Pagina 1 van 1

Turbo electronica; defect?

Geplaatst: 19.06.2013 - 16:56
door motorfret
Mijn V50 2.0D staat bij de lokale dealer:
af en toe werkt de turbo, soms ook niet, met vermogensverlies tot gevolg.
in het display verschijnt dan de melding "motorsysteem service vereist"
als foutcode is dan "laaddruk regelsysteem" de oorzaak.
(foutcode P2263)

Nu heeft de dealer alles onderzocht en de vacuumklep al vervangen, zonder resultaat.
nu blijkt (volgens hem) dat de regelelectronica die op de turbo zelf zit defect is.
volgens hem is dit helaas niet los te verkrijgen en dient dan de gehele turbo vervangen te worden.

Iemand hier ervaring mee?

Geplaatst: 19.06.2013 - 18:25
door V50-Mart
Nog niet, maar mocht ie stuk zijn, zoek dan een mooie gereviseerde turbo en laat die erop zetten, dat scheelt je zo 1000 euro... tenzij het een lease bak is, en het je niet uitmaakt natuurlijk :)

Geplaatst: 19.06.2013 - 18:44
door lint
Inderdaad een revisie turbo is een goed en goedkoper alternatief voor een nieuwe turbo. Ik weet niet of de Volvo dealer revisie turbo's monteert.

Geplaatst: 19.06.2013 - 21:10
door motorfret
Als het regel systeem tijdelijk via een bypass uitgeschakeld word, heb ik gewoon mn turbo druk en mn gewone vermogen.
Beetje zonde van het geld dus?!

Geplaatst: 19.06.2013 - 22:42
door 360Degreez
1: Turboslang(en) lek?
2: Lek in vacuumslangetjes of t-stukjes? (testen in waterbak met luchtpistool)
3: Boostcontroller(s) defect? (€40 p/s)
4: Turbodruksensor defect?

Succes!

Geplaatst: 20.06.2013 - 17:44
door motorfret
Wat is normaal gesproken de maximale turbodruk van de turbo?

Geplaatst: 20.06.2013 - 18:17
door Laguna-S60
De electronica gaat wel vaker stuk op de 2.0D helaas...

Geplaatst: 20.06.2013 - 18:47
door Blade
Zit een vnt turbo op volgens mij. Door vervuiling (roet) wil het van binnen weleens vast gaan zitten.. Maar de electronica kan natuurlijk ook stuk zijn. Ik zou zeker niet rondrijden met de auto zonder dat alles goed is aangesloten, nu weet je domweg niet hoeveel druk de turbo geeft, en de auto kan deze ook niet aanpassen. Een nieuwe motor is duurder dan een turbotje.. Ook die vallen onder "onderhoud" soms heb je geluk, soms pech.

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=213042

http://www.turbochargers.nl/turbo/turbo-werking.html

Geplaatst: 21.06.2013 - 10:14
door Migaddo
Bij mijn 2.0D had ik ook een probleem met de turbo. Het bleek een kabeltje te zijn naar de turbo waar een draadbreuk in zat. Kosten van het onderdeel minder dan 5 euro.

Geplaatst: 07.07.2013 - 01:27
door motorfret
Inmiddels heeft m'n v50 zo'n 14 dagen bij de dealer gestaan en het euvel is eindelijk gevonden; een defecte regelklep van de schoepen van de turbo.
Vreemdste is; de klep was krom/ingedeukt.

Probleem was er al sinds de aankoop. Dus dit zat er bij de dealer, waar ik m begin juni gekocht heb, al in.

Waarschijnlijk is de originele turbo defect geweest en heeft men er een uit een schadeauto geplaatst, want op een andere manier is het (ook volgens de garage) niet te verklaren.

Was een ERG dure les...

Geplaatst: 07.07.2013 - 21:28
door Longone
Voor wie een dure les?

Geplaatst: 07.07.2013 - 21:46
door MarioC70
Hoezo uit een schade auto?Zie de link niet helemaal..

Geplaatst: 08.07.2013 - 19:42
door leonboersma
Nouja hoe komt daar anders een deuk? Of door onderhoud daar in de buurt of hij was al gedeukt toen hij erop is gezet, hij zit nou niet bepaald op een plek waar je zo een deuk erin maakt.

Denk dat de TS dat bedoelt.

Geplaatst: 08.07.2013 - 19:56
door motorfret
Idd