Pagina 1 van 1

Stuurpomp vervangen

Geplaatst: 03.06.2013 - 17:11
door Clank
Bij mijn 440 moet de stuurpomp vervangen worden. Hij jankt nogal en het vloeistofniveau is nog goed.

Nu deel 2: Ik heb even zitten lezen in de haynes die ik hier nog heb liggen van mijn Fiesta, waarin staat dat het in feite gewoon riempje los, pomp los, riempje vast en klaar is. Ik vroeg me af of dat bij de 440 precies hetzelfde verhaal was of dat ik nog ergens anders rekening mee moet houden.
Verder vroeg ik me af waar de riem mee opgespannen zit en of het een klusje is dat ik gewoon voor aan de straat kan doen met het standaard huis tuin en keuken gereedschap. Ik heb namelijk wel gewoon een gereedschapskist met de algemene dingen als schroevendraaiers, tangen ratels en steeksleutels, maar geen complete werkplaatsuitrusting natuurlijk.

Ik heb overigens nog gezocht in het 440/460/480 subforum en daar stonden wel pdfjes van volgens mij een handboek of iets dergelijks, maar die link was ondertussen al dood.

Geplaatst: 06.06.2013 - 17:53
door Clank
Ik wil overigens niet te spammerig over komen, maar we zijn namelijk een stukje verder.

Ik heb waarschijnlijk het weekend iemand ie even meehelpt. Dit is iemand die ook vroeger nog aan dafjes etc. heeft gewerkt. Die doet even mee.

Maar nu vraag voor deel 3: Wat voor olie gaat hier in? Gaat hier speciale olie in of gewoon ATF?

Geplaatst: 06.06.2013 - 18:31
door Blade
Atf. Pomp vervangen is een piece of cake. Zal wel lekker sturen als alles erin zit met verse olie.

Geplaatst: 06.06.2013 - 19:37
door Clank
Lekker rijden doettie sowieso al. Ondanks zijn euveltjes. Zit er ook aan te denken om na de zomer voor mezelf een 440 te kopen met wat minder kilometers/deukjes/roest etc.

Overigens bedankt voor je reactie. Ik denk dat degene die meehelpt nog wel een paar liter atf heeft staan. Even hem lief aankijken.

Is het trouwens nog aan te raden er ook meteen een nieuwe riem op te leggen of kun je die meerdere keren gebruiken zegmaar? Van de week heb ik hem geinspecteerd en hij ziet er nog goed uit.

Geplaatst: 06.06.2013 - 19:38
door Blade
Dan kan die er gewoon weer op. Niet te strak of te slap spannen.

Geplaatst: 06.06.2013 - 20:27
door Clank
Super bedankt voor je reactie. Ik zal het weekend weer wat te doen hebben.

Geplaatst: 09.06.2013 - 01:00
door Clank
Vandaag mee bezig geweest, is er blijkbaar verschil in pompen. Met name de afstand van de poulie.

Morgen zijn De slopen Dicht. Kan het nog zo zijn dat iemand een Pomp heeft Liggen In de Omgeving Zwolle Deventer?

Geplaatst: 17.06.2013 - 16:21
door Clank
Om een 4 uur durend verhaal kort te maken:

Alleen maar kapotte pompen, maar de 4e pomp was uiteindelijk goed.
De laatste keer was het wisselen een kwartiertje werk.

Bedankt voor de hulp.

Geplaatst: 17.06.2013 - 18:07
door volvo-s40
Je krijgt er op ten duur handigheid in he :P

Geplaatst: 17.06.2013 - 20:23
door Clank
Ja, vooral nadat we klaar waren we er achter kwamen dat de dynamo ook aan vervanging toe was.

Geplaatst: 17.06.2013 - 20:26
door Blade
Pomp kan blijven zitten hoor! Alleen wel los maken.

Dynamo haal je er zo tussenuit.

Geplaatst: 17.06.2013 - 22:40
door Clank
Ja, we moesten alleen de hoge druk leiding eraf halen, maar ik bedoel er mee te zeggen dat je zo wel je auto snel leert kennen.