Inhouden, bokken, slecht stationair lopen --> LMM?
Geplaatst: 14.06.2013 - 11:46
Ik ben in bezit van een 2001 V70n 2.4T- 291k, heerlijke auto, krachtig en niet zuinig.
Nu heb ik de laatste 3 maand een probleem. De auto kreeg een Emissie Service melding en begon wat te stotteren bij doortrekken. Uiteraard eerst uit laten lezen en daaruit bleek dat de nokkenassensor vervangen diende te worden. Welke van de 2 was niet bekend en dit hebben we door verschillende garagebezoeken geprobeerd. Uiteindelijk allebei maar vervangen, met als gevolg een mooi (beter) draaiende motor.
De oranje Emissiemelding is echter weer terug. Nu kreeg ik wel als reparatieadvies het vervangen van de LMM mee. Maar de motor loopt verder goed en alleen bij hard doortrekken en bij koude motor bokt ie een beetje. Dus heb zoiets van, dat doen we in september of oktober wel.
2 weken geleden reden we in Duitsland, Mönchengladbach, en kreeg ik de melding "accuspanning laag", lang verhaal kort: Afgesleept, huurauto mee van de ANWB ( Nieuwe S80 D4, top!) en de auto op transport naar NL, hier laten repareren.
Ruildynamo en een nieuwe spanrol
Maar de auto rijdt nu echt beroerd!
Bokken, schokken, inhouden, vooral met koude motor. Als de motor warm is voel ik af en schokjes, hij trekt niet mooi (hard) door.
Oranje Emissiemelding brandt natuurlijk ook nog steeds
Auto is in onderhoud bij Furness-Enschede, ben tevreden, maar de kosten beginnen nu natuurlijk lekker op te lopen, al € 1300,- in 3 maand tijd en het is nog niet goed
Kunnen jullie mij zeggen of deze kenmerken inderdaad met de LMM te maken hebben?
Kun je deze zelf makkelijk vervangen?
Of moet ik een keer naar een Bosch centre gaan?
Het begint me echt te ergeren nu en overweeg sterk om de auto van de hand te doen.
Nu heb ik de laatste 3 maand een probleem. De auto kreeg een Emissie Service melding en begon wat te stotteren bij doortrekken. Uiteraard eerst uit laten lezen en daaruit bleek dat de nokkenassensor vervangen diende te worden. Welke van de 2 was niet bekend en dit hebben we door verschillende garagebezoeken geprobeerd. Uiteindelijk allebei maar vervangen, met als gevolg een mooi (beter) draaiende motor.
De oranje Emissiemelding is echter weer terug. Nu kreeg ik wel als reparatieadvies het vervangen van de LMM mee. Maar de motor loopt verder goed en alleen bij hard doortrekken en bij koude motor bokt ie een beetje. Dus heb zoiets van, dat doen we in september of oktober wel.
2 weken geleden reden we in Duitsland, Mönchengladbach, en kreeg ik de melding "accuspanning laag", lang verhaal kort: Afgesleept, huurauto mee van de ANWB ( Nieuwe S80 D4, top!) en de auto op transport naar NL, hier laten repareren.
Ruildynamo en een nieuwe spanrol
Maar de auto rijdt nu echt beroerd!
Bokken, schokken, inhouden, vooral met koude motor. Als de motor warm is voel ik af en schokjes, hij trekt niet mooi (hard) door.
Oranje Emissiemelding brandt natuurlijk ook nog steeds
Auto is in onderhoud bij Furness-Enschede, ben tevreden, maar de kosten beginnen nu natuurlijk lekker op te lopen, al € 1300,- in 3 maand tijd en het is nog niet goed
Kunnen jullie mij zeggen of deze kenmerken inderdaad met de LMM te maken hebben?
Kun je deze zelf makkelijk vervangen?
Of moet ik een keer naar een Bosch centre gaan?
Het begint me echt te ergeren nu en overweeg sterk om de auto van de hand te doen.