Pagina 1 van 1

Inhouden, bokken, slecht stationair lopen --> LMM?

Geplaatst: 14.06.2013 - 11:46
door Guus Leferink
Ik ben in bezit van een 2001 V70n 2.4T- 291k, heerlijke auto, krachtig en niet zuinig.
Nu heb ik de laatste 3 maand een probleem. De auto kreeg een Emissie Service melding en begon wat te stotteren bij doortrekken. Uiteraard eerst uit laten lezen en daaruit bleek dat de nokkenassensor vervangen diende te worden. Welke van de 2 was niet bekend en dit hebben we door verschillende garagebezoeken geprobeerd. Uiteindelijk allebei maar vervangen, met als gevolg een mooi (beter) draaiende motor.

De oranje Emissiemelding is echter weer terug. Nu kreeg ik wel als reparatieadvies het vervangen van de LMM mee. Maar de motor loopt verder goed en alleen bij hard doortrekken en bij koude motor bokt ie een beetje. Dus heb zoiets van, dat doen we in september of oktober wel.

2 weken geleden reden we in Duitsland, Mönchengladbach, en kreeg ik de melding "accuspanning laag", lang verhaal kort: Afgesleept, huurauto mee van de ANWB ( Nieuwe S80 D4, top!) en de auto op transport naar NL, hier laten repareren.
Ruildynamo en een nieuwe spanrol

Maar de auto rijdt nu echt beroerd!
Bokken, schokken, inhouden, vooral met koude motor. Als de motor warm is voel ik af en schokjes, hij trekt niet mooi (hard) door.
Oranje Emissiemelding brandt natuurlijk ook nog steeds

Auto is in onderhoud bij Furness-Enschede, ben tevreden, maar de kosten beginnen nu natuurlijk lekker op te lopen, al € 1300,- in 3 maand tijd en het is nog niet goed

Kunnen jullie mij zeggen of deze kenmerken inderdaad met de LMM te maken hebben?
Kun je deze zelf makkelijk vervangen?
Of moet ik een keer naar een Bosch centre gaan?

Het begint me echt te ergeren nu en overweeg sterk om de auto van de hand te doen.

Geplaatst: 14.06.2013 - 12:55
door Oceanracer
LMM kan, ETM ook.

Geplaatst: 14.06.2013 - 12:59
door V70/2.4D/2003
Lambdasonde, LMM of gasklephuis. Dat zal het wel weer eens zijn.
Jij hebt twee mogelijkheden:

*Repareren bij
1: Dealer
2: Whatever die weet waar hij mee bezig is
en dan kun je nog overwegen de te vervangen defecte delen bij www.autorima.nl te gaan kopen. Dat is een zeer goede Volvo-sloperij en tevens sponsor alhier.
Als de auto dan weer loopt zoals het moet, tot de straatstenen afrijden en neem van mij aan, dat gaat nog wel even duren voordat het zover is gekomen.

* Inruilen.
Maar dat kost ook een bak poen.
Ga maar eens rustig rekenen zou ik zo zeggen.

Geplaatst: 14.06.2013 - 13:30
door janpie
Ik lees ''Ruildynamo en een nieuwe spanrol'' is daarbij ook de distributieriem los geweest?? Misschien is de motor niet goed op tijd gezet.

Geplaatst: 14.06.2013 - 14:19
door edraket
Om een dynamo te vervangen hoeft de distributie toch niet los :-#

Geplaatst: 14.06.2013 - 16:11
door janpie
een nieuwe spanrol dan? ja denk ook alleen maar mee hoor

Geplaatst: 14.06.2013 - 16:21
door Laguna-S60
Je hebt ook spanrollen voor de multiriem ;)