Pagina 1 van 4

B5244S2 kleppen stellen ?

Geplaatst: 21.05.2006 - 21:15
door v70 classic kett
Is kleppen stellen, voor onze v70 classic nodig ? met B5244S2 motor
180000 km. of worden deze hydraulisch gesteld.

Geplaatst: 21.05.2006 - 22:43
door Gast
Ja zeker kleppen stellen, maar je kunt ze eerst controleren.
Kijk maar eens onder;
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=1589 Beschrijving + foto's.

Ik heb het kleppen stellen zelf gedaan, terwijl het volgens sommige monteurs van Volvo onmogelijk zou zijn. Onder de noemer van speciaal gereedschap.
Succes.

Geplaatst: 26.05.2006 - 11:12
door Ramon&Ramon
bij een classic van 1999 zijn ze hydraulisch,s

Je blijft er over doorzeuren Alex!
Ik weet zeker dat je het niet goed hebt gedaan,simpel!
Je beweert dus dat jij het beter weet dan de Volvo Ingeneurs die die motoren ontwikkelen,
Daar komt het dus op neer.

Geplaatst: 26.05.2006 - 12:46
door Gmid
Volgens mij is het draadje van AlexV70 (of hij het nu wel of niet goed heeft gedaan) helemaal niet van toepassing bij deze vraag. De V70 1999 heeft gewoon hydraulische, en is dat stellen van Alex dus niet van toepassing.

Geplaatst: 26.05.2006 - 17:15
door Ramon&Ramon
Ik ben er ook niet over begonnen,hij haalt het elke keer weer aan:)

Geplaatst: 26.05.2006 - 17:38
door Gast
Ramon&Ramon schreef:bij een classic van 1999 zijn ze hydraulisch,s
Weet je het zeker?
Want vanaf 1999 liggen deze (kleppen stellen) ook al in een V70 classic.
En gezien het motornummer...........................

Maarja ik werk dan ook niet bij Volvo.

Geplaatst: 26.05.2006 - 17:41
door Gast
Ramon&Ramon schreef:Je blijft er over doorzeuren Alex!
Ik weet zeker dat je het niet goed hebt gedaan,simpel!
Je beweert dus dat jij het beter weet dan de Volvo Ingeneurs die die motoren ontwikkelen,
Daar komt het dus op neer.
Eigenwijs :P of kennis :lol:

Geplaatst: 26.05.2006 - 20:00
door sambroed
Maar de heren Volvo inginieur monteur weten niet dat een B5244s2 GEEN hydraulische kleppen heeft............

Geplaatst: 26.05.2006 - 21:10
door Gast
Ramon&Ramon schreef:bij een classic van 1999 zijn ze hydraulisch,s

Je blijft er over doorzeuren Alex!
Ik weet zeker dat je het niet goed hebt gedaan,simpel!
Je beweert dus dat jij het beter weet dan de Volvo Ingeneurs die die motoren ontwikkelen,
Daar komt het dus op neer.
Helaas zegt bovenstaande opmerking(en) meer over jou dan over mij.
Kijk anders eerst even in Vadis. Voor je wat roept! :P


v70 classic kett,
Voor jou was het makkelijker geweest als hydraulische kleppen had gehad. Helaas moet je ze stellen. Hiervoor kan ik je trouwens Ramon aanbevelen.

Is het juist dat dat jouw auto een Bi-Fuel is?

Geplaatst: 26.05.2006 - 21:46
door Ludo
AlexV70 schreef:Kijk anders eerst even in Vadis. Voor je wat roept! :P
Vadis is niet altijd even duidelijk hoor.
we zijn in de 850 club al veel eigenaardigheden tegengekomen met de '99 motoren.
Volvo heeft er heel wat mee gerommeld. :wink:
de B5244S2 is dacht ik ook het MY2000 model.

Geplaatst: 26.05.2006 - 21:59
door bart simpson
Ludo schreef:de B5244S2 is dacht ik ook het MY2000 model.
maar wel leverbaar vanaf april 1999

Geplaatst: 30.05.2006 - 20:33
door v70 classic kett
Alex:

Het is geen bi-fuel

Even alles op een rijtje: de v70 classic van voor bj 2000 zijn hydraulisch?
de v70 classic van na bj 2000 hebben de zelfde
motoren als de nieuwe v 70 ?

als dit klopt, vraag ik me af waarom volvo dit gedaan heeft.
wat zijn de voordelen?..................het nadeel weet ik ( de prijs voor het laten stellen )

en waarom staat niet in m'n service boekje b.v: om de 20.000km
kleppen stellen

Geplaatst: 30.05.2006 - 20:52
door Gast
Voor 2000 Hydraulisch? Niet persee!

Als je het zeker wilt weten.
Even de plastic kap demonteren, een paar torxboutjes.
Als je dan 20 Torx boutjes tegen komt (zie ook het verhaal bij kleppen stellen) kun je er van uit gaan dat je "moet" (kan) kleppen stellen.

Is het gewoon "dicht gegoten alluminium", heb je maken met hydraulische kleppen.

Volvo heeft dit waarschijnlijk gedaan ivm de variabele kleptiming.

Tja, waarom het nergens staat is mij ook een raadsel. Als het goed is zijn ze er bij de dealers mee op de hoogte. Soms. :?

Geplaatst: 30.05.2006 - 20:53
door Ludo
v70 classic kett schreef:Even alles op een rijtje: de v70 classic van voor bj 2000 zijn hydraulisch?
ik gok erop dat je vaste klepstoters hebt (motortype B524xx). :wink:
maar als je nou het bougiedeksel eens van de motor afhaalt en kijkt of het er uit ziet als het linkse plaatje heb je idd hydraulische klepstoters.
ziet het er uit als het rechtse plaatje zijn het vaste klepstoters.

Afbeelding
even deze foto gejat bij Johann. 8)

Geplaatst: 30.05.2006 - 20:54
door Gast
Ludo, duidelijker had ik het niet kunnen maken. :P

Geplaatst: 30.05.2006 - 21:18
door Okke
Ga ook eens kijken bij mijn 4184S9 motor...goede tip!

Geplaatst: 30.05.2006 - 21:43
door v70 classic kett
[quote="AlexV70"]Ludo, duidelijker had ik het niet kunnen maken. :P[/quote

inderdaat heel duidelijk
als het weer beter word zal ik eens kijken hoe het bij mij zit .

Je ziet mijn bevindingen wel als ik weet hoe het bij m"n B5244S2 is uitgevoerd!

Geplaatst: 04.07.2006 - 20:53
door v70 classic kett
het is inderdaad de uitvoering met de tork boutjes
in mijn B5244S2 motor
voorlopig loopt de motor als een zonnetje met z'n 180.000 km

iedereen hartelijk dank voor jullie antwoorden, foto's,e.d.

Geplaatst: 07.07.2006 - 22:34
door marissen
Ga ook eens kijken bij mijn 4184S9 motor...goede tip!
Dat is de code van de 1.8 Bi-Fuel of niet soms??? Laat dan ff weten wat je er over vindt, want het is voor mij nog steeds een raadsel of en wanneer de kleppen gesteld moeten worden.

Geplaatst: 07.07.2006 - 23:06
door Gast
B4184S9 = is kleppen stellen indien nodig, na controle.