Pagina 1 van 4

Motor houdt in S60 DRIVe (D2)

Geplaatst: 08.06.2013 - 22:31
door rsnhakan
Vandaag is mij opgevallen dat de motor van onze S60 DRIVe/D2 tikt. Ik heb het opgenomen:

De airco stond uit en bovendien stond de ventilator (interieur) ook uit.

Na een klein beetje gas geven was het geluid verdwenen. Ik heb mijn reis maar vervolgd en verder niet opgelet of het geluid nog aanwezig was.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn? (lijken wel de stoters/kleppen o.i.d.?) De distributieriem is recent nog vervangen.

Geplaatst: 08.06.2013 - 22:43
door Mart van der Steeg
Er komen toch wel wat dingetjes zo naar voren, is de kwaliteit nu minder dan de S60 'classic'?

Geplaatst: 08.06.2013 - 22:46
door lint
Ik denk dat de nieuwe S60 bij deze kilometerstand al vrijwel versleten is!

Geplaatst: 08.06.2013 - 22:47
door Mart van der Steeg
lint schreef:Ik denk dat de nieuwe S60 bij deze kilometerstand al vrijwel versleten is!
Dan trek ik mijn conclusies :P

Geplaatst: 08.06.2013 - 23:25
door rsnhakan
Het ligt toch echt aan de motor :p

Maar lint, wat bedoel je met versleten? Wat is dit tikkende geluid?

Geplaatst: 09.06.2013 - 00:50
door lint
Ik bedoel te zeggen dat de kwaliteit van de nieuwere Volvo modellen niet meer is wat het geweest is. In de geest van "vroeger was alles beter".
Ik weet niet de exacte oorzaak van het tikkende geluid in de motor.

Geplaatst: 09.06.2013 - 07:18
door bart simpson
alles kan stuk, en dat al helemaal als je niet echt in de weer bent om het heel te laten

Geplaatst: 09.06.2013 - 09:00
door rsnhakan
Nu zijn wij wel erg zuinig op onze auto. En dat van begin af aan. De motor lekker rustig warm rijden, na een rit altijd even laten na draaien etc. etc. De beurten heeft die altijd op tijd gehad.

@bart, heb jij enig idee waar dit geluid door veroorzaakt wordt?

Geplaatst: 09.06.2013 - 10:04
door BlackcurrantV70
Kwaliteitsafname kan ik niet bevestigen, mijn V70N MY06 had gedurende de 3,5 jaar dat ik hem mocht rijden toch enkele kleine mankementjes, de Xc60 MY11 is tot nu toe volledig storingsvrij.

Geplaatst: 09.06.2013 - 13:44
door rsnhakan
BlackcurrantV70 schreef:Kwaliteitsafname kan ik niet bevestigen, mijn V70N MY06 had gedurende de 3,5 jaar dat ik hem mocht rijden toch enkele kleine mankementjes, de Xc60 MY11 is tot nu toe volledig storingsvrij.
Ik wacht de reacties nog even af. Anders stuur ik wel een mail naar de dealer.

Geplaatst: 09.06.2013 - 14:16
door lint
Met een mail over een bijgeluid kan de dealer niet veel.
Het is handiger om met de auto bij de dealer langs te gaan, kan je het geluid laten horen.

Geplaatst: 09.06.2013 - 14:16
door Fredhead
Zou dan niet mailen, maar gewoon even langs rijden.
Kunnen ze het geluid gelijk beoordelen

Geplaatst: 09.06.2013 - 14:18
door rsnhakan
Binnenkort krijgt hij toch de 180.000 km beurt. Kunnen ze er mooi naar luisteren. :)

Geplaatst: 09.06.2013 - 14:25
door lint
rsnhakan schreef:Binnenkort krijgt hij toch de 180.000 km beurt. Kunnen ze er mooi naar kijken.
Niet naar kijken maar naar luisteren!

Geplaatst: 09.06.2013 - 14:44
door Gast
klinkt als een verstuiver/injector

Geplaatst: 09.06.2013 - 14:46
door rsnhakan
Een van de injectoren hadden ze een paar maanden terug vervangen. Kan dit de reden zijn? En is het schadelijk?

Geplaatst: 09.06.2013 - 14:47
door Gast
dat zou best eens kunnen, maar het kan ook een van de andere 3 zijn.

Geplaatst: 09.06.2013 - 14:49
door rsnhakan
dbosker schreef:dat zou best eens kunnen, maar het kan ook een van de andere 3 zijn.
De V50 had precies rond deze kilometerstand ook problemen met de injectoren en nog veel meer onderdelen. (kosten liepen op boven de €4000)

Ik hoop dat het meevalt.

Geplaatst: 09.06.2013 - 14:51
door Mart van der Steeg
rsnhakan schreef: De V50 had precies rond deze kilometerstand ook problemen met de injectoren en nog veel meer onderdelen. (kosten liepen op boven de €4000)
da's bijna een nieuwe (ruil) motor......

Geplaatst: 09.06.2013 - 19:34
door rsnhakan
Mart van der Steeg schreef:
rsnhakan schreef: De V50 had precies rond deze kilometerstand ook problemen met de injectoren en nog veel meer onderdelen. (kosten liepen op boven de €4000)
da's bijna een nieuwe (ruil) motor......
De V50 werd destijds ingenomen door de leasemaatschappij. We kregen een 407 als leenauto, tot de S60 werd geleverd. De V50 is geëxporteerd volgens de laatste gegevens.

Maar graag hoor ik van jullie wat dit geluid kan zijn.