Pagina 1 van 3
Losse type 2 laadkabel, groepsinkoop 2 volbracht.
Geplaatst: 29.05.2013 - 17:09
door basvolvo75
Beste forumvrienden,
als vervolg op de succesvolle inkoopactie van de LAPP 6 meter lange laadkabels (
zie ander topic) heb ik een vervolg kunnen opzetten om de volgende mensen die te laat waren voor de vorige serie te kunnen bedienen.
Ik heb inmiddels met LAPP af kunnen spreken dat ik nu minder dan 30 kabels ineens kan afnemen om wachttijden te beperken. Helaas zijn de prijzen wel gestegen (koperprijs fluctueert of zoiets) en omdat de vorige groep grotendeels met tas heeft besteld heb ik deze keer de actie versimpeld.
Het aanbod is dus nu:
-een 6 meter lange mode 3 type 2 laadkabel met aansluiting volgens IEC 62196-2 specificatie voor koppeling aan laadpaal (publiek of thuis) 1 fase 16A van de firma LAPP, Duitse topkwaliteit.
-geleverd met een grijs-blauwe draagtas zoals op foto te zien is
-inclusief verzenden in doos
rekening op naam, BTW gespecificeerd.
totaalprijs: voor deel 3 is dit op aanvraag (13/8/2013), stuur PM voor het tonen van je interesse, afhankelijk van animo kan er nieuwe actie en prijs worden vastgesteld. EDIT 1/10/2013: inkoopactie afgesloten wegens veranderde marktomstandigheden.

Geplaatst: 29.05.2013 - 17:17
door vroonhof
Leuk, misschien doe ik op een later moment nog wel mee. Mijn auto wordt pas in september geleverd.
Ondertussen zit ik te zoeken naar losse stekkers.... Ik blijf het nl. best duur vinden voor een kabeltje met twee stekkers. Ik schat dat de productiekosten van zo'n kabel onder de E 10,-- liggen. Zit natuurlijk een of ander patent op van Mennekes.....
Geplaatst: 29.05.2013 - 18:02
door jvov60
En de 8 meter? Kun je die ook aanbieden?
Geplaatst: 29.05.2013 - 19:07
door basvolvo75
Ik zal Lapp nog eens polsen mbt 8 meter kabels, ze gaven eerder aan minstens 5 kabels tegelijkertijd als minimale orderhoeveelheid te hanteren voor elke speciale order...
Tav werkelijke fabricagekosten kabel: die discussie is op het andere topic al gevoerd!
Geplaatst: 29.05.2013 - 19:28
door abouwman
Beste Bas,
Goed dat je een nieuwe actie start!
Ik vroeg mij af of je ook Schucko - Mennekes kabels kan leveren. Meter of 8 ofzo?
Ik heb de kabel bij de Hybrid via de optielijst laten vervangen voor een Mennekes-Mennekes kabel namelijk.
Groeten,
Arthur
Geplaatst: 29.05.2013 - 19:39
door basvolvo75
Schucko mennekes kabel is echt het goedkoopste via Volvo zelf, de regelunit die in de kabel verwerkt is maakt het zeer prijzig... Lapp heeft een dergelijke kabel van 4 meter voor iets van 650€ ex btw in de catalogus staan. Wellicht dat je originele Volvo kabel behouden ( verlenging naar 8 meter kost slechts 40€ extra) en dan een losse laadkabel mennekes-mennekes goedkoper uitpakt?!
Om kort te gaan: deze 2e inkoopactie is wat mij betreft voor dit moment alleen voor de 6 meter mennekes-mennekes kabel bedoeld!
Geplaatst: 29.05.2013 - 22:05
door Rutger1972
Top Bas,
Dat je weer een actie opstart. Wij zijn heel blij met de kabel .. waar ik nu nog niks mee kan .. maar zeker zijn functie zal gaan krijgen

Re: Losse type 2 laadkabel, groepsinkoop DEEL 2
Geplaatst: 01.06.2013 - 19:58
door basvolvo75
basvolvo75 schreef:
wachtlijst hieronder:
1. offemar 1 kabel
2. fdr 1 kabel
3. rtino 1 kabel
inmiddels heb ik nr 3 op de wachtlijst erbij! nog 2 te gaan en dan kan ik weer bestellen voor de gelukkigen die al in juli hun fonkelnieuwe MY14 gaan krijgen

Geplaatst: 06.06.2013 - 21:12
door basvolvo75
En nummer 4 op de wachtlijst is binnen!
Nog een en dan kunnen de gelukkigen in juli met hun kabels stroom gaan tappen met de eerste uitgeleverde fraaie nieuwe Volvo plug in!
Wachtlijst is nu:
1. offemar 1 kabel
2. fdr 1 kabel
3. rtino 1 kabel
4. BertvdW 1 kabel
Geplaatst: 16.06.2013 - 22:40
door basvolvo75
Goed nieuws!
de inkoopactie deel 2 gaat doorgang vinden, met de aansluiting van ErikVK (mooi wervingswerk van Fred FDR

zitten we op 5 man dus zodra ik aanbetalingen binnen heb gaat de order bij Lapp van start en zal levering in laatste week Juli hopelijk plaatsvinden.
Mochten er zich nog mensen bij deze ronde willen aansluiten, beslis dan snel! Wachttijd voor een hieropvolgende levering kabels is ca 6 weken nadat er weer een groepje van 5 compleet is...
1. offemar 1 kabel
2. fdr 1 kabel
3. rtino 1 kabel
4. BertvdW 1 kabel
5. ErikVK 1 kabel
Geplaatst: 17.06.2013 - 23:15
door tomtom
Mijn collega & ik willen ook graag meedoen

!
Geplaatst: 18.06.2013 - 12:49
door Dr Schupp
Ook ik doe mee, tenzij de volgende inkoopactie een 8 meter kabel betreft (het ziet er naar uit dat er genoeg gegadigden zijn op het forum) en deze voor september 2013 kan worden geleverd.
Bedankt Bas!
Geplaatst: 18.06.2013 - 13:24
door jvov60
Ja, voor mij ook graag 8 meter.
Geplaatst: 18.06.2013 - 14:21
door basvolvo75
Welwel,
inmiddels heb ik vanuit Lapp bericht gekregen tav de 8 meter kabels, deze zijn helaas best wel flink prijziger en minimale afname is 5 stuks.
Ik zal hierbij dus een wachtlijst openen voor 8 meter kabels; prijs is dan inclusief tas en verzenden 339E ex btw....
WACHTLIJST 6 meter is dus nu:
1. offemar 1 kabel
2. fdr 1 kabel
3. rtino 1 kabel
4. BertvdW 1 kabel
5. ErikVK 1 kabel
6+7. tomtom 2 kabels
8 meter kabel:
1. dr Schupp
2. jvov60
Geplaatst: 18.06.2013 - 16:04
door RoaldH
Ik wil graag meedoen voor de inkoop van de 6 meter kabel.
Geplaatst: 18.06.2013 - 22:30
door basvolvo75
WACHTLIJST 6 meter is dus nu:
1. offemar 1 kabel
2. fdr 1 kabel
3. rtino 1 kabel
4. BertvdW 1 kabel
5. ErikVK 1 kabel
6+7. tomtom 2 kabels
8. RoaldH 1 kabel
8 meter kabel:
1. dr Schupp
2. jvov60
=D> =D> =D> =D>
Geplaatst: 18.06.2013 - 23:00
door paulsls
vraagje: waarom een extra kabel?
Ik wilde de optie nemen om voor 40 euro de 4,5 m mennekes - mennekes variant te nemen ipv de schucko - mennekes;
Is de reden dat jullie ook willen kunnen laden op een standaard stopcontact?
bedankt voor de reactie.
Geplaatst: 18.06.2013 - 23:56
door friend
paulsls schreef:vraagje: waarom een extra kabel?
Zie in de eerste groepsinkoop:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=55047 :
MartijnV60-EV240 schreef:Het is het handigste om altijd BEIDE typen kabels bij je te hebben:
1) de kabel met aan beide zijden de Type 2 stekker is handig voor het laden aan de publieke laadpunten die overal in Nederland staan (en thuis of op bedrijfslocatie als daar ook een Type 2 lader aanwezig is)
2) de kabel met aan ene zijde de Type 2 stekker en aan de andere zijde de Schuko stekker; deze wordt standaard bij de V60 PIH meegeleverd.
De eerste kabel is ideaal voor de normale en meest voorkomende laadsituatie in Nederland. Hiermee kan je bovendien het snelste laden: op de maximale 16 Ampère. Dus inderdaad: kopen dat ding.
De tweede kabel is meer bedoeld als 'noodkabel' (of 'beginnerskabel...') want deze past in elk gewoon stopcontact (met randaarde). Hiermee kan je iets minder snel laden: op maximaal 13 Ampère.
Ik ben blij dat ik ze allebei altijd bij me heb, en gebruik ze ook beide, afhankelijk van waar ik ben en welk type aansluiting er beschikbaar is (voorkeur is wel altijd Type 2 want dat is zoals gezegd sneller én veiliger).
Superfunky schreef:Een paar uurtjes onderzoek en je bent wijzer. Conclusie: de markt van EV's is te idioot voor woorden, maar goed, we zullen het ermee moeten doen. Daar gaan we:
- je kunt inderdaad voor €40 de schuko omruilen voor een mennekes
- als je dat doet, kun je thuis en op kantoor niet meer laden zonder dat je een laadpaal hebt. Dat kost je dus minimaal 2x €1500 = €3.000
- wil je als weldenkende DGA/medewerker dat niet (en waarom zou je tenzij je op een onveilige plek woont waar ze je kabel uit de auto kunnen jatten), dan moet je z'n 2e kabel kopen om ook op een openbaar punt te kunnen laden
- laden aan een openbaar punt kost minimaal 0,25 per kwh, meestal meer en het is duidelijk dat die prijs omhoog gaat
- rijden op stroom kost 5,5ct per km (bij 50 km op een lading), diesel 9,5 ct (bij 1:15). We praten dus over 4ct besparing per km
- dan moet je dus 10.000 km laden aan openbare palen voordat je de kabel van €400 terug verdiend hebt!!!
Kortom: denk heel goed na hoe je deze auto gaat gebruiken. Volvo heeft dat duidelijk gedaan omdat ze de auto standaard leveren met schucko want dat is de meest logische oplossing. Thuis een laadstation slaat helemaal nergens op tenzij je het nodig hebt vanuit diefstalbeveiligingsoverwegingen. Voor mijzelf geldt:
- gedurende de nacht aan de lader, in de ochtend naar kantoor
- op kantoor aan de lader (wij laten buitenstopcontacten op aparte groepen en met slotje plaatsen)
Ik heb zo'n vermoeden dat dit opgaat voor de meeste berijders!
Geplaatst: 19.06.2013 - 06:46
door jvov60
paulsls schreef:vraagje: waarom een extra kabel?
Ik wilde de optie nemen om voor 40 euro de 4,5 m mennekes - mennekes variant te nemen ipv de schucko - mennekes;
Is de reden dat jullie ook willen kunnen laden op een standaard stopcontact?
bedankt voor de reactie.
Voor mij is de reden simpelweg dat een 4,5 kabel te kort is. Door een grote oprit en een carport waar het laadpunt komt, maar mijn auto niet altijd direct bij in de buurt staat, heb ik gewoon 8 meter nodig.
Volvo levert helaas (nog) geen langere. Komt trouwens wel in de accessoires hoorde ik. Kost bij Volvo dan +/- €435,-.
Geplaatst: 21.06.2013 - 13:08
door basvolvo75
Heren,
Ik wil as maandag de order gaan plaatsen bij lapp voor de 6 Meter kabels die op dit moment zijn 'besteld', volgende order zal pas medio augustus volgen. Als je dus nog overweegt mee te doen met deze 2e inkoopactie beslis dan dit weekend!