.06.2013 - 18:07
door MU
Of je besluit om er vanaf dat punt een rat look van te maken zoals deze gast: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=244355

Maar dat blijft toch een beetje zonde tenzij je auto echt in slechte staat is.

Geplaatst: 01.06.2013 - 18:16
door Scotloop
Whahahaha, nou dat hoef ik ook niet per se! ;) ghehe Ziet er btw wel tof uit !

Ik wil hem gewoon netjes hebben :)

Geplaatst: 10.06.2013 - 17:35
door mightyspawn
Dit valt allemaal wel mee, maar geen plamuur erop. Wat een troep. Gewoon wegschuren lak erover, eventueel primer op. Of met een lakstik van de dealer, die zijn kwalitatief wat beter.

HEt zijn allemaal bekende plekken op een 740 die niet al te ernstig zijn. Je kunt hiermee zelfs nog 10 jaar verder rijden zonder dat het ernstig is, en die op je zijscherm is ook niet al te ernstig. Het ergste wat je overkomt is dat je het zijscherm moet vervangen.

Wat veel erger is zijn de wielkasten achter, als je geen roest hebt, maak ze eens goed schoon en tectyleer ze, of laat het doen. En dan net over de rand heen waar de 2 lasnaden samen komen. Gewoon helemaal dicht spuiten met tectyl, daar gaat altijd zand en vocht tussen zitten en voor je het weet heb je roest. En plaats de plastic kap van een station in de wielkasten achter, hou je ook veel troep buiten