Pagina 1 van 1
ETM klep of gasklephuis preventief schoonmaken
Geplaatst: 16.06.2013 - 18:54
door atlast
Ik wil mijn gasklephuis van mijn Volvo V70 uit 2001 preventief schoonmaken. Heel soms slaat de motor net na het starten bij gas geven af. Ik wil kijken of dit na het schoonmaken ook nog voorkomt.
Heeft hier iemand ervaringen mee?
Min pool van de accu losmaken wanneer ik het gasklephuis verwijder??
Geplaatst: 16.06.2013 - 19:34
door Doeke Dobma
Het gasklephuis demonteren is niet zo'n probleem, de stekker losnemen wel. Die zit zodanig verstopt dat je er niet fatsoenlijk bij kan om het los te nemen. Tenzij je veel meer los gaat sleutelen. Maar met wat creativiteit kun je dit klusje ook doen terwijl de stekker nog vast zit, je zit dan alleen wel aan je 'motorruimte als werkbank' verbonden.
Uit voorzorg kun je de min pool wel loshalen, maar zolang je stekker nog vast zit kan er weinig mis gaan.
Geplaatst: 17.06.2013 - 14:48
door atlast
Schoongemaakt! Viel eigenlijk wel mee. Was in 20 minuten gebeurd. Ook was de klep helemaal niet zo vies. Zeker de buitenkant was nagenoeg schoon. Binnenzijde was wel wat zwart, maar ik had het erger verwacht. Gelijk maar even de onderkant bekeken en er zit een gele sticker op. Wat betekend dit dan nu? Een betere versie ondanks dat mijn Volvo uit 2001 komt.
Geplaatst: 17.06.2013 - 15:03
door kevinwalter
atlast schreef:Schoongemaakt! Viel eigenlijk wel mee. Was in 20 minuten gebeurd. Ook was de klep helemaal niet zo vies. Zeker de buitenkant was nagenoeg schoon. Binnenzijde was wel wat zwart, maar ik had het erger verwacht. Gelijk maar even de onderkant bekeken en er zit een gele sticker op. Wat betekend dit dan nu? Een betere versie ondanks dat mijn Volvo uit 2001 komt.
Dat had ik ook, denk ik. Betekend niets eigenlijk. De zelfde crappy sensoren zitten er nog op. Volvo zelf heeft het niet opgelost. Het enigste wat helpt is een kapotte ETM bemachtigen, tenzij je zo zelfverzekerd bent dat het lukt, en een ombouw kit kopen op ebay.
Hierbij worden de koolstof banen die slijten, daardoor dus slecht worden, vervangen door een hall sensor. Deze zijn nagenoeg onverwoestbaar.
Vreemd genoeg zet Volvo die hall sensors niet in. :roll:
http://www.ebay.com/itm/Contactless-TPS ... fc&vxp=mtr
Geplaatst: 17.06.2013 - 16:53
door atlast
Maar een gele sticker was toch al de betere versie??
Geplaatst: 06.01.2014 - 20:12
door Cimare
Daar ben ik ook benieuwd naar eigenlijk. Beetje oud topic, maar ben benieuwd. Ga ook nog wel verder lezen op het forum.
Geplaatst: 07.01.2014 - 17:13
door kevinwalter
Die ETM's gaan altijd kapot. Het beste wat je kan doen is zo'n magnetische potmeter in bouwen. Die gaan minder snel kapot!
Geplaatst: 07.01.2014 - 19:06
door evert65
Het beste wat je kan doen is zo'n magnetische potmeter in bouwen
hoe doe je dat?
Geplaatst: 07.01.2014 - 19:20
door kevinwalter