Telefoon wel via handset, niet handsfree (speaker)

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
Basbasbas
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 09.06.2013 - 22:45

Sinds een paar dagen ben ik de enorm trotse eigenaar van een V70 AWD uit 2002. De V70 is voorzien van een HU-803, een Volvo RTI en een Volvo telefoon met dual sim.

Via Vodafone heb ik nu een tweede sim en die krijg ik probleemloos aan de praat. Bij het aanzetten en het intoetsen van een nummer hoor ik gepiep uit de hoofdsteun, bij verbinding zegt de HU-803 netjes "Telephone", maar wat ik verder ook doe, het gesprek is alleen te horen via de handset. Ik krijg geen geluid via de speaker in de hoofdsteun of via de HU-803. In het menu zie ik wel een optie Handset/Handsfree, maar dat lijkt weinig te doen, het geeft meer de status aan?

Als ik start met bellen terwijl ik de hoorn uit de houder heb en dan tijdens een het gesprek de hoorn weer terugplaats wordt het gesprek beëindigd. De carkit ziet de hoorn wel juist denk ik daardoor.

Als ik de handset in de houder laat zitten, loopt het gesprek wel door, alsof de auto overgaat op handsfree, maar ik hoor niets.

Ook het kabeltje van de hoorn (achter, via de asbak) losgehaald maakt niets uit.

Ik kom al diverse andere topics tegen met dezelfde problemen, helaas geen antwoorden.

Wie kan mij helpen geluid uit de telefoon te krijgen anders dan via de handset/hoorn?
HZaudia23L
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 30.01.2011 - 10:35

Ik kijk al een week vol verwachting uit naar antwoorden op je vraag! Hier precies dezelfde problemen( in V70 D5 uit 2002, Hu-803/RTI; wel piep maar geen gesprek via de hoofdsteun, alleen mogelijk via handset, helaas)

iemand...?
Basbasbas
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 09.06.2013 - 22:45

Je zou kunnen proberen of het helpt je handset volledig los te koppelen. Achter de console waar de handset in zit, kun je de asbak (of afdekplaatje) even weghalen en dan het stekkertje losmaken. Ik las dat dat bij sommige heeft geholpen. Bij mij niet helaas.

In het menu zit ook een optie waarmee je kunt schakelen tussen handset en handsfree, doet bij mij niets.

Volvodealers zeggen dat de kosten van onderzoek hoger zijn dan een nieuwe (bluetooth) carkit dus dat ze er niet aan gaan beginnen.

Merkwaardig genoeg lees ik veel meer mensen met dit probleem, maar inderdaad geen oplossingen. Hier moeten we toch uit kunnen komen?! Zoiets 'simpels' :-x
henkie hdi
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 19.10.2013 - 21:48

Hallo, ik ben henkie hdi (ex citroen rijder) en sinds een paar dagen in het bezit van een S60 D5 automaat. Heb precies hetzelfde probleem. In eerste instantie werkte de handsfreekit wel, maar sinds ik de hoorn uit de armsteun gehaald hebben niet meer.

Ik ben nu in ieder geval al een beetje geholpen ... kabeltje loshalen moet ik nog doen en ik kan wellicht via het menu de keuze voor de handsfree set maken.

Ook moet ik nog even mooie doppen scoren voor de winterbanden
S60 D5 2002 automaat met leer, stoelverwaming, standkachel, schuifdak, afneembare trekhaak .... verkocht met 430.760 km op de klok
V70 D5 2006 geartronic met leer, stoelverwaming, standkachel, schuifdak, afneembare trekhaak, RTI, telefoon :)
henkie hdi
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 19.10.2013 - 21:48

Ik had de hoorn niet goed weggelegd. Met de hoorn 180 graden omgedraaid werkte de handsfreekit weer ::D
S60 D5 2002 automaat met leer, stoelverwaming, standkachel, schuifdak, afneembare trekhaak .... verkocht met 430.760 km op de klok
V70 D5 2006 geartronic met leer, stoelverwaming, standkachel, schuifdak, afneembare trekhaak, RTI, telefoon :)
henkie hdi
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 19.10.2013 - 21:48

De origineel ingebouwde telefoon hapert wat, dwz in Nederland valt na een bepaalde tijd weg. Na pak een beet een minuutje of 5. De naam van de provider valt weg, en ook het aantal streepkes

Het ligt niet aan het netwerk, Vodafone en T-mobile sim geprobeerd.
Als ik in Duitsland rijdt, blijft de telefoon gewoon werken. Beetje typisch ... ben ik de enige met dit probleem ?
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”