Pagina 1 van 1
Los contact tellerunit
Geplaatst: 05.06.2013 - 16:37
door Clank
Altijd een avontuur: 's ochtends wegrijden.
Bijna meteen sprongen een aantal lampjes aan: Accu, Benzine, Koelvloeistof, Ruitenwisservloeistof en die van de handrem.
Accu is redelijk nieuw (paar maanden), benzine meter stond halverwege, koelvloeistof is laag, maar nog genoeg. Ruitenwisservloeistof zit vol en de handrem was er af.
Bij het remmen gingen ze iedere keer netjes uit, maar bij gas geven weer even hard terug aan.
Ik verdenk zelf een los contact achter de tellerunit. Weet iemand toevallig hoe ik bij die stekkers kan komen op een fatsoenlijke manier? Het rijdt namelijk niet echt lekker met al die lampjes aan.
Geplaatst: 05.06.2013 - 17:59
door MarioC70
Massa draadjes bij de koplampen controleren op roest enz,die zitten ter hoogte van de koplampen tegen binnenscherm aan..dat zijn de massa punten van oa het dash gebeuren.
Geplaatst: 05.06.2013 - 18:57
door Clank
Die ga ik dan sowieso even controleren en opschuren. Kan nooit kwaad.
Maar kan het niet zijn dat het niet de massa is maar een signaalkabel? aangezien de snelheidsmeter en toerenteller het wel gewoon prima doen?
Geplaatst: 06.06.2013 - 20:00
door Clank
(Ik ben lekker bezig met dubbelposten, sorry daarvoor. Ben momenteel erg druk met de auto.)
Ik heb de massa eraf geschroeft de hele handel opgeschuurd en weer terug geplaatst. Geen resultaat jammer genoeg.
Heeft iemand nog een idee of eventueel hoe ik de tellerbak eruit kan vissen om erachter te kijken?
Geplaatst: 06.06.2013 - 21:30
door wpee
Is de dynamo nog in orde, laadt deze nog. Test gewoon als motor aan staat accu lostrekken en kijken of de lampen het nog doen en motor blijft lopen.
Verder de massa aansluitingen ONDER het dashboard controleren, helemaal links, zeg maar tegen de linkerdeur. Je moet hiervoor bij het voeten stuk de kap verwijderen en dan op de kop eronder gaan liggen en naar boven kijken. Heel lastig, maar deze stekker kan nog wel eens corroderen.
Geplaatst: 06.06.2013 - 22:19
door Clank
Net meteen weer naar buiten gerend, zoeken naar de kap waar je het over hebt, met een schroevendraaier in de aanslag. Ik denk dat ik wel de kap heb gevonden welke je bedoelt, zit een schroef in en daar zit ook de hendel voor de motorkapontgrendeling voor.
Schroef ging er natuurlijk zo uit, maar die kap was een beetje een probleempje. Geen idee hoe ik die er af moet halen. Gaan bewerken met de dremel vond ik ook zo beunen meteen.
Geplaatst: 06.06.2013 - 23:19
door wpee
Nee niet die, de kap die onder tegen gemonteerd zit, daar zitten 3 dopjes in, die moet je eruit trekken (alleen bovenste deel) dan vallen ze er verder zo uit (zijn van de split dingen).
De kap boven de pedalen
Geplaatst: 06.06.2013 - 23:36
door Clank
Dan ben ik blij dat ik niks geforceerd heb. Het is nu te donker, maar ik kan morgenmiddag nog wel een half uurtje vinden om even te kijken.
Bedankt voor je snelle antwoord.
Geplaatst: 17.06.2013 - 16:25
door Clank
Ik heb de 7e geen tijd meer gehad, en vervolgens heeft ie een tijdje in een ander dorp gestaan. Ik ben er het weekend mee bezig geweest. Reed achteruit de garage uit en toen zei mijn buurman dat mijn lampen het niet lekker doen. Doorgemeten: inderdaad dynamo deed helemaal niks meer.
Meteen maar een nieuwe in gezet.
En dan na ongeveer een complete dag aan de Volvo bezig geweest te zijn rijdt ie weer prima. Alleen jammer dat het nu niet mijn beurt is om in te rijden en ik weer aangewezen ben op de ford.