Pagina 1 van 1

Aankoop Volvo V70 T5 AWD 2.0 20V Turbo LPGG3

Geplaatst: 19.05.2006 - 21:01
door Rob2u
Beste Forumleden,

Enige tijd geleden heb ik hier een interessante discussie gestart over de voor- en nadelen van een V70 Bi-fuel vs. after-market LPG installatie.

Helaas moet ik concluderen dat zo'n V70 (type2) voor mij te duur is; exemplaren met minder dan 200K op de teller kosten al gauw 18.000 euro of meer.....

Nu heb ik het oog op bovenstaande V70 type1 met 145.000 en een nieuwe LPG installatie. Heb hier 2 vragen over:
- is dit een verstandige koop; m.n. de 2.0T motor en LPG?
- is deze uitvoering wel in Nederland gevoerd, ik had hier nog nooit van gehoord?

Rob.

Geplaatst: 19.05.2006 - 22:00
door bart simpson
een V70 2.0T is hier van het type 1 nooit geweest, ik zou icm lpg even verder zoeken naar een 2.5 10V.

Geplaatst: 21.05.2006 - 14:37
door Rob2u
Bart,

Is LPG sowieso te ontraden in combinatie met een turbo? En is er een speciale reden om voor ee 10-klepper te gaan ipv een 20V?

Rob.

Geplaatst: 21.05.2006 - 16:38
door bart simpson
Rob2u schreef:Is LPG sowieso te ontraden in combinatie met een turbo?

Er zullen hier vast forummers zijn (?) die een goede ervaring hebben, ik zou er juist in die combinatie vanaf blijven
Rob2u schreef:En is er een speciale reden om voor ee 10-klepper te gaan ipv een 20V?
Een 2.5 10V of een 2.5 20V zal niet echt uit gaan maken, de 2.5 10V is veel meer verkocht dus beter beschikbaar, het is de 2.4 20V die meer kans op problemen geeft

Geplaatst: 08.06.2006 - 21:41
door kuiper
Ik heb een goede ervaring met 2.5 20 v op LPG. Pas bij 380 k begaf de motor het (net voor het inruilmoment op een V70 tdi bij Volvo Zoetermeer, zeer coulant behandeld overigens). Heb vorig jaar rondgevraagd over een T-motor op LPG en dat werd me door 2 officiƫle Volvo-garages en 2 Volvo-specialisten met klem afgeraden. De verkoper van de XC70 T op LPG waar ik naar keek gaf vervolgens toe dat bij 100 k de kop vervangen reeds was.

Succes,

Kuiper

Geplaatst: 08.06.2006 - 22:16
door Rob2u
OK Kuiper,

Dank voor je antwoord. IK ben inmiddels zover dat ik inderdaad afzie van LPG en turbo's. Sterker nog, ik ga voor een bi-fuel want daar is door Volvo zelf alles aan gedaan om dit zo goed mogelijk te laten functioneren. Dus ook geen aftermarket LPG voor mij.

Ik blijf nog even zoeken naar een geschikt exemplaar...

Rob.