Pagina 1 van 1
Volvo C30 D5 aanschaffen!?
Geplaatst: 13.06.2013 - 16:32
door Pieter-Bas
Beste Volvo-rijders,
Het is een tijd geleden dat ik me hier heb aangemeld en ben geweest, want zit eigenlijk meer in de RWD Volvo's maar nu heb ik jullie nodig.
Nu staan we op het punt om naar een C30 D5 te gaan kijken met nog geen 100dkm op de klok.
Wanneer hebben die auto's een riem nodig? 120dkm??
Hoe zit het met de Roetfilter, wanneer moet die vervangen worden?
En wat zijn nog meer aandachtspunten waar ik op moet letten bij aanschaf.
Doe ik er verstandig aan om voor een D5 te gaan of zijn de 2.0D even betrouwbaar?
Alvast bedankt,
ps. auto staat in Duitsland en blijft daar ook.
Geplaatst: 13.06.2013 - 21:10
door Turbotom
De ene D5 is de andere niet. Vermeldt even het modeljaar van de C30.
Geplaatst: 14.06.2013 - 09:08
door t5power
Qua onderhoud kun je makkelijker monteurs vinden die liever met een D5 werken. Alles is ook wat robuuster dan de 1.6D of 2.0D motortjes (zijn ook van peugeot). Als een D5 in je budget ligt, dan zou ik het doen.
Geplaatst: 18.06.2013 - 15:52
door sbv
Ik heb zelf ruim 110000 km in een C30 D5 geartronic gereden en afgezien dat het een kleine auto is reed het heel erg goed.
Distributie is volgens mij 160000 uit mijn hoofd
roetfilter is regenererend heft niet vervangen te worden
Geplaatst: 18.06.2013 - 19:33
door Marcnij
t5power schreef:Qua onderhoud kun je makkelijker monteurs vinden die liever met een D5 werken.
Raar argument. Je laat de sleutel voorkeur van een monteur toch niet bepalend zijn voor je keuze?
Ik denk dat als je je auto bij een universele garage laat onderhouden, de kans dat ze ervaring met de 1.6 en 2.0 psa blokken hebben, groter is dan met een D5.
Van een Volvo dealer mag je verwachten dat ze beide goed kennen.
Geplaatst: 18.06.2013 - 20:11
door t5power
Marcnij schreef:t5power schreef:Qua onderhoud kun je makkelijker monteurs vinden die liever met een D5 werken.
Raar argument. Je laat de sleutel voorkeur van een monteur toch niet bepalend zijn voor je keuze?
Ik denk dat als je je auto bij een universele garage laat onderhouden, de kans dat ze ervaring met de 1.6 en 2.0 psa blokken hebben, groter is dan met een D5.
Van een Volvo dealer mag je verwachten dat ze beide goed kennen.
Het is niet alleen het makkelijker sleutelen, ook de minder complexe techniek en robuustheid van een 5 cylinder die mij eerder voor een 5 cylinder zou doen kiezen.
Geplaatst: 18.06.2013 - 23:56
door TomXC60
Het lijkt niet makkelijk te zijn een goede C30 D5 te vinden, een vrind van me en ik zijn op zoek naar een pre-facelift, en we zijn er echt nog niet uit, Volvo select is een prus
Geplaatst: 19.06.2013 - 09:16
door Ebbe
Ik rij nu sinds 3 maanden in een d5 met geartronic.
Rijdt perfect! Nu 5000km gereden zonder problemen.
Volgens mij moet de riem om de 180.000km.
Geplaatst: 19.06.2013 - 10:33
door mr_cox
sbv schreef:Ik heb zelf ruim 110000 km in een C30 D5 geartronic gereden en afgezien dat het een kleine auto is reed het heel erg goed.
4.20 Meter klein?
Wat is dan een toyota IQ, smart of Twingo bij jou?
ontopic:
Ik heb zelf een C30 T5. Ik ben elke keer nog verrast door de degelijkheid waarmee deze Volvo in elkaar is gezet. Heel anders dan mijn vorige B segmenters.
Ook doe ik met plezier de motorkap open en zie daar een oerdegelijk blok van Volvo liggen. Ik denk niet dat ik dat gevoel zou krijgen bij een motor uit de stal van Ford en Peugeot, dat is het, met alle respect, gewoon net niet.
Ga voor een echte D5. Niet de peugeots.
Geplaatst: 19.06.2013 - 10:57
door Ernst1987
+1 voor mr_cox
Geplaatst: 19.06.2013 - 16:19
door Pieter-Bas
Bedankt voor de input. Maarrr, het is toch iets anders geworden jongens sorry..
BMW 120D. Die reed net even wat strakker en is praktischer met zijn 5 deuren.

Geplaatst: 19.06.2013 - 18:06
door Summum
Pieter-Bas schreef:Bedankt voor de input. Maarrr, het is toch iets anders geworden jongens sorry..
BMW 120D. Die reed net even wat strakker en is praktischer met zijn 5 deuren.

:shock: Ze bestaan dus nog.....vlagen van verstandsverbijstering... :crazy:
Maar zonder gekheid, veel plezier met je Beamer!
Het is tenslotte een kwestie van tijd voor je ooit toch Volvo gaat rijden...

Geplaatst: 19.06.2013 - 18:55
door V70/2.4D/2003
Pieter-Bas schreef:Bedankt voor de input. Maarrr, het is toch iets anders geworden jongens sorry..
BMW 120D. Die reed net even wat strakker en is praktischer met zijn 5 deuren.

Gefeliciteerd met de keuze en tot op het BMW-forum

Geplaatst: 19.06.2013 - 22:21
door MarcB
Turbotom schreef:De ene D5 is de andere niet. Vermeldt even het modeljaar van de C30.
Kan iemand toelichten welke verschillen er zijn tussen de verschillende D5'en ? En dan met name bij Pre facelift C30's.
Heeft er verder iemand ervaring met het verbruik van een C30 D5 op de snelweg (bij een normaal wegende rechtervoet

)
Alvast bedankt,
Marc
Geplaatst: 20.06.2013 - 13:23
door Ebbe
Mijn vriendin haalt op de snelweg makkelijk 1 op 16.5
Is mij nog nooit gelukt...
Geplaatst: 20.06.2013 - 14:16
door 4wielen
Ebbe schreef:Mijn vriendin haalt op de snelweg makkelijk 1 op 16.5
Is mij nog nooit gelukt...
Dat lukt zelfs met een V70, dus waarschijnlijk heb jij geen 'normaal wegende rechtervoet'
