Pagina 1 van 1

Volvo V70 slaat op hol ?

Geplaatst: 21.05.2006 - 00:03
door Broek
Ja, daar dacht ik vrijdag, in de regen dat wel, even rustig, laatste dagje van de werkweek, naar mijn werk in Woerden te rijden...... Mijn V70 2.4 D model 2006, km stand 17.000 dacht er even anders over. Bij Gouda kreeg ik de melding " Anti-Skid Service" vereist. Wat is dat nu weer ? Na snel overleg met garage Hooftman in Woerden afgesproken later in de ochtend even langs te gaan om de melding "uit te lezen".
Auto in de parkeergarage op het werk geparkeerd. Komt collega bij me langs"je ruitenwissers werken nog" ???????? Ik als een speer naar de parkeergarage. Krijg ik die dingen helemaal niet meer stil. Auto wil ook niet meer starten; dashboard verlichting begint fel op te lichten en te knetteren. Enfin van alles werkt "niet meer naar behoren" De V70 is een eigen leven begonnen....De monteurs van Hooftman komen snel en krijgen de wagen na enige tijd toch nog aan de praat en gaan er mee weg naar de garage. Later lijkt dat vochtinwerking de boosdoener kan zijn. V70 staat nu nog steeds bij de garage.
Nu een V50 2.4i mee; ook best een lekkere bak...

Wie herkent deze zeer vreemde klachten ?

Geplaatst: 21.05.2006 - 12:40
door NOS
dit zal wel incidentieel zijn

Geplaatst: 21.05.2006 - 13:25
door Ramon&Ramon
Is het niet zo dat je erg dicht in de buurt van een gsm antenne staat of stond?

Geplaatst: 21.05.2006 - 17:26
door NOS
hoe kan er nou weer vocht in de computer zitten?

ff dit draadje volgen

Geplaatst: 21.05.2006 - 22:43
door Zeke
Zou graag willen weten wat hier uit komt.

Groet,

Bert

Geplaatst: 22.05.2006 - 23:00
door Broek
Hij staat vandaag, maandag, nog bij de dealer. Ze zijn er nog niet klaar mee.........

Geplaatst: 24.05.2006 - 00:30
door Richard
Weet je nu al wat meer? Vreemde storing zeg. Ben benieuwd wat het is en hoe ze het oplossen.

Geplaatst: 28.05.2006 - 21:09
door Broek
Ik heb de auto weer op kunnen halen en hij rijdt weer als vanouds !
Er was vocht binnengekomen in de "centrale stekkerdoos" onder de motorkap, aan de bestuurderszijde, dichtbij de ruitenwissers. Enkele verbindingen waren al geoxideerd en daardoor ontstonden er de diverse "kortsluitingen". Er is nu o.a. een kabelboom met stekkers vervangen en ik geloof ook enige software is opnieuw ingeprogrammerd.
Volgens de dealer een voor hen zeer zeldzame storing.........

Geplaatst: 29.05.2006 - 09:58
door Richard
Hmmmm..vreemd, want dat vocht moet toch ergens weg komen zou je zeggen.