Pagina 1 van 4

PIHD onderhoudskosten

Geplaatst: 30.05.2013 - 12:01
door JeroenV60PHID
Aangezien de V60 PIHD een aparte aandrijving heeft ben ik benieuwd of er al gegevens bekend zijn over de onderhoudskosten en de interval. Je rijd natuurlijk deels op de elektromotor en deels op de diesel. Hoe werkt dit met olieverversen en andere onderhoudspunten?

Geplaatst: 30.05.2013 - 20:10
door Rutger1972
Op de website van Volvo kan je de onderhoudsprijzen vinden. Schrik niet want ze zijn hoger dan de onderhoudskosten van een D5. De 180k beurt is er een waar je voor kan gaan sparen ...;) 1365 euro (985 voor een D5).

Hier het linkje voor de website: http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... rhoud.aspx

Geplaatst: 30.05.2013 - 20:19
door rtino
Ben benieuwd hoeveel de kosten zullen zijn bij een niet Volvo dealer voor het uitvoeren van dezelfde onderhoudswerkzaamheden...

Geplaatst: 30.05.2013 - 20:37
door volvosan
Ben benieuwd of ik een niet-Volvo monteur aan zo'n auto laat sleutelen....

Geplaatst: 30.05.2013 - 20:48
door rtino
Idd een lastige ja. Heb begrepen dat vanaf 1 Juli 2013 ook niet dealer bedrijven onderhouds werkzaamheden mogen uitvoeren bij auto's zonder dat de eigenaar zijn recht op fabrieksgarantie verliest. Denk (hoop) dat dit de onderhoudsprijzen ten goede zal komen en er een prijsdaling zal plaatsvinden hieromtrent.

Effe afwachten dus...

Geplaatst: 30.05.2013 - 20:51
door Ben
Al die PIH's worden geleased of zakelijk gereden.
Dan zou er wat mij betreft geen enkele reden zijn om niet naar de Volvodealer voor onderhoud te gaan.
En ik verwacht nogal wat updates en andere aanwijzingen van fabriekswege.
Ik weet niet of een universele garage daarvan op de hoogte zal zijn.

Geplaatst: 30.05.2013 - 21:17
door lint
Inderdaad allemaal lease auto's/zakelijk gereden, dus de rekeningen van de onderhoudsbeurten gaan naar de leasemaatschappij of naar de boekhouder.

Geplaatst: 30.05.2013 - 21:23
door pih60
Ben schreef:Al die PIH's worden geleased of zakelijk gereden.
Dan zou er wat mij betreft geen enkele reden zijn om niet naar de Volvodealer voor onderhoud te gaan.
En ik verwacht nogal wat updates en andere aanwijzingen van fabriekswege.
Ik weet niet of een universele garage daarvan op de hoogte zal zijn.
Er is maar 1 manier om daar achter te komen.......ik zeg doen!

Geplaatst: 30.05.2013 - 21:24
door pih60
lint schreef:Inderdaad allemaal lease auto's/zakelijk gereden, dus de rekeningen van de onderhoudsbeurten gaan naar de leasemaatschappij of naar de boekhouder.
Tja, en als je dan DGA bent, dus zelf de rekeningen betaald en een vakgarage om de hoek hebt zitten die 1e klas werk levert en elke avond tot 21:30 open is......dan wordt de keuze een stuk moeilijker

Geplaatst: 30.05.2013 - 21:36
door Ben
Als die vakgaragist tijd over heeft om een studie te maken van de Volvo PIH en cursussen bij Volvo volgt zou ik 'm een kans geven.
Maar anders ... no way!

Geplaatst: 30.05.2013 - 22:13
door volvosan
Zakelijk betekent inderdaad niet altijd 'gratis' , zeker niet igv zzp-er / DGA die niet leased. Het valt mij als DGA-er op dat bij onderhoudsbeurten er door de dealergarage vaak achteloos over de kosten vd beurt wordt gedaan omdat ze denken dat de berijder het toch niets kan schelen als de auto op bedrijfsnaam staat.

Neem trouwens ook een evt. vervanging vh accupakket mee in je spaarpotje.

Geplaatst: 30.05.2013 - 22:30
door NielsPHEV
ik ben wel benieuwd waarom de PIH zoveel duurder zou zijn in onderhoud. het gros van de e onderdelen zin redelijk low maintenance, gelukkig duurt de 180 km nog even

Geplaatst: 31.05.2013 - 07:42
door pih60
Ben schreef:Als die vakgaragist tijd over heeft om een studie te maken van de Volvo PIH en cursussen bij Volvo volgt zou ik 'm een kans geven.
Maar anders ... no way!
Ongevraagd gaf de garage al aan dat er een monteur op cursus ging voor hybride voertuigen omdat ze die steeds meer tegenkomen. Mijn ervaring tot op heden is dat de vakgarage ook investeert in vakbekwaam personeel etc. Ook mijn Audi A6 hebben ze tot volle tevredenheid onderhouden inclusief uitlezen van computer en software-updates etc. Indien ze op de Audi organisatie terug moesten vallen dan werd dit collegiaal geregeld.
Overigens moeten we de techniek van de PIH ook niet overdrijven (en ik chargeer):
- diesel op de voorwielen
- electromotor op de achterwielen
Een soort audi waar een heftruck tegenaan gelast is....
Met name de software is het lastige punt, maar daar doet de Volvo dealer ook niets anders aan dan updates van de fabriek inschieten.

Maar iedereen is vrij om zijn eigen keus te maken....maar ik ga hem idd een kans geven.....zal je zien dat ik zo'n zaterdaghulpje krijg: "wat is dit hier voor een dikke laskabel? Hebben ze zeker bij het bouwen laten zitten; die knip ik maar af" ....vervolgens staat er zo'n zwart geblakerde jongen met stijl-overeind-staand haar waar wat rookkringels van opstijgen je met grote witte ogen aan te kijken.....

Geplaatst: 02.09.2013 - 19:35
door jp-v60
ik schrok van de onderhoudskosten, dit verschil snap ik niet. Het is een D5 en dat zal het zelfde onderhoud zijn. Het elektra is onderhoudsvrij. Is gewoon weer een soort melkkoe. Vind nu heel langzaam dat volvo nederland zich schandalig gedraagt. Eerst al met de aanschafprijs en nu ook met het onderhoud.

Geplaatst: 02.09.2013 - 19:49
door bart simpson
Wat een gezeik weer, het is geen D5, het is een aanmerkelijk complexere D6 die je vanwege alle fiscale voordelen geheel vrijwillig gekocht hebt, en dat ding moet ook nog eens een keer onderhouden worden...
O.a. ik betaal daar aanmerkelijk meer aan mee dan mij lief is

Geplaatst: 02.09.2013 - 21:35
door jp-v60
bart simpson schreef:Wat een gezeik weer, het is geen D5, het is een aanmerkelijk complexere D6 die je vanwege alle fiscale voordelen geheel vrijwillig gekocht hebt, en dat ding moet ook nog eens een keer onderhouden worden...
O.a. ik betaal daar aanmerkelijk meer aan mee dan mij lief is
Duidelijk het commentaar van iemand die niet technisch is en alles maar voor zoete koek neemt. Dat hele complexe heeft niets met onderhoud te maken. Het blijft een D5 gaat echt gewoon olie in. Het elektrische gedeelte is onderhoudsvrij. En wat het fiscale betreft. Ik krijg niets kado en heb alleen maar voordeel als de bv winst draait.

Geplaatst: 02.09.2013 - 21:49
door bart simpson
wat jij wilt, dan onderhoud je hem toch niet

Geplaatst: 02.09.2013 - 22:25
door Magliaveli
Onderhoudskosten vallen eigenlijk relatief nog mee denk ik. Er zitten meer riemen / spanrollen aan een D6, meer en andere vloeistoffen (mogelijk een andere olie i.v.m. het vele aan/uit van de dieselmotor) extra tijd voor nalopen elektro deel en mogelijke software updates.

30000km beurt NL: € 405 Be: € 323
60000km beurt NL: € 560 Be: € 451
90000km beurt NL: € 840 Be: € 497
120000km beurt NL: € 615 Be: € ?
150000km beurt NL: € 405 Be: € ?
180000km beurt NL: € 1475 Be: € ?

Let op bij deze prijzen komen nog wel de remmen en banden enz.

Geplaatst: 02.09.2013 - 22:28
door Silver_R
jp-v60 schreef:Duidelijk het commentaar van iemand die niet technisch is
Nou.......

Geplaatst: 02.09.2013 - 22:52
door Paul
Ga ik bij 30,000km lekker ff eten in Brussel op dat prijsverschil ;-)